Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Jeg bruker noe som heter Oxytetral 250mg per tabl.

 

Jeg har vel brukt det i knappe 2mnd og jeg kan se forskjell, før kom det stadig nye kviser, gule og fæle, nå er kvisene bare veldig tonet NED. Jeg har fokusert veldig på en kvise jeg har hatt lenge, og den har jeg sett blitt veldig redusert med ukene, så stoffet jeg er på må funke.

 

En liten ting: Jeg drikker Pepsi Maks, er dette like ille som vanlig Pepsi/Coca-Cola i sukkerinnold?

7602845[/snapback]

Pepsi max er jo ikke sukker i da:P Det er light-brus, og inneholder altså kunstige søtningsmidler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sol deg! (hørt at det funker) reduser melk, krydder, og smør og sånt  :thumbup:

7604280[/snapback]

 

Tja, selv om det er litt individuelt har kosthold (sukker osv) ikke noen ting å si. Eller, om du lar kroppen råtne så langt som til endring av stoffskifte kan det jo hende, men ellers vil det ikke ha noe å si. Det eneste jeg kan se for meg at soling gjør, er å tørke ut kvisene, samt huden.

 

Et lite tips: Om du ser at kvisene begynner å danne arr (dvs sånn "krater-hud"), dra til hudlege med en gang. Drar du til legen får du masse ekstrakostnader (Antibiotika-kurer på kraftige tilfeller av kviser er bullshit og unødvendige kostnader), for du vil uansett bli henvist til hudlege (som har mer ekspertise enn fastlegen om akkurat dette).

Lenke til kommentar

Et lite tips: Om du ser at kvisene begynner å danne arr (dvs sånn "krater-hud"), dra til hudlege med en gang. Drar du til legen får du masse ekstrakostnader (Antibiotika-kurer på kraftige tilfeller av kviser er bullshit og unødvendige kostnader), for du vil uansett bli henvist til hudlege (som har mer ekspertise enn fastlegen om akkurat dette).

7606014[/snapback]

 

 

Men må man ikke bli henvist til hudlege av fastlegen din?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Fungerer ikke ansiktsmaske bra? For å fjerne nettopp talg som blir betent og dermed blir det kviser.

I tillegg renser de jo huden og det føles bra etterpå.

7606174[/snapback]

 

Ansiktsmasker kan fungere fint, men enkelte inneholder ganske sterke virkestoffer slik at ømfintlig hud kan bli irritert :) Så lenge man passer på å kjøpe skikkelige greier og tester det litt f.eks. på armen før man smører det i hele ansiktet går det nok fint.

Lenke til kommentar
Melk er ikke å anbefalle å drikke i store mengder hvis man vil bli kvitt kviser.

 

Har selv brukt en propolis krem som jeg har kjøpt. Veldig drøy krem som er tusen ganger bedre enn det legen rådet meg til å kjøpe på apoteket.  Den er absolutt genial på kviser og eksem.

Send gjerne en pm hvis du vil vite mer om denne.

7636673[/snapback]

 

Glemte å logge meg inn.

Lenke til kommentar
Melk er ikke å anbefalle å drikke i store mengder hvis man vil bli kvitt kviser.

 

Har selv brukt en propolis krem som jeg har kjøpt. Veldig drøy krem som er tusen ganger bedre enn det legen rådet meg til å kjøpe på apoteket.  Den er absolutt genial på kviser og eksem.

Send gjerne en pm hvis du vil vite mer om denne.

7636673[/snapback]

 

Glemte å logge meg inn.

7636701[/snapback]

Aloe vera propolis?

 

Mamma er en slik distrubutør, så jeg har jo tilgang på alt da..

 

Er denne virkelig god?

Lenke til kommentar
Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte?

2383511[/snapback]

 

****

Edit: Leste ikke siste innlegg her, men gidder ikke å fjerne min egen :)

****

 

Et enkelt produkt som hjelper mot kviser, men IKKE hud orm!, heter Dalacin (Dalacin T for å være presis).

Den funker som en deodorant stick og fås kun på resept via fastlegen din.

Det Dalacin gjør er å hindre kvisen i å produsere verk. Ergo blir kvisen borte uten å ha blitt noen stor gul flekk siden immunforsvaret ditt drepern før den får utviklet seg.

 

( Du kan ikke, eller bør ikke, bruke Dalacin i det uendelige over lang tid da det er bla antibiotika. Dette er også grunne til å du må få det på resept fra fast legen. Man får stort sett ingen bi virkninger av å bruke Dalacin. )

 

Dalacin T:

http://www.candrugstore.com/productImages/23271.gif

1. Vask huden med papir og vann der du merker en kvise kommer til å komme.

2. Påfør et tynt lag med Dalacin på kvisen normalt 1-3 ganger daglig.

3. Kroppen gjør resten...

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...