Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Annbefaler deg å snakke en del med hudlegen din om det Xtra... Jeg trur ikke Lil-H har gjort det, så ville ikke lagt vekt på avgjørelsen min etter om Lil-H fikk dårlig resultat av blodprøvene eller ikke. Folk er også heldige og uheldige. Forde om kanskje Lil-H var skikkelig heldig, så betyr det ikke at du vil være heldig... regner med at du ikke vil få blant annet åreforklakninger og blodpropp som er meget farlig. Men snakk med hudlegen din ihvertfall og spør om alt sammen og bli enige.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OI, det visste jeg absolutt ikke. Ingen som fortalte meg det, så jeg drakk som det passet meg. Nå er ikke jeg en av de som drikker skikkelig mye, men men. Da beklager jeg. Sakl redigere posten min!

Jeg tok kun én blodprøve, og det var før jeg startet på kuren- tok ingen etter det.

At det tørket ut huden er også sant, men det gjør også tetraccyliner og differin. Krem er fine greier!

EDIT:RockyIII: jeg fikk et flott resultat, så skjønner ikke hvorfor du gidder å si sånt. Snakka med hudlegen også, det er tross alt en "viktig" kur det greiene her.

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Ja det er jo bra at du fikk et bra resultat Lil-H = ) Det gjorde jeg også.. = ) så kuren fungerer ganske bra.

si hva da ? at jeg ikke trudde kanskje at du har snakka med hudlegen?

Grunnen til at jeg sa det, er fordi hudlegen er pliktig til å fortelle om det, fordi det er en risiko ved å ta kuren og synes det er ekstremt merkelig at hudlegen din ikke har sagt noenting om det.

Etter det jeg har skrevet om hva som kan skje med deg når du drekker alkohol, så må du vel være enig om at det er noe som må bli snakka om før man begynner på kuren..

Det har vel også blitt forbudt med den kuren i sverige, fordi den belaster leveren så mye og er farlig(hvis jeg husker riktig). Så det er ikke noe pytt pytt det greiene her, ville byttet hudlege hvis han/hun ikke har sagt noenting om farene og hva du må holde deg unna (som sola og alkohol spesielt), og ekstra merkelig at du ikke har tatt flere blodprøver og fått mer ordentlig sjekk, for det er meget viktig for å følge med på at leveren din har det bra mens du går på den.

Lenke til kommentar

Ja det kan jeg være enig. Rart at jeg ikke fikk oppfølgingen som jeg skulle hatt.

Jeg husker hvertfall at jeg drakk alkohol og klarte meg finfint =D Det med sol nevnte hun ;) Fikk tatt ferdig kuren min dagen før jeg flyttet til Australia, flaks!

hem hem, kanskje leveren min viste fantastiske resultater på 1. blodprøve så jeg slapp å ta flere :p

Lenke til kommentar

Ja merkelig det.. jeg tok vel 3 ekstra blodprøver og snakka med hudlegen personlig 2-3 ganger over telefon for å gi han beskjed om åssen ting gikk (noe han sa jeg måtte gjøre for å passe ekstra på).

Ihvertfall bra at alt gikk fint med deg =).. bra at timingen med austraila passa såpass da ..hehe = )

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Beste kur mot kviser; spis sunnere! Det er greit nok at kviser fremkalles av hormoner, men hormonene virker bare som en slags katalysator. Kviser er klassifisert som "urenheter" i huden og oppstår fordi du har overskudd av "urenheter" (les; fett i form av eksempelvis ost. Jeg har selv hatt skikkelig kviseutbrudd i perioder hvor jeg har inntatt større mengder ost enn vanlig...) i kroppen...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Ja, spise sunnere gjør at kvisene ikke er hissige... usunnhet forårsaker ikke kviser, men gjør at de blir røde og mer hissig. I mine verste perioder, hadde jeg kjempestore kviser som lukte øyet mitt til og med, og det var ikke akkurat artig å dra på skolen da. = / Er kjipt å måtte passe på hva man spiser/drikker for å ikke få røde og hissige kviser, heldigvis har roaccutan hjulpet meg på det punktet littegrann og har ikke de store lenger, men spiser/drikker også sunnere.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

nitramdg: Det finnes også de som generelt produserer mye talg. Selvfølgelig hjelper det ikke å spise usann mat, men er på ingen måte hovedgrunne for kviser.

Skal nevnes når jeg inntar store mengder Cola på få dager ~4Liter så får jeg fort sorte prikker.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Om man mister hår når man går på roaccutan? Det har ikke jeg hørt om, det kan alltid være spesielle bivirkninger. for sikkerhetsskyld sjekk 'manualen' som følgte med kuren eller ring til hudlegen din.

8874355[/snapback]

Jo, du gjør det.

Men i MITT tilfelle; ØKT hårmengde.

Tenk deg en gutt som har masse kompakt og tykt hodehår, legg på 1/4 til.

Ikke bare hode... :ph34r:

*Økt hårmengde/minsket hårmengde

*Vondt i ryggen

*Depresjoner

*Høyt kolesterol

*Utrolig hvit hud med konstant flassing

*Fingrene var BETTENTE I 1 ÅR, så ut som hammerhaier

*Tåkete syn

*Tørker ut inne i nesa

*Leppene tørker ut

*Øynene tørker ut

*Faktisk så KAN ... om du er uheldig, tissen din tørke ut :!: Hendte ikke meg, thank god.

*Neglene vokser fortere

*Ømme ledd

* Økt busemannproduksjon :love:

*Noen indre organer har ikke godt av det

*Trøtt og slapp

MEN DET ER VERDT DET OM DU ER ILLE!

Lenke til kommentar

Har gått på flere roaccutane kurer. Det har hjulpet enormt. Hadde jeg ikke brukt roaccutane hadde jeg ikke sett ut den dag i dag. Ett vansiret ansikt er ikke veldig bra for psyken i dagens samfunn.

Men! Bivirkningene er ikke til å spøke med. For å sette det litt i perspektiv vil jeg si at denne medisinen er på linje med, eller farligere for kroppen enn feks steroider og diverse andre helsefarlig medikamenter. En medisin som påvirker hormonbalansen i kroppen er ikke til å spøke med. At roaccutane gjør folk deprimerte og suicidale betviler jeg ikke et sekund.

Selv merket jeg følgende bivirkninger:

-Nedstemthet

-Såre lepper

-Veldig tynn og "kunstig" hud over store deler av kroppen

-Smerter i ledd (ødela treningen for min del)

-Ekstremt lett for å bli solbrent

-Lett for å blø neseblod. Ikke gøy å begynne å fossblø i klasserommet uten forvarsel.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg fikk faktisk mange flere blod-busemenn da jeg gikk på roaccutan :p rare greier det der

Dere nevner solbrenthet - men har dere egentlig "lov" til å gå på kuren på denne tiden av året? det fikk jeg streng beskjed om å ikke gjøre!

Hvor mange piller tar/tok dere daglig? jeg tror jeg tok 2/3/2/3 etc i mange måneder. Om jeg hadde tatt 3 hver dag hadde leppene mine tørket ut :p

Lenke til kommentar
Er det noen mildere indre behandling av dette uten alt for store bivirkninger? Er jo ikke akkurat veldig plaget, men har gitt opp alt av utvendige kremer og dritt.

8928783[/snapback]

Har du gått på tetracyclin?

"Lillebroren" til Roaccutan, både effektmessig og bivirkningsmessig.

Den blir alltid foreskrevet før du får Roaccutan.

Lenke til kommentar
Aha, men hvor alvorlig må det være for å få utskrevet dette? Og hvor store bivirkninger gir det?

8929117[/snapback]

Jeg gikk på tetracyclin i 6 måneder, merket absolutt ingen bivirkninger.

Du må nok snakke med legen din om dette, vanskelig å si "hvor alvorlig".

Lenke til kommentar

Husk at det er en vesentlig forskjell på tetracycliner og roaccuten. Tetracycliner "hindrer" gugga i å komme ut i form av kviser, fungerer godt sammen med differin (krem som påsmøres kviser), mens roaccutanen skal få ut all gugga fra kroppen.

Om du ikke syns det er ille å poste et bilde av ansikt eller evt rygg hvis du har kviser der, så er det vel flere som har gått på de samme kurene som kan fortelle deg hvor "ille" det er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...