Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som er plaget en del med kviser, gå til legen og få skrivd no ut der.

Fikk Tetracyclin og Dalacin av hudspesialist for 2 uker siden, og merker at det er forskjell allerede.

Skal gå på den kuren i 5 mnd ca.

Men er det noen som har erfaring med de produktene og brukt dem over lang tid?

7988602[/snapback]

 

har gått på Tetracyclin i 2 månder, og må si det funker utmerket. men vil anbefale deg å spise jogurt (vet det er feil skrevet ) for det forhindrer soppinfeksjon , siden disse tabletene dreper viktige tarmbakterier som skal forhindre sopp infeksjon , og vist du spiser jogurt vil det gi nye tarmbakterier.

 

men tilbake til virkningen. hos meg har det vært en stor forskjell , de første 2 ukene tok jeg 4 tabletter per dag , og da forsvant noen kviser, og etter det 2 per dag, og da startet det å komme litt nye kviser , men jeg har betraktelig mindre kviser nå en før :)

Lenke til kommentar
Folk må huske å vaske seg, FORT som faen hvis man har vært svett, under trening, ligget i sola eller har vandret rundt i byen i kokvarme. Viktig å dusje når man kommer hjem for å unngå at svetten tetter igjen porene, da får man kviser fort som fy.

7954321[/snapback]

 

 

Faen ja, det kan du si meg. Det var bra du sa. Tenkte meg det kunne være noe sånt! Blir fort svett skjønner du, = ofte kviser -.-

Lenke til kommentar

Begynner ikke på en Roaccutan kur nå, ettersom jeg snakket med hudlegen min i dag.

 

Var ikke klar over at man ble mer følsom ovenfor sol, og siden jeg skal to uker til syden, er å unngå solen helt totalt uaktuelt.

 

Fikk en resept på Dalicin i mellomtiden, så hvis den ikke hjelper nevneverdig, så begynner jeg på Roaccutan kur (6 måneder) i August.

Lenke til kommentar
Begynner ikke på en Roaccutan kur nå, ettersom jeg snakket med hudlegen min i dag.

 

Var ikke klar over at man ble mer følsom ovenfor sol, og siden jeg skal to uker til syden, er å unngå solen helt totalt uaktuelt.

 

Fikk en resept på Dalicin i mellomtiden, så hvis den ikke hjelper nevneverdig, så begynner jeg på Roaccutan kur (6 måneder) i August.

8028994[/snapback]

Om du begynner på Roaccutan, så ønsker jeg deg lykke til! :]

Det kan bli en tøff tid, haugevis med bivirkninger, og utrolig mange ting man ikke kan gjøre.

Lenke til kommentar
Mener du Dalacin Xtra?

Går på den nå, og den er kjempebra :)

8029619[/snapback]

 

Ja det var den jeg mente, stikker til byn og henter den på apoteket i morgen tror jeg.

 

KristianG: Nei venter til etter sommerferien, orker ikke tanken på "ikke-fylla" og "ikke-soling" på en 2 ukers fyllatur med kameratene.

 

Tar det eventuellt til høsten, hvis ikke det har bedret seg betraktelig.

Lenke til kommentar
en annen ting som kan hjelpe mot kviser er å dusje i kaldt vann. det lukker porene... har i alle fall hørt at dette hjelper... men er litt usikker selv... noen som vet`?

8034282[/snapback]

Nei det hjelper ikke...

 

Det som hjelper er å lene seg over en kjele kokende vann i fem minutter med et hondkle hengende over hue. Det som skjer er at porene ÅPNER seg, og da kan du rense som fanden selv ;) Tørk av vannet når du er ferdig og rens med rensemiddel....

 

- Ja det svir...

Lenke til kommentar

En kan vel i teorien gjøre det samme med varmt (ikke så varmt at det gjør direkte vondt og er skadelig for huden) vann i dusjen.

 

1. Skyll huden med varmt vann

2. Vask så med rensemiddel

3. Skyll med varmt vann

4. Skyll med kaldt slik at porene lukker seg og slipper inn mindre skitt i etterkant.

 

Uansett burde en ikke overdrive med rensemidler. Om en ikke har så høy talgproduksjon så kan en få så tørr hud at det ytterste hudlaget tørker inn og dør. Deretter kan de døde hudcellene blokkere igjen porene og resultere i kviser. Vann generelt og de fleste rensemidler tar bort talg/fuktighet fra huden.

 

Hvor mye rensemidler en kan bruke og hvor ofte en kan dusje uten at huden blir tørr avhenger mye av talgproduksjonen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Begynner ikke på en Roaccutan kur nå, ettersom jeg snakket med hudlegen min i dag.

 

Var ikke klar over at man ble mer følsom ovenfor sol, og siden jeg skal to uker til syden, er å unngå solen helt totalt uaktuelt.

 

Fikk en resept på Dalicin i mellomtiden, så hvis den ikke hjelper nevneverdig, så begynner jeg på Roaccutan kur (6 måneder) i August.

8028994[/snapback]

Om du begynner på Roaccutan, så ønsker jeg deg lykke til! :]

Det kan bli en tøff tid, haugevis med bivirkninger, og utrolig mange ting man ikke kan gjøre.

8030214[/snapback]

Vet ikke hvordan det var med deg, men jeg hadde ikke så mange bivirkninger. Fikk veldig tørr hud, kunne ikke drikke noe særlig, ble litt følsom for lys og ganske deppa i perioder, men eller okey :p Gikk bedre enn forventet, og helt klart verdt det! Gikk på kuren gjennom russetiden, så min russetid var ganske bedriten, men det var faen meg verdt.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_M_*
Denne er postet av en bruker som i ettertid ønsket å være anonym:

 

 

Svar fra anonym, til trådstarter:

 

Okey, har ikke lest igjennom alt, men fant tråden ved en tilfeldighet, og vil dele mine erfaringer.

 

Jeg brukte masse stæsj som apoteket ga oss, og ikke noe virket, egentlig.

Jeg fikk så noe "kraftige saker", "garantert virker" greier fra apoteket, og det sto at om det ikke virket, så skulle man kontakte lege. Det virket ikke, og vi gikk til en lege. Han har nå satt meg på en antibiotika kur, med differin(?) og skinoren(?) (litt usikker på navnene). Om det virker? Det vet jeg ikke ennå. Legen sa vel at man ikke skal forvente resultater over dagen, slik som mange produkter lover, men at jeg skal bruke det uker/måneder.

Jeg har nå gjort dette i en uke, og pannen er ihvertfall mye bedre. Kvisene har kanskje ikke forsvunnet, men så har det ikke kommet mange nye heller, noe som er poenget

Legen sa BTW at ting som brus osv. ikke har innvirkning, direkte.

7593607[/snapback]

 

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering på denne.

 

Må si det virker noe helt fantastisk, egentlig!

Sikkert fått 3-5 nye kviser siden jeg hadde gått på det i en uke, mot at jeg før fikk 3-5 nye kviser daglig. Der huden pleide å være ruglete og hard er den nå fin og myk. Huden er bare litt rød og irritert noen plasser, der jeg hadde mest kviser, men det blir mindre og mindre for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...