kjaks Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har erfart at fuktighets krem gir meg kviser? eller er det bare tilfeldigheter? men hvordan er dem med rynke krem eller krem som strammer opp huden? i anskiktet 9412635[/snapback] Om en har veldig fet hud så kan vel det hende, men om en derimot har tørr hud så tror jeg det kan hjelpe. Død eller tørr hud kan tette igjen porene og starte en kvise. Jeg bruker iallefall fuktighetskrem, men så hadde kvisene stort sett gitt seg da jeg startet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg lurer på om jeg må gå på Roacutan, jeg har gått på Tetracyclin i 8mnd så har jeg en del kviser ennå. Men trenger man mye kviser for å få Roacutan? Det avhenger av hudlegen. Det er han eller hun som bestemmer om du får Roaccutan. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) ...... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har du mye kviser ? Eller er det sånn passe? 9426439[/snapback] Jeg ville sagt at jeg har moderat acne. Sjekk ut denne. Intressant lesning, pluss det at du kan finne ut hvilken grad av acne du har. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Jeg er nok ingen hudlege, men jeg vil tror at du vil få det. Jeg har/hadde ingen cysts/nodular acne når jeg begynte på roaccutan. Men det reelle problemet er at det tar lang tid å få en time hos en hudlege. Siden du sier du har gått på tetracycliner, så kan du spørre den samme legen din om en henvisning til hudlege. Fra henvisning så gikk det vel ca 2 måneder før jeg gikk fikk en time hos hudlege. (i Bergen) Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Så skal til fastlegen min å spørre om jeg kan bli henvist til en annen hudlege. 9428094[/snapback] Fastlegen henviser deg ikke til en bestemt hudlege, han/hun bare anbefaler en. Har du en henvisning kan du dra til enhver hudlege som har trygdeavtale. Du kan også dra til hudlege uten trygdeavtale, da trenger man ikke henvisning, men prisen blir mange ganger så høy. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) ... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har ikke stå mye og heller ikke store kviser. Men det som hjelper på meg er Basiron 5% gel som jeg fikk på apoteket for 99 kr Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har nå brukt Basiron i et halvt år og føler jeg trenger noe "sterkere". Noen tips på hva det neste jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har en par slike ''inngrodde'' kviser, som ikke kan kjennes ved at man tar på huden i det hele tatt. Altså at man ser at det er rødt/mørkerødt under huden. Intensiteten av disse varierer til tider, noen ganger er de veldig usynlige, mens andre ganger vises dem mer. Er dette arr? Eller er dette acne i normal form? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg har en par slike ''inngrodde'' kviser, som ikke kan kjennes ved at man tar på huden i det hele tatt. Altså at man ser at det er rødt/mørkerødt under huden. Intensiteten av disse varierer til tider, noen ganger er de veldig usynlige, mens andre ganger vises dem mer. Er dette arr? Eller er dette acne i normal form? 9435268[/snapback] Sånn har jeg og Åssen fjerner man dem? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Ok, ser det er mange som sliter med kviser her, og jeg vet hvor ille det er. Jeg anbefaler alle å gå inn på www.danielkern.com og bestille starter kit derfra. Når du får tilsent sakene så går du inn på www.acne.org og starter på regimen'tet der. Mange forventer resultater over natta, men det er ikke slik det fungerer. Bruk produktene i minst 4 uker før du forventer resultater, vær tålmodig, følg "the regimen" akkurat slik det skal og ikke satrt på noen andre produkter imens. Hvis du gjør dette kan jeg så godt som garantere at du får vekk så godt som alle kviser. Hvis du ikke er overbevist så gå inn på www.acne.org og les litt der. Hehe, la merke til at dette ble litt reklame for dette greiene, men anbefaler bare dette fordi det har funket veldig bra for meg og tusenvis av andre. Endret 7. september 2007 av White Fox Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Kan bli dyrt det. Starter kit koster over 200 NOK, så da tilkommer moms og fortollingsgebyr. + frakt 150 kr... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Flott å høre at noen faktisk har fått gode (?) resultater med DKs Regimen. Tenker jeg skal begynne på det etter jeg er ferdig på Roaccutan, hvis jeg får et tilbakefall eller lignende. Angående kuren min: Huden blir gradvis litt bedre, i morgen da har jeg gått på det i 3 uker. Bivirkninger: Veldig tørre og sprukne lepper, men ellers går det greit. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Kan bli dyrt det. Starter kit koster over 200 NOK, så da tilkommer moms og fortollingsgebyr. + frakt 150 kr... 9449270[/snapback] Ja, det er en av de negative tingene. Det koster ca. 500 kroner tilsammen for starter kit, men jeg syntes det er verdt det. Bedre å bruke skikkelige produkter enn å bruke noe som kanskje ikke fungerer. Jeg har i en tid brukt sebamed renseskum, basiron og sebamed fuktighetsgel(eller hva det heter) istedenfor DK sine produkter. Det er derimot to store problemer med disse produktene: Man kan ikke påføre et tykt lag med basiron uten at hele ansiktet blir hvitt og ekkelt og fuktighetsgelen blander seg lett med basiron når det påføres. Lenke til kommentar
dingorz Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Tenkte jeg skulle komme med noen generelle tips da jeg selv har vært gjennom hele rekken av medikamenter og fått noen erfaringer. Forøvrig så går jeg nå på roaccutan og er akkurat ferdig med første uke. Tipsene bygger på ting jeg har lest på acne.org og andre relevante nettsteder, samt egne erfaringer jeg har gjort. Har selv vært innom Skinoren, Basrion, Tetracyclin, Tetralysal, og nå roaccutan: 1.Kostholdet har ingenting å si på hvor mye kviser man har. 2.Vask ansiktet morgen og kveld med en mild ansiktsvask. (eks. sebamed eller vichy) Bruk først lunkent vann da dette åpner porene i huden, og skyll av med kaldt vann siden det lukker porene. Ikke vask for lenge, og ikke skrubb. 3.Etter at man har vasket ansiktet bør man tørke ansiktet med et eget håndkle. Påfør alltid fuktighetskrem etter at man har vasket ansiktet (eks. cosmica dagkrem, Avéne). Bruk en ikke-fet fuktighetskrem uten parfyme. 4.Prøv å skift putetrekk litt oftere, evt. få din mor til å gjøre det. 5.For alt i verden ikke plukk på kvisene uansett hvor fristende det er. 6.Vask alltid ut voks/géle av håret før du legger deg. Iløpet av natten vil du sikkert vri og vende en del på deg, og da er det dumt å få voks i pannen eller andre steder i ansiktet, som vil tette porene. Xtra: Hvor lenge har du gått på roaccutan og hvilke medikamenter bruker du itillegg? Jeg bruker Omega-3, E-vitaminer, Avene og A-derma fuktighetskrem og blistex leppepomade av forskjellige slag. Forøvrig prøver jeg å drikke mye vann, samt ta pillene før middag, som alltid inneholder mye olje. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Jeg passerte uke 3 i går 3g Omega-3 daglig, utenom det drikker jeg en god del vann. Passerte uke 3 i går. Bruke Avene, Cosmica body lotion, og en mentholatum leppepomade som jeg kjøpte på apoteket. Hvordan fungerer den blistex pomaden for deg? Utenom tørr hud/tørre lepper, er neseblod omtrent den eneste bivirkningen jeg har fått. (som er merkbar) Endret 9. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå