Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hvor mye skal egentlig til for å få roaccutan kuren?

7827701[/snapback]

Tror jeg fikk resept på Roaccutan på 3 forsøk i kampen mot kvisene. Først fikk jeg utdelt en "bingotusj"(i mangel på bedre ord) som man skulle smøre inn i ansiktet, så noen piller av noe slag og til slutt Roaccutan. Sistnevnte fjernet kvisene, men huden på hendene mine fikk gjennomgå kraftig under kuren. Fryser veldig lett på hendene i dag og kan ikke komme i kontakt med sterke stoffer for da blir sprikker huden til blods :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer egentlig Basiron?

 

Tvinger det frem kvisene for så å ta knekken på de? eller?

 

Jeg har vert plaget med sånne klumper på kinnene mine, men det ligger på en måte under huden. Om dere forstår hva jeg mener nå! vanskeli å forklare men.

 

Begynte med Basiron på fredag for en uke siden, men nå begynner klumpene å komme ut. er det meningen at Basiron skal gjøre?

 

Håper dere fortod hva jeg mentr :hmm:

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer egentlig Basiron?

 

Tvinger det frem kvisene for så å ta knekken på de? eller?

 

Jeg har vert plaget med sånne klumper på kinnene mine, men det ligger på en måte under huden. Om dere forstår hva jeg mener nå! vanskeli å forklare men.

 

Begynte med Basiron på fredag for en uke siden, men nå begynner klumpene å komme ut. er det meningen at Basiron skal gjøre?

 

Håper dere fortod hva jeg mentr :hmm:

7853040[/snapback]

http://www.acne.com/treatments/benzoyl_peroxide.php

der står det om virkemiddelet i kremen men også annen god info.

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer egentlig Basiron?

 

Tvinger det frem kvisene for så å ta knekken på de? eller?

 

Jeg har vert plaget med sånne klumper på kinnene mine, men det ligger på en måte under huden. Om dere forstår hva jeg mener nå! vanskeli å forklare men.

 

Begynte med Basiron på fredag for en uke siden, men nå begynner klumpene å komme ut. er det meningen at Basiron skal gjøre?

 

Håper dere fortod hva jeg mentr :hmm:

7853040[/snapback]

 

Jeg brukte Basiron, men det funka bare sånn "delvis" på småkviser. Nei, sier bare Roaccutan ftw, har bare småkviser nå om dagen, så er meget fornøyd. Er vel 1,5 år siden jeg var ferdig med kuren.

Lenke til kommentar
Står helt sikkert tidligere i tråden, men noen som har noen gode tips mot kvisearr?

7852467[/snapback]

Quoter meg selv jeg, orker ikke lese gjennom nesten 30 sider. :)

7872267[/snapback]

 

 

Tabelettkur fungerer, ihvertfall for meg. Jeg ser at de store arrene begynner å avta, altså de deler seg mer opp og blir sakte men sikkert borte.

 

Bruker Oxytetral btw.

Lenke til kommentar
Står helt sikkert tidligere i tråden, men noen som har noen gode tips mot kvisearr?

7852467[/snapback]

Quoter meg selv jeg, orker ikke lese gjennom nesten 30 sider. :)

7872267[/snapback]

 

 

Tabelettkur fungerer, ihvertfall for meg. Jeg ser at de store arrene begynner å avta, altså de deler seg mer opp og blir sakte men sikkert borte.

 

Bruker Oxytetral btw.

7872292[/snapback]

Må man til hudlegen å få det? Bivirkninger?

Lenke til kommentar

Har de samme tablettene, bare dra til fastlegen din så får du nok sikkert tablettkur. Når jeg var inne sa han bare hei, hva er problemet? så pekte jeg å kvisene. Da bare såg han raskt over de, og skreiv ut resept på tablettene. pluss benzoyl peroksid. Enkelt å greit. for meg iallefall. fikk det for litt over 1 uke siden.

 

Edit: Men spørst vel egentlig hvor "grei" legen din er da! tror ikke d skal være så vanskeli å få tablettene ,men du må nok ha litt kviser da. ikke bare et par.

Endret av Skrote
Lenke til kommentar

jeg var til lege angående noe annet , men nevnte at jeg hadde en god del kviser, han såg på de og sa at det virket som det var veldig Dype kviser som ikke vil forsvinne av vanlig krem så jeg fikk skrevet ut Tetracyclin Alpharma som jeg nå snart har gått på i 1 månde og har alt merket stor forskjell :) så må en ta 1 blodprøve når en starter på kuren og en etter en månde.

 

edit : for de som går på lignende kurer skal det vere anbefalt å spise Yogurt eller drikke biola for å forhindre sopp infeksjon siden tablettene dreper viktige tarmbakterier, var det jeg fikk vite av legen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...