Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må da gå greit å bare poppe kvisa og vaske såret godt med pyrisept.

Ville ikke brukt sprit som mange mener hjelper, men et eller annet ment for desinfisering, og da er pyrisept ypperlig.

Har ikke prøvd, da jeg verkern har pyrisept eller noen plagsomme kviser for tiden :p

 

Men du skal ikke se bort i fra at det virker.

Lenke til kommentar
Jo, det skal du.

 

For hvis man er plaget av kvisene så kommer de alltid tilbake, pluss de som henger igjen som 'røde' kviser. Altså etter du har poppa de.

 

Derfor er det like greit å hindre gugga i å komme ut :)

9284595[/snapback]

Det er da ganske inviduelt. Jeg popper alltid kvisene, både fordi det ser penere ut med en liten irritert hudlapp, enn èn stor overmoden kvise. Og fordi da gjør dem ikke vondt lenger.

 

Det røde pleier uansett å forsvinne i løpet av ett døgn.

Lenke til kommentar
Jo, det skal du.

 

For hvis man er plaget av kvisene så kommer de alltid tilbake, pluss de som henger igjen som 'røde' kviser. Altså etter du har poppa de.

 

Derfor er det like greit å hindre gugga i å komme ut :)

9284595[/snapback]

 

Hvis du gjør det på den rette måten, altså å "poppe" kvisene, minsker det sjangsen for arr. Det er noe jeg har begynt å gjøre i senere tid, men jeg har fortsatt mye arr fra tidligere.

 

How-to.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

*Mitt tips mot kviser(eller min bestemor som ga meg tipset ^^*:

 

Kjøp en fullvoksen aloe-vera plante (ikke noe smørje på boks/tube), det du gjør er å bryte av en liten bit for så og smøre inn på kvisene (funker best i ansiktet).

La det tørke ut før du legger deg til å sove, man bør heller ikke ta på ansiktet sitt når man har nettopp smurt inn aloe-veraen.

PS: Det funka for meg men ikke sikkert at det gjør det for andre :hmm:

Endret av grimsbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...