Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Har gått på roaccutan en god stund nå (1,5 mnd?), og aldri har huden min vært så ren og myk som den er når. Mykheten er nok pga. all hudkremen som må til, men kvisene er det som roaccutanen som står for.

 

Bare litt kviser på halsen og på brystet/skuldrene som må vekk nå så er jeg vel snart ferdig.

 

Bieffekter har fått er at jeg har vært veldig veldig tørr i ansisktet og på hendene dersom jeg ikke har tilgang på hudkrem e.l. Det kunne være utrolig irriterende om jeg var med noen jeg kjente. Litt flassing av huden i ansisktet har det også blitt, for å ikke snakke om rødheten som egentlig var det verste.

 

Men nå har dette gått over...bare litt rødhet igjen kanskje. Bruker fortsatt hudkrem siden jeg blir litt tørr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaringer med nedsliping av kvisearr og ugjevn hud når en ikke lengre får kviser?

7954081[/snapback]

Slenger meg på denne.

8076736[/snapback]

 

Ifølge hudlegen min så sa han at i de færreste tilfeller var en separat behandling for arr nødvendig.

 

Arrene grodde visstnok mye fortere ettersom talgproduksjonen sakket ned, (når du ikke lenger får flere).

Lenke til kommentar

Det største problemet mitt er at kvisene mine er veldig påvirket av matinntak. Noen ganger når jeg spiser chips, godteri generelt vil kvisene mine blusse mer opp. Men når jeg lar være blir de mer og mer bleke/usynlige.

 

Vanskelig å holde seg unna ALL FORM for godteri til en hver tid. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_tom_*

Jeg hadde trynet full av kviser i 3-4 år fra slutten av ungdomsskolen og til uti 3 klasse på VGS. prøvde ut all slags forskjellige produkt og prøvde være nøye med hygienen, men ingenting hjalp. Til slutt gikk jeg til en hudlege som anbefalte roacutan. han gjorde meg oppmerksom på bivirkninger som tørre lepper og enkelte andre, men jeg ville bare bli kvitt kvisene.

 

Jeg merket at leppene ble tørrere og det ble også en plage. I tillegg voknet jeg hver dag med inntørket snørr i nesa :thumbdown:

men samtidig så jeg i speilet hver dag at huden min ble renere og renere. etter tre måner var det blitt rimelig bra, og jeg hadde enda 3 måneder igjen av kuren. bivirkningene var jeg blitt vandt med og dette kunne jeg leve med så lenge det ble såpass mye bedre.

 

Etter 6 måneder var ALT borte. alle kviser på skuldrer og i ansikt var totalt borte. Dette har virket enormt innpå selvtillitt også. for kviser drar ikke damer, og etter jeg ble kvitt dette problemet har det mildt sagt tatt av. bivirkningene av roacutan var der fortsatt et par måneder etterpå, men nå er det totalt borte. kuren fungerte perfekt på meg.

 

Jeg kan få en kvise i ny og ne som alle andre, men denne forsvinner etter et par dager og sitter ikke i flere måner som før :thumbup:

roacutan er dyrt, men du får dekka 90% av kuren og dette er deffinitivt verdt det! Jeg råder alle om har slitt med kviser en stund å oppsøke hudlege og spør om en roacutankur ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal prøve roaccutan.

Kuren har en haug bvirkninger, noen hardere en andre, men jeg opplevde "bare" tørre øyne, tørre lepper, tørr nese, deprimert og blodmangel.

Men disse bivirkningene var for all del verdt det, prisen også (som du får dekket 70%)

Jeg har ingen kviser, fin hud og ikke noen problemer med hud i det hele tatt.

Det er bare et problem som står igjen nå; Bygge opp selvtillitten jeg mistet da jeg ble rammet av kviser.

 

Har du masse kviser kan du faktisk ikke gjøre noe med det.

Det og legger om kostholdet hjelper IKKE.

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg synes du skal prøve roaccutan.

Kuren har en haug bvirkninger, noen hardere en andre, men jeg opplevde "bare" tørre øyne, tørre lepper, tørr nese, deprimert og blodmangel.

Men disse bivirkningene var for all del verdt det, prisen også (som du får dekket 70%)

Jeg har ingen kviser, fin hud og ikke noen problemer med hud i det hele tatt.

Det er bare et problem som står igjen nå; Bygge opp selvtillitten jeg mistet da jeg ble rammet av kviser.

 

Har du masse kviser kan du faktisk ikke gjøre noe med det.

Det og legger om kostholdet hjelper IKKE.

Lykke til :w00t:

8084545[/snapback]

Kan man ta sol imens man er på kuren? Kanskje jeg prøver det ut.

 

Er VELDIG plaget av kviser og de går aldri bort og kostholdet mitt er til og med 100% sunt.

Lenke til kommentar
Dette har fjernet alle kvisene mine:

 

Tetracyclin og Differin. Har vært borti en del, men dette er det eneste som hjelper =) Har atm. kun en liten kvise i pannen, ellers ganske pen hud :)

8093418[/snapback]

 

Reseptfritt? Bivirkninger?

8093534[/snapback]

Jeg går på Tetracyclin og Dalacin.

Begge to må man ha resept.

Tetracylin får man litt vondt i magen bare de første dagene.

Dalacin får man tørr hud.

8093842[/snapback]

 

Stemmer at det er på resept. Tetracycliner kan man bli dårlig i magen av, da det dreper tarmkulturen i magen. Dalacin irriterte bare huden min, så den sluttet jeg med. Differin er også på resept. Men er ikke værre enn å få det hos hudlege :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle værra slem og si hva slags plager jeg fikk fra roaccutan.

 

-Ble deprimert

-Perioder hvor jeg var likblek, siden huden ble skiftet så fort

-Tørre øyne. Tåke ble en del av dagene mine.

-Tørre lepper.

-Tørr inne i nesa D:

-Vondt i ryggen

-Økt hårveksT! Haha, håret mitt vokste fort den tiden.

 

Du må forvente det og smøre deg inn i kremer for og ikke dø av tørr hud.

 

Men det var absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Det som var mest irriterende for meg var tørre lepper. Om jeg glemte lipsylen hjemme en dag, så ble leppene knall røde og såre, så helt jævlig ut og føltes slik også. Er man forberedt går det fint. Som så mange andre sier, det var så utrolig verdt det.

8098757[/snapback]

 

Fuktighetskrem og lipsyl skal hamstres i August. Bedre føre var enn etter snar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...