Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Jeg drikker verken melk, brus eller spiser noe form for søtsaker og jeg har kviser som faen, så jeg tror dette er noe individuelt som andre sier her.

7891890[/snapback]

Ja det er nok induviduelt..

7896429[/snapback]

 

Som jeg har nevnt en del lenger tilbake så kan det være ganske induviduelt ja, men det igjen koker ned igjen til levra

7898146[/snapback]

 

Er hvist mulig og skrive uten og være innlogget nå ser jeg ja men den skule egentlig stått på meg den der

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå kar jeg fått en jævla kvise i øret! satan. den jør sinnsykt vondt. er det noen som vet hvordan jeg kan få den og de andre kvisene jeg har i trynet og på ryggen vekk ved hjelp av ting jeg har hjemme?

 

normalt bruker jeg å stikke hull på dem med nål. så klemmer jeg ut den derre gørra. men jeg kommer ikke til i øret :(

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Jeg har i det siste begynt og smøre fjeset inn med en salve som heter Bacimycin. Salven har egentlig ingenting med kviser å gjøre, men føler det funker ganske bra unasett. Bacimycin er veldig vanlig og er egentlig til behnadling av infeksjoner i sår på hudoverflaten. Føler faktisk det virker ganske bra ettersom jeg ikke har fått en eneste kvise etter jeg begynte og smøre meg inn med det.

 

Jeg har et ganske utsatt område akkurat på begge kinn/kjevebeinene så smører meg bare inn der og har fått kviser andre steder, men ikke en eneste akkurat der jeg har smørt.

 

Vet ikke om det bare er psykisk eller ikke, men det funker hvertfall som faen for meg :p

Lenke til kommentar
Jeg har i det siste begynt og smøre fjeset inn med en salve som heter Bacimycin. Salven har egentlig ingenting med kviser å gjøre, men føler det funker ganske bra unasett. Bacimycin er veldig vanlig og er egentlig til behnadling av infeksjoner i sår på hudoverflaten. Føler faktisk det virker ganske bra ettersom jeg ikke har fått en eneste kvise etter jeg begynte og smøre meg inn med det.

 

Jeg har et ganske utsatt område akkurat på begge kinn/kjevebeinene så smører meg bare inn der og har fått kviser andre steder, men ikke en eneste akkurat der jeg har smørt.

 

Vet ikke om det bare er psykisk eller ikke, men det funker hvertfall som faen for meg :p

7921463[/snapback]

 

hvor lenge har du brukt det?

Lenke til kommentar
Jeg har i det siste begynt og smøre fjeset inn med en salve som heter Bacimycin. Salven har egentlig ingenting med kviser å gjøre, men føler det funker ganske bra unasett. Bacimycin er veldig vanlig og er egentlig til behnadling av infeksjoner i sår på hudoverflaten. Føler faktisk det virker ganske bra ettersom jeg ikke har fått en eneste kvise etter jeg begynte og smøre meg inn med det.

 

Jeg har et ganske utsatt område akkurat på begge kinn/kjevebeinene så smører meg bare inn der og har fått kviser andre steder, men ikke en eneste akkurat der jeg har smørt.

 

Vet ikke om det bare er psykisk eller ikke, men det funker hvertfall som faen for meg :p

7921463[/snapback]

 

hvor lenge har du brukt det?

7927319[/snapback]

 

En uke eller noe. Har nedsatt kviseproduksjonen min betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke "selvmedisinert" meg med et produkt som jeg ikke hadde fått anbefalt fra legen:

 

For det første kan du bli resident mot produktet, noe som fører til antibiotikakurer ikke virker ved senere anledninger hvis du virkelig trenger det. For det andre så vet du ikke om kvisene kommer tilbake med dobbel kraft når du først slutter.

Lenke til kommentar
For det første kan du bli resident mot produktet, noe som fører til antibiotikakurer ikke virker ved senere anledninger hvis du virkelig trenger det. For det andre så vet du ikke om kvisene kommer tilbake med dobbel kraft når du først slutter.

7933097[/snapback]

Du mener "resistent", ikke "resident" ...

 

Og - det er bakteriene som blir resistente mot produktet. Bacimycin kverker 99.9999% av dem, men det betyr at de 0.0001% som overlever, får hele "arenaen" for seg selv og dermed kan de formere seg i vilden sky. (Så bakteriene blir egentlig ikke resistente - det er bare det at de som allerede er resistente blir igjen alene. Et godt eksempel på hvordan evolusjon fungerer i praksis....)

 

Bacimycin virker ikke på selve talgproduksjonen som er den direkte årsaken til kvisene, men på bakteriene som gjør at de blir røde og betente. Det kan man også motvirke med såpe & vann, eller kanskje heller mer egnede ansiktsrensemidler.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Feil ord :)

 

Jeg skal ikke uttale meg for bastant om dette, siden jeg ikke verken er lege eller har noe spesielle kunnskaper om saken. Noen nevnte at det er antibiotika i kremen, noe som ellers er reseptbelagt. Bruker man antibiotika for ofte kan bakteriene bli immune mot antibiotika og dermed vil den miste effekten. Om det samme gjelder for dette produktet, vet jeg ikke.

 

Når det gjelder bakterier går jeg ut i fra at bakteriene hele tiden produseres. Om de ikke formerer seg fortere pga man slutter med produktet (det var ikke det jeg mente), så kan det være at kroppens "naturlige" motstand forsvinner, fordi den er vant til at kremen tar seg av jobben (kun gjetning fra min side). Det er på samme måte som om man smører seg for med fet håndkrem for lenge. Da vil det ofte gjøre vondt verre over lengre tid, fordi det naturlige fettlaget svekkes.

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke uttale meg for bastant om dette, siden jeg ikke verken er lege eller har noe spesielle kunnskaper om saken. Noen nevnte at det er antibiotika i kremen, noe som ellers er reseptbelagt. Bruker man antibiotika for ofte kan bakteriene bli immune mot antibiotika og dermed vil den miste effekten. Om det samme gjelder for dette produktet, vet jeg ikke.

7933273[/snapback]

Det med antibiotikaresistens gjelder generelt, enten man snakker om Bacimycin eller ymse produkter som er tilsatt antibiotika (Triclosan?), som for eksempel Zalo eller Colgate Total. Selv foretrekker jeg å ikke bruke disse, og Bacimycin (eller Penicillin) bruker jeg bare hvis jeg "må", og aldri over lang tid, hvis det kan unngås.

 

Men nå er det ikke de farligste bakteriene i verden det er snakk om her, heller, da. "Kvisebakteriene" har vært våre "følgesvenner" opp gjennom historien, og de kommer nok til å være der i fremtiden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...