Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kutte en vare fra kostholdet og så påstå at denne varen var grunnen til kvisene, er ikke holdbart, da dette kan varierere veldig fra person til person.

 

Det er ikke kommet noe konkret bevis på at noen matvarer forårsaker kviser, men som sagt, dette er høyst individuelt, og en eksperimentering med å kutte matvarer fra kostholdet kan hjelpe. (f.eks styre unna brus/sukkertøy/sjokolade mm i 2-3 uker å se om du merker noe forskjell etc)

Lenke til kommentar
Drikk geite melk hvis du skulle ha mulighet til det i stedet, det som er den riktige melka for oss.

 

Men vet at det kan kanskje vær vanskelig å få tak i, om ikke du kanskje bor på vestlandet da, kan det bli lettere.

7888446[/snapback]

 

Kommer fra bydga utenfor Molde så det skal ikke være noe problem å skaffe. hehe

Lenke til kommentar
jeg var til lege angående noe annet , men nevnte at jeg hadde en god del kviser, han såg på de og sa at det virket som det var veldig Dype kviser som  ikke vil forsvinne av vanlig krem så jeg fikk skrevet ut Tetracyclin Alpharma som jeg nå snart har gått på i 1 månde og har alt merket stor forskjell :) så må en ta 1 blodprøve når en starter på kuren og en etter en månde.

 

edit : for de som går på lignende kurer skal det vere anbefalt å spise Yogurt eller drikke  biola for å forhindre sopp infeksjon  siden tablettene dreper viktige tarmbakterier, var det jeg fikk vite av legen.

7873416[/snapback]

 

Der har du mine erfaringer til tetracyclin raste :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Allcoler_*
Jeg drikker verken melk, brus eller spiser noe form for søtsaker og jeg har kviser som faen, så jeg tror dette er noe individuelt som andre sier her.

7891890[/snapback]

Ja det er nok induviduelt..

7896429[/snapback]

 

Som jeg har nevnt en del lenger tilbake så kan det være ganske induviduelt ja, men det igjen koker ned igjen til levra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...