Gjest Slettet+432 Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg bruker noe som heter Oxytetral 250mg per tabl. Jeg har vel brukt det i knappe 2mnd og jeg kan se forskjell, før kom det stadig nye kviser, gule og fæle, nå er kvisene bare veldig tonet NED. Jeg har fokusert veldig på en kvise jeg har hatt lenge, og den har jeg sett blitt veldig redusert med ukene, så stoffet jeg er på må funke. En liten ting: Jeg drikker Pepsi Maks, er dette like ille som vanlig Pepsi/Coca-Cola i sukkerinnold? 7602845[/snapback] Pepsi max er jo ikke sukker i da:P Det er light-brus, og inneholder altså kunstige søtningsmidler Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Spørsmålet er jo egentlig: Er de kunstige midlene like ille? eller en liten grad av ''ille''? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 sol deg! (hørt at det funker) reduser melk, krydder, og smør og sånt Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 sol deg! (hørt at det funker) reduser melk, krydder, og smør og sånt 7604280[/snapback] Tja, selv om det er litt individuelt har kosthold (sukker osv) ikke noen ting å si. Eller, om du lar kroppen råtne så langt som til endring av stoffskifte kan det jo hende, men ellers vil det ikke ha noe å si. Det eneste jeg kan se for meg at soling gjør, er å tørke ut kvisene, samt huden. Et lite tips: Om du ser at kvisene begynner å danne arr (dvs sånn "krater-hud"), dra til hudlege med en gang. Drar du til legen får du masse ekstrakostnader (Antibiotika-kurer på kraftige tilfeller av kviser er bullshit og unødvendige kostnader), for du vil uansett bli henvist til hudlege (som har mer ekspertise enn fastlegen om akkurat dette). Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Fungerer ikke ansiktsmaske bra? For å fjerne nettopp talg som blir betent og dermed blir det kviser. I tillegg renser de jo huden og det føles bra etterpå. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Et lite tips: Om du ser at kvisene begynner å danne arr (dvs sånn "krater-hud"), dra til hudlege med en gang. Drar du til legen får du masse ekstrakostnader (Antibiotika-kurer på kraftige tilfeller av kviser er bullshit og unødvendige kostnader), for du vil uansett bli henvist til hudlege (som har mer ekspertise enn fastlegen om akkurat dette). 7606014[/snapback] Men må man ikke bli henvist til hudlege av fastlegen din? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) asdf Endret 8. mars 2013 av Matias Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Nope, du trenger ikke å bli henvist Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 ingen som vill svare på spørsmålet mitt over? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Tja, men det må være generelt lette kviser, om man kan si det sånn. Det ville nok ikke funke nevneverdig på et ordentlig pizzatryne:) Lenke til kommentar
zatux Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kom deg ut i sola. Ingenting fjerner kviser like effektivt som sola 2385483[/snapback] Men så var det; kviser eller fregner?! Montro, jeg mener og ha hørt att tannkrem funker. Smøre på en klatt før sengetid bare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Fungerer ikke ansiktsmaske bra? For å fjerne nettopp talg som blir betent og dermed blir det kviser.I tillegg renser de jo huden og det føles bra etterpå. 7606174[/snapback] Ansiktsmasker kan fungere fint, men enkelte inneholder ganske sterke virkestoffer slik at ømfintlig hud kan bli irritert Så lenge man passer på å kjøpe skikkelige greier og tester det litt f.eks. på armen før man smører det i hele ansiktet går det nok fint. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 sol deg! (hørt at det funker) reduser melk, krydder, og smør og sånt 7604280[/snapback] høø? redusere melk? hvorfor d? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Melk er et av mange produkter som huden ofte reagerer på i forhold til kviser. Er bare å teste ut forskjellige matprodukter for å se hvordan huden reagerer med tanke på kviser. Lenke til kommentar
Aloeman Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Melk er ikke å anbefalle å drikke i store mengder hvis man vil bli kvitt kviser. Har selv brukt en propolis krem som jeg har kjøpt. Veldig drøy krem som er tusen ganger bedre enn det legen rådet meg til å kjøpe på apoteket. Den er absolutt genial på kviser og eksem. Send gjerne en pm hvis du vil vite mer om denne. 7636673[/snapback] Glemte å logge meg inn. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Melk er ikke å anbefalle å drikke i store mengder hvis man vil bli kvitt kviser. Har selv brukt en propolis krem som jeg har kjøpt. Veldig drøy krem som er tusen ganger bedre enn det legen rådet meg til å kjøpe på apoteket. Den er absolutt genial på kviser og eksem. Send gjerne en pm hvis du vil vite mer om denne. 7636673[/snapback] Glemte å logge meg inn. 7636701[/snapback] Aloe vera propolis? Mamma er en slik distrubutør, så jeg har jo tilgang på alt da.. Er denne virkelig god? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg bruker Dalacin: http://www.pfizer.no/templates/Page____1004.aspx Man må ha resept på den og det er et antibiotikum så det er ganske sterke saker. Er ikke jeg som har resept på den, er moren min. men det er ikke noe vits i å la den stå der og gå ut på dato? Om den virker får vi se etterhvert Endret 3. januar 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte? 2383511[/snapback] **** Edit: Leste ikke siste innlegg her, men gidder ikke å fjerne min egen **** Et enkelt produkt som hjelper mot kviser, men IKKE hud orm!, heter Dalacin (Dalacin T for å være presis). Den funker som en deodorant stick og fås kun på resept via fastlegen din. Det Dalacin gjør er å hindre kvisen i å produsere verk. Ergo blir kvisen borte uten å ha blitt noen stor gul flekk siden immunforsvaret ditt drepern før den får utviklet seg. ( Du kan ikke, eller bør ikke, bruke Dalacin i det uendelige over lang tid da det er bla antibiotika. Dette er også grunne til å du må få det på resept fra fast legen. Man får stort sett ingen bi virkninger av å bruke Dalacin. ) Dalacin T: http://www.candrugstore.com/productImages/23271.gif 1. Vask huden med papir og vann der du merker en kvise kommer til å komme. 2. Påfør et tynt lag med Dalacin på kvisen normalt 1-3 ganger daglig. 3. Kroppen gjør resten... Endret 4. januar 2007 av LOBOS Lenke til kommentar
Aloeman Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Snapback ja e den beste kremen jeg har prøvd iallefall. anbefalles. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) ..... Endret 17. januar 2008 av Raste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå