Stubbekropp Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Bruk fuktighetskrem, ikke de tynne "laget av alovera og kastanjeurter, og kjærlighet", men de ordentlig TYKKE fuktighetskremene Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er heller lite lurt å kjøpe Roaccutan og bruke det uten å ha fått de fra en hudlege. Mtp dosering, hvordan leveren reagerer på pillebruket med mere. Stubbe: Kan du komme med en konkret fuktighetskrem? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 sol skal hjelpe mot kviser. Så alle nerder, ut i sola Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 har mange sorte prikker og rodhet etter kviser, utrolig kjipt. Noen som vet hvordan man kan bli kvitt disse sorte prikkene? helt erlig tror jeg rodheten forsvinner av seg selv med tid, hva tror dere? Jeg foler med dere alle sammen, man forstaar ikke hvor kjipt kviser er for man faar det selv! men jeg tar sol naa, og det hjelper, pluss at jeg bruker clinique. Ikke saa helt gal pris paa den, kanskje en tusenlapp for hele pakka. Torker ut huden, men det er veldig bra aa torke ut huden naar man har kviser. men uansett, disse sorte prikkene, noen som har erfaring med dem? Tusen takk!!=) Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Prøvd: Dalacin = minimal effekt. Bruker det 2x ganger slik som man skal. Solarium = Minimal effekt. Nå har jeg ikke tatt så mye sol da, men uansett har ikke sett så mye forbedringer i huden ennå. Garnier Type A = Minimal effekt. Det ser nok ut til at det blir Roaccutan som skal sette alle småguttene (les: andre kurer/produkter) på plass til høsten. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Noen som har erfaring med Biotherm Face Scrub pour homme? Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) fungerer Roaccutane slik at man blir kvitt acne for alltid eller er det bare slik at man blir kvitt de midlertidig til man slutter å ta Roaccutane? Endret 15. april 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Raste Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) .... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hadde man fått like mange kviser etter en Roaccutan-kur, ville det blitt en veldig dyr kur. Roccutan gjør at du får minimalt med kviser. Enkelte er så heldige at de ikke får tilbake noen. Lenke til kommentar
End-re Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Dra på butikken å kjøp en pose havsalt (grovkornet) , løs det så opp i vann og vask deg i ansiktet med det (eller hvor du måtte ønske det) og la det luft tørke..mens ansiktet fortsatt er vått, ta litt salt og gni det inn i ansiktet. ( ja det kan svi noe jævli) Prøv å "åpne" sårene/kvisene først, da får det best effekt. Har prøvd med "bordsalt" men det funket ikke så bra. Vask det så av i ferskvann, men la det være på i noen minutter først. Jeg ser ivertfall godt resultat etter 5 minutter. Sårene bir fortere borte, kvisene kommer ikke ut så hyppig, og de som er der trekker seg tilbake. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Dra på butikken å kjøp en pose havsalt (grovkornet) , løs det så opp i vann og vask deg i ansiktet med det (eller hvor du måtte ønske det) og la det luft tørke..mens ansiktet fortsatt er vått, ta litt salt og gni det inn i ansiktet. ( ja det kan svi noe jævli) Prøv å "åpne" sårene/kvisene først, da får det best effekt. Har prøvd med "bordsalt" men det funket ikke så bra. Vask det så av i ferskvann, men la det være på i noen minutter først. Jeg ser ivertfall godt resultat etter 5 minutter. Sårene bir fortere borte, kvisene kommer ikke ut så hyppig, og de som er der trekker seg tilbake. 8389356[/snapback] Greit nok, funker muligens for de som har fet hud og sliter med kviser, men om en har normal til tørr hud og har kviser så kan resultatet bli katastrofalt om en gjør dette. Salt/saltvann driver som kjent vann ut av cellene ved osmose så en del hudceller vil nok tørke inn og dø som en følge av dette. Tørr hud kan også tette igjen porene slik at kviser blir resultatet. Lenke til kommentar
Grushorfesh Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 når vi nå snakker om kviser etc, hva gjør sån at vi får det? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) når vi nå snakker om kviser etc, hva gjør sån at vi får det? 8389479[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Acne Causes - Culprit #1: Hormones. For the majority of acne sufferers, the trouble begins at puberty, when the body begins to produce hormones called androgens. These hormones cause the sebaceous glands to enlarge, which is a natural part of the body's development. In acne sufferers, however, the sebaceous glands are overstimulated by androgens, sometimes well into adulthood. Androgens are also responsible for acne flare-ups associated with the menstrual cycle and, on occasion, pregnancy. Acne Causes - Culprit #2: Extra sebum. When the sebaceous gland is stimulated by androgens, it produces extra sebum. In its journey up the follicle toward the surface, the sebum mixes with common skin bacteria and dead skin cells that have been shed from the lining of the follicle. While this process is normal, the presence of extra sebum in the follicle increases the chances of clogging — and can cause acne. Acne Causes - Culprit #3: Follicle fallout. Normally, dead cells within the follicle shed gradually and are expelled onto the skin’s surface. But in patients with overactive sebaceous glands — and in nearly everyone during puberty — these cells are shed more rapidly. Mixed with a surplus of sebum, the dead skin cells form a plug in the follicle, preventing the skin from finishing its natural process of renewal. Acne Causes - Culprit #4: Bacteria. The bacterium Propionibacterium acnes, (P. acnes for short) is a regular resident of all skin types; it’s part of the skin’s natural sebum maintenance system. Once a follicle is plugged, however, P. acnes bacteria multiply rapidly, creating the chemical reaction we know as inflammation in the follicle and surrounding skin. Acne Causes - Culprit #5: Inflammation. When your body encounters unwanted bacteria, it sends an army of white blood cells to attack the intruders. This process is called chemotaxis; or, simply put, the inflammatory response. This is what causes pimples to become red, swollen and painful. The inflammatory response is different for everyone, but studies have shown that it is especially strong in adult women. http://www.acne.com/cause_effects/causes_acne.php Kunne sikkert funnet noe tilsvarende på norsk, men tror det skal være greit forklart. Endret 15. april 2007 av kjaks Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 har sett igjen denne tråden nå, men gidder ikke å registrere meg.. Selv er jeg 15 år og begynnte å få litt kviser for 1 og et halvt år siden. da fikk jeg litt mellom øyenbrynene, ved siden av nesen og litt på haka, men nå har jeg masse klumper i pannen og litt kviser der, den del på haka, litt på hver side av nesa.. jeg har brukt litt basiron og slikt uten serlig hell.. Mitt spørsmål er: kommer jeg til å miste kvisene om 1-2 år eller noe.. jeg vet det varierer, men om noen her faktisk mistet kvisene av seg selv så hadde jeg hvert takknemlig om de svarte Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 kviser kan pågå helt til langt ute i 20'årene om du er uheldig. Spørr din mor eller far om når de fikk kviser og hvor lenge det varte, så finner du sikkert det ut. Pass på og renske t-sonen ekstra godt når du står opp og før du legger deg. Egentlig så fungerer vann best, siden det ikke irriterer huden. ALDRIG skrubb hardt heller En ting ting; For guds skyld; Ikke pop kvisene, de bare sprer seg. Popper du en liten en kommer det bare flere rundt der igjen+rødhet+arr (T-sonen er; Panne, nese og hake) Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Jeg renser huden annen hver dag med skrubbkrem, så vasker jeg over med klut. Før jeg påfører hudkrem for menn Å sitte i sola evt ta solarium hjelper også mot kviser/ urenheter Da snakker jeg bare av egen erfaring Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) sol skal hjelpe mot kviser. Så alle nerder, ut i sola 8334994[/snapback] Hvis alle skulle gjøre som du sier her, hvordan ville stranda se ut da? Jeg tror de fleste med kviser er andre steder enn akkurat i offentligheten. I fjor sommer så jeg én person med kviser i offentligheten. Resten var meget lite synlig, jeg oppdaga ikke noen flere, og jeg var relativt ofte på stranda. Det sier litt om hvor folk med kviseproblemer befinner seg og ikke befinner seg. Dem tør ihvertfall ikke komme på stranda, den saken er biff. Kviser får man uansett, det kommer og det går, forsvinner det én sommer så kommer det tilbake til vinteren igjen. Må bare lære seg å leve med det, eller prøve sitt beste å minimalisere plagene rundt det. Endret 15. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Stubbekropp Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 BTW; Clearasil er for horer, den lokker fram kviser så de blir ferdig. Og pass deg for sånne "åpner porer" greier, bruker du sånne må du ha sånn som lukker dem også. Ellers står de liksom der åpne og samler dritt o_O Kaldt vann lukker porene også. Mens vi er inne på soling; Strand er skummelt! Hvorfor har ALLE sommerbrun hud og vaskebrett ;_; Untatt meg Jeg er kritthvit med bittelitt mage (4cm ) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 Hva mener du med "popper"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå