Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Jeg vasker trynet med dobbel-dusj hver gang jeg dusjer.. det funker det, men jeg mistenker at jeg ikke burde gjøre det siden ingen andre gjør det. eller?

7702059[/snapback]

Du får ikke tørr hud av det da? Og dusjer du hver dag og eller flere ganger per dag? Om du får tørr hud kan disse døde hudcellene legge seg i talgåpningene og sperre for slik at det kommer kviser, dessuten holder huden seg finere med fuktighet.

7704601[/snapback]

Jeg dusjer sånn 5 ganger i uka og jeg har hud som en baby. (har ikke fått "babyface" stemplet for ingenting) Så det eneste man risikerer ved å vaske annsiktet er tørr hud?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Det største hudproblemet jeg har nå er at jeg er rød flere steder i ansiktet, som om huden var betent. Virker heller ikke som om det blir noe særlig bedre. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å rense eller liknenede for å få mer normal hud?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_sumo_*
Gå til legen, be han sjekke hvor store/kraftige kvisene dine er, og er dem jævlige nok, så gir han deg en kur.

Mulig du begynner på noe lett;

 

Tetracyclin Alpharma (Antibiotika) 250 MG 100 Tab.

4 av dem hvert døgn ( 2 morgen 2 kveld)

 

Så får du sikkert en salve; Differin 1 Mg / g den smører du på etter at du har tatt tab.

 

Så kan det hende du bør få deg noen balanserendes tabeletter(Melkesyrebakterier) mulig du får IDO-FORM.

De skal da balansere magen, slik at du ikke får for løs, og ikke for hard mage.

 

P.g.a av at antibiotika`en kan gi deg løs mage.

 

Glemte og si at det er ikke sikkert dem gir deg akkurat den kuren, men at dem begynner med noe lite, og visst det ikke funker, så prøver dem ut noe nytt, og slik gjør dem det helt til det blir så sterkt at bakteriene dør/tørker ut.

 

 

Lykke til! :)

7539660[/snapback]

 

 

Jeg har gått på tetraen et par uker nå, merker ikke noe foreløpig da, men det kommer vel!.. men 4 om dagen sier du? Min lege sa 2, 1 morgen + 1 kveld..

Lenke til kommentar
Og du  kan få leddproblemer, det fikk muttern.. Hu har leddgikt etter Roacutaen. Hu ble også ikke kvitt helt kvisene etter den kuren...

7800111[/snapback]

Leddgikt er jo en kronisk sykdom? Man kan vel ikke få det av å gå på medisiner?

Edit: Mener det sto i den bivirknigsnotisen at man under, og litt etter behandlingstiden kunne bli plaget med litt stive ledd.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Fått tilbakefall (sånn ca 30%) så må nok desverre (pga bivirkingene) til hudlegen å få tak i Roaccutan.

 

Men en sterk 6 måneders kur er utelukket, kommer nok til å ta en 3 måneders middels sterk en. (i doseringen)

 

edit: ja det er snakk om stive ledd osv, har ikke hørt om at du kan kan få leddgikt som en direkte bieffekt av (ro)accutan.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...