kjaks Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Utifra kompisgjengen min så mener jeg at inntak av godteri/brus/søtsaker ikke svarer til om en har kviser eller ikke. Jeg og en av kompisene mine har et ganske bra kosthold og inntar nesten aldri godteri/brus/søtsaker. To andre kompiser får i seg relativt mye av den slags men de sluttet å få kviser for lenge siden. Jeg og han som svært sjeldent spiser det får fortsatt en del kviser. Vi er alle på samme alder. Poenget mitt er at en ikke kan ty til èn forklaring på hvorfor noen får kviser og hvorfor andre ikke får det. Talgproduksjon, porestørrelse, hormonproduksjon og andre kroppslige faktorer teller også, noe som gjør det store bildet noe mer komplisert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) kjaks: Det er ikke en avgjørende faktor, men en medvirkende faktor og på mye annet enn bare huden. Jeg har ikke tydd til noen forklaring på "hvorfor man får kviser" jeg har nevnt hva man kan gjøre for å gi kroppen bedre forutsetninger. Endret 3. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg begynner å tro at hvetemel gir meg kviser. Spiser sjokolade/potetgull hver dag men ser ikke ut til å ha noe med det å gjøre. I en periode spiste jeg kun brød uten hvetemel og da var jeg helt fin. Prøvde å spise brød med hvetemel og da fikk jeg flere store kviser i ansiktet. Jeg husker det var en annen her på forumet som sa at en vennine av han fikk kviser av hvetemel. Prøv speltbrød uten hvetemel og se om det hjelper. Jeg fikk ikke kviser når jeg spiste det. Men kan ikke være helt sikker. Kan jo være andre ting også. Tror også det kan hjelpe med omega 3. Selv tar jeg 5 kapsler hver dag. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det er absolutt veldig smart å være oppmerksom på hvilke matvarer man reagerer på. Selv får jeg andre plager av hvetemel. Omega3 hjelper for mange ting. Mel irriterer tarmen og spesielt hvetemel. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Xtra:Det er ingen som "leker" med Roaccutan, så du er nok i trygge hender. 9192908[/snapback] Nei det var ikke det jeg tenkte på, bare det at det blir 6 måneder uten Kong Alkohol, og med potensielle kraftige bivirkninger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Når jeg får kviser, pleier jeg alltid å rive av skorpen. Hvor lite lurt er dette? Dobler jeg varigheten til en kvise? 9213193[/snapback] Du øker sjangsen for arrdannelser, det er bedre å tørke de ut. Fjerner du den gule tuppen bør du alltid klemme de ut og rense de med rensevann, og vaske hender og ansikt før og etter selvf. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det finnes maaaange milde midler også da... trenger ikke ty til noe drastisk, med mindre du har virkelige problemer med det. Det letteste er å gå til en hudspesialist, han gir deg en resept på det produktet som passer deg best. Jeg fikk en salveliknende sak som heter Differin, den begynte å funke etter 2-3 uker. Lenke til kommentar
Syncronautus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 spis sunn mat, drikk vann i stede for cola og kom deg ut i sola 2385618[/snapback] Henger meg på den. Husker at jeg hadde veldig mye kviser før (i minge yngre dager ), men så bestemte jeg meg for å kutte ut cola'en. Når jeg var tørst, drakk jeg heller Bonaqua eller Imsdal. Slukker tørsten fort, og smaker ikke så værst. (Med eller uten smak.) Gjelder også å ikke spise for mye søtt også, selfølgelig. Noe jeg IKKE kan annbefale er hamburgere og is på McDonald's. Ikke fordi det er "usunt" eller ut, og ikke fordi det er MacDonald's. Så og si alt i maten deres er usunt. Man har f.eks: Loff: Umettet fett. Kjøttet: Tilsatte e-stoffer/søtningstoffer Ketchup: Søtningstoffer som bare rakkern Løken og sennepen vet jeg ikke, men regner med at det er greit. "McFlurry" som det heter vet jeg ikke hvorfor har noen virkning på kvisene, men for å si det sånn... Ligg unna! (Om du ikke vil ha kviser. Personlig spiser jeg enda en del ) Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har lest et sted at sol hjelper mot kviser in the short run, men er verre for huden overall in the long run.... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) ..... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Dalacin hadde absolutt null virkning på meg, det samme med tetracycliner. Men kroppen min kan ikke være "immun" mot Roaccutan, så håper å få litt bedring i dagens situasjon Flott å høre at det funket for deg, men hva slags merker er det du snakker om? Arr eller? Sikker på at det ikke er en mildere type acne? Endret 7. august 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Raste Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er sånne røde merker etter kvisene som har vært der, er vel arr tror jeg. 9227530[/snapback] Anbefaler deg å ta en tur innom en hudpleier, de kan analysere hudtypen din og gi deg forebyggende produkter mot arr. Krystallsliping er også en effektiv løsning som koster rundt 4-500 kr per behandling. Hvis du har ekstremt mye acnearr, kan du ta kirurgisk behandling hos en hudlege. Dette gir nok best resultat, men går ut i fra at det er ganske dyrt. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) ..... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hva koster sånne ting da?Har Boddy Shop(?) sånne ting, har aldri vært der ? 9231320[/snapback] Hva mener du med sånne ting? Hvis du tenker på kirurgisk behandling, vil jeg tro flere tusen. Én kur med krystallsliping, ca 10 ganger med behandling koster 400*10 = 4000. Dette fornyer og forbedrer huden din i stor grad. Det lureste er nokt å ta behandling hos en hudpleier samtidig som du bruker produkter for uren hud, eventuelt etter at du ferdig med en kur. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Arr etter kviser blir hvite og ofte klumpete arr i fremtiden. Eneste måten å forbedre de på er hudsliping. Du må heller forebygge arrdannelser, noe alle som plages med kviser burde få hjelp til. Stor sløvhet av helsevesenet dette. Min rygg er full av arr. Endret 9. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 På skuldrene har jeg slike hvite klumper... Ikke så veldig mange men nok til at de synes om man merker dem, heldigvis bare på en skulder. Og brøstkassa har noe ;_; Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har slettet noen gjesteposter. Noe av det var spam, noe ikke av sensitiv art. Geir Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Da har jeg fått Roaccutan, dere. Jeg kommer definitivt til å oppdatere tråden etter hvert. 20mg piller 2 piller/dagen. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå