Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Så kanskje skal jeg kombinere Ery-max ( Tablettkur) og Dalacin:)

7643129[/snapback]

 

Spør legen. Er ikke han sikker, spør en hudlege.

Har ikke vært borti Ery-max, men det ser ut som prinsippet er det samme.

Man får jo, leser jeg, Ery-max i pille og veske form akkurat som Dalacin.

 

Om du bruker Ery-max piller og er du tungt hemmet av kviser, mange over hele ansiktet ol, så er det ikke sikkert Dalacin T ("deosticken") er et bra valg da det ikke er ment til å brukes over hele ansiktet samtidig, om du skjønner. Derimot så kan det jo hende at Dalcin pillene fungerer bedre for deg en Ery-max, så du har jo muligheten å bytte.

 

Hør med fastlegen din, men bare husk at de ikke er hudleger. Er han usikker, eller du føler han ikke har peil, kan du prøve å bli henvist til en ekspert.

Lykke til :).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

2383511[/snapback]

 

****

Edit: Leste ikke siste innlegg her, men gidder ikke å fjerne min egen :)

****

 

Et enkelt produkt som hjelper mot kviser, men IKKE hud orm!,

 

Hva hjelper så mot hudorm? :hmm:

7644529[/snapback]

 

 

Hudormer er talg oppsamlinger er det ikke? Og når disse bli betent og muterer så blir de til kviser? Mulig jeg har missforstått. Jeg bruker uansett en "rense gel" av noe slag heter "thermal water" eller noe kommer fra en kilde i Frankriket, aner ikke om det virker da.. Den fjerner ikke hudormen men den hindrer a nye komemr (tror jeg(og håper jeg))

Lenke til kommentar
Hudormer er talg oppsamlinger er det ikke? Og når disse bli betent og muterer så blir de til kviser? Mulig jeg har missforstått. Jeg bruker uansett en "rense gel" av noe slag heter "thermal water" eller noe kommer fra en kilde i Frankrike, aner ikke om det virker da.. Den fjerner ikke hudormen men den hindrer a nye kommer (tror jeg(og håper jeg))

 

Når man får mye hud orm, talg oppsamling, kan den bli betent og en betennelse med hud orm er en kvise. Derfor funker antibiotika som Dalacin på betennelsen.

 

Det å ha mye hud orm betyr ikke nødvendigvis at man kommer til å ha mye kviser. Selv i dag har jeg en del hud orm, ikke at det synes noe særlig med det blotte øye, men jeg får sjeldent kviser. Det er nok mer hormonet bestemt, tror jeg, da jeg hadde mer kviser før i puberteten.

 

Å bruke et "mote" produkt som bruker "kilde vann" fra empire state building osv tror jeg bare er tull. Vann er vann og funker ikke vannet i springen funker nok ikke vannet fra Frankrike noe bedre heller. Man betaler da bare mer for marked triks.

Ta en tur innom en hud klinikk og spør der (du trenger ikke å ha snakket med fastlegen for å gå innom en hud klinikk altså). De kan garantert nok om hva som funker best mot hud orm i dag, men pass på at de ikke bare selger deg det dyreste av det dyreste da ;).

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt Basiron siden igår. Og det står jo at det skal vaskes bort etter 4 timer. Jeg har nå hatt den på i ca. 10 timer(var på skolen og glemte av at jeg hadde det på) og har ikke merket noe rødhet eller plager. Betyr det at jeg har såpass sterk hud at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter 4 timer?

 

På pakken står det at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter en stund når huden har blitt sterk nok. Eller noe i den duren.

 

Har brukt flere kvisekremer o.l. før.

Lenke til kommentar
Jeg har nå brukt Basiron siden igår. Og det står jo at det skal vaskes bort etter 4 timer. Jeg har nå hatt den på i ca. 10 timer(var på skolen og glemte av at jeg hadde det på) og har ikke merket noe rødhet eller plager. Betyr det at jeg har såpass sterk hud at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter 4 timer?

 

På pakken står det at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter en stund når huden har blitt sterk nok. Eller noe i den duren.

 

Har brukt flere kvisekremer o.l. før.

7674954[/snapback]

 

 

Grunnen til 4timer grensen er vel fordi du faktisk skal ha noe hud igjen etter du er blitt kvitt kvisene dine. :)

Lenke til kommentar
Jeg har nå brukt Basiron siden igår. Og det står jo at det skal vaskes bort etter 4 timer. Jeg har nå hatt den på i ca. 10 timer(var på skolen og glemte av at jeg hadde det på) og har ikke merket noe rødhet eller plager. Betyr det at jeg har såpass sterk hud at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter 4 timer?

 

På pakken står det at jeg kan bruke den uten å vaske vekk etter en stund når huden har blitt sterk nok. Eller noe i den duren.

 

Har brukt flere kvisekremer o.l. før.

7674954[/snapback]

Basiron skal ikke vaskes av etter noen dager, når huden har vent seg til kremen..

Den skal vaskes av etter 4-5 timer i et par dager bare... Men jeg gjorde det aldri, og merket ikke no heller.

7675799[/snapback]

 

Akkurat. fungerte det for deg? Jeg har merket forskjell etter allerede en dag jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Vel, jeg bruker basiron. Jeg visste ikke til nå at man skulle vaske av i begynnelsen. Til tross for det har jeg ikke hatt noe bieffekter (kanskje litt tørrere hud, men ikke mye) Synes selv den funker ganske bra. Pass på å ikke smøre den på sår etter kviser om det ikke er tørket.

Lenke til kommentar
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

2383511[/snapback]

 

jeg HAAAATTTERRR kviser... jeg lover dere! begynner dere med rakutan, så er det fullstendig borte om tre måneder og det kommer aldri tilbake :yes:

Lenke til kommentar
jeg HAAAATTTERRR kviser... jeg lover dere! begynner dere med rakutan, så er det fullstendig borte om tre måneder og det kommer aldri tilbake :yes:

7688534[/snapback]

Du kan kanskje fortelle hvor man får kjøpt dette ? Eller om det kanskje er et legemiddel ? Uansett bør du logge inn eller registrere deg først.

Lenke til kommentar
jeg HAAAATTTERRR kviser... jeg lover dere! begynner dere med rakutan, så er det fullstendig borte om tre måneder og det kommer aldri tilbake :yes:

7688534[/snapback]

Du kan kanskje fortelle hvor man får kjøpt dette ? Eller om det kanskje er et legemiddel ? Uansett bør du logge inn eller registrere deg først.

7688587[/snapback]

Du må ha resept. Dessuten er dette en veldig sterk kur, som kan gi mange alvorlige bivirkninger. Rask Google-søk for mer info :)

Lenke til kommentar
Jeg vasker trynet med dobbel-dusj hver gang jeg dusjer.. det funker det, men jeg mistenker at jeg ikke burde gjøre det siden ingen andre gjør det. eller?

7702059[/snapback]

Du får ikke tørr hud av det da? Og dusjer du hver dag og eller flere ganger per dag? Om du får tørr hud kan disse døde hudcellene legge seg i talgåpningene og sperre for slik at det kommer kviser, dessuten holder huden seg finere med fuktighet.

Lenke til kommentar
nei, det er vell ikke noen skikkelige måter å fjerne kviser på enda, men det er blitt oppfunnet en kvisekrem nå, den er tillatt i Sverige, men foreløpig ikke i Norge....

 

*det er godt å være norsk*   ....sikkert....

7702509[/snapback]

Det skal visstnok være en kombinasjon av to eksisterende kremer.

 

- Duac er egentlig ikke noe nytt, men er en kombinasjon av to kjente midler som har vært brukt lenge mot kviser. Benzoylperoksid har blitt brukt mot kviser i mange år og klindamycin/Dalacin liniment har vært på markedet siden tidlig på 90-tallet, sier hudlege i Lommelegen, Ole Rørdam.

 

Han legger til at mange leger i Norge bruker denne kombinasjonen.

 

- Mange leger og hudleger i Norge bruker kombinasjonen med benzoylperoksid og klindamycin, men da må man kjøpe produktene separat. En fordel med denne kombinasjonen er at man unngår resistensutvikling som kan oppstå hvis man bruker klindamycin.

 

Ifølge Rørdam ble det i 1997 gjort en studie der man sammenliknet effekten av benzoylperoksid, klindamycin alene eller i kombinasjon, og man fant at effekten ved å kombinere disse to var bedre.

 

http://www.mozon.no/php/art.php?id=363721

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...