Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli kvitt kvisene etter jeg har begynt på Ery-max tablettkuren og kuttet ut brus i den siste uken.. Har merka forskjell når jeg bare har drikket vann og litt juice... Så bruker jeg noen ganger Brevoxyl som tørker noen av de kvisene jeg har ut :) Det hjalp skikkelig å kutte ut brus azz :D

7560902[/snapback]

 

Sier du at juice også kan være negativt mot kviser?

 

 

Noen som har prøvd Paramedica.no sin pakke?

7561222[/snapback]

Neinei, ihverfall ikke på meg.. Mente at jeg har kun drikket vann og juice istedenfor Brus ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå begynner jeg å bli kvitt kvisene etter jeg har begynt på Ery-max tablettkuren og kuttet ut brus i den siste uken.. Har merka forskjell når jeg bare har drikket vann og litt juice... Så bruker jeg noen ganger Brevoxyl som tørker noen av de kvisene jeg har ut :) Det hjalp skikkelig å kutte ut brus azz :D

7560902[/snapback]

 

Når jeg føler for det tar jeg 20 liter cola og 6 kilo skjokolade i uka samt at jeg raner kantina for alle søtsaker. Når jeg er i treningsuke og ikke føler for det spiser jeg ikke engang en drops.

 

Jeg får faktisk flere kviser når jeg ikke drikker cola enn når jeg gjør det. Hva i svarte har cola med kviser å gjøre uansett? Har Cola virkning på porene, talgekjertlene eller fettsyrene?

 

*Vitamin A osv. hjelper heller ikke. Har prata med en kjent norsk hudlege om dette og fikk beskjed om at Roaccutan var det eneste som hadde positiv virkning og at søtsaker ikke hadde noen virkning whatsoever.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli kvitt kvisene etter jeg har begynt på Ery-max tablettkuren og kuttet ut brus i den siste uken.. Har merka forskjell når jeg bare har drikket vann og litt juice... Så bruker jeg noen ganger Brevoxyl som tørker noen av de kvisene jeg har ut :) Det hjalp skikkelig å kutte ut brus azz :D

7560902[/snapback]

 

Når jeg føler for det tar jeg 20 liter cola og 6 kilo skjokolade i uka samt at jeg raner kantina for alle søtsaker. Når jeg er i treningsuke og ikke føler for det spiser jeg ikke engang en drops.

 

Jeg får faktisk flere kviser når jeg ikke drikker cola enn når jeg gjør det. Hva i svarte har cola med kviser å gjøre uansett? Har Cola virkning på porene, talgekjertlene eller fettsyrene?

 

*Vitamin A osv. hjelper heller ikke. Har prata med en kjent norsk hudlege om dette og fikk beskjed om at Roaccutan var det eneste som hadde positiv virkning og at søtsaker ikke hadde noen virkning whatsoever.

7562570[/snapback]

Jeg har gått fra kvisetryne til modellhud ved hjelp av antibiotika, men det kan jo være tilfeldig at jeg sluttet å få kviser samtidig som jeg begynte med antibiotika :hmm:

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli kvitt kvisene etter jeg har begynt på Ery-max tablettkuren og kuttet ut brus i den siste uken.. Har merka forskjell når jeg bare har drikket vann og litt juice... Så bruker jeg noen ganger Brevoxyl som tørker noen av de kvisene jeg har ut :) Det hjalp skikkelig å kutte ut brus azz :D

7560902[/snapback]

 

Når jeg føler for det tar jeg 20 liter cola og 6 kilo skjokolade i uka samt at jeg raner kantina for alle søtsaker. Når jeg er i treningsuke og ikke føler for det spiser jeg ikke engang en drops.

 

Jeg får faktisk flere kviser når jeg ikke drikker cola enn når jeg gjør det. Hva i svarte har cola med kviser å gjøre uansett? Har Cola virkning på porene, talgekjertlene eller fettsyrene?

 

*Vitamin A osv. hjelper heller ikke. Har prata med en kjent norsk hudlege om dette og fikk beskjed om at Roaccutan var det eneste som hadde positiv virkning og at søtsaker ikke hadde noen virkning whatsoever.

7562570[/snapback]

Jeg har gått fra kvisetryne til modellhud ved hjelp av antibiotika, men det kan jo være tilfeldig at jeg sluttet å få kviser samtidig som jeg begynte med antibiotika :hmm:

7565972[/snapback]

 

Visste ikke at antibiotika kunne forhindre produksjonen av stoffer i kroppen.....

Lenke til kommentar

Antibiotika hjelper GODT mot kvisene siden den dreper bakteriene som gjør porene betente (det "gule").

(Kilde)

 

Camper_killer:

Mindre sukker hjelper mye for noen, og ikke i det hele tatt for andre. For meg gjorde det underverk! Ikke hør på leger som ikke sier det gjør noen forskjell, det er det for mange som har fått gode resultater av å kutte ut sukkeret, til at det ikke har noen betydning!

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
Antibiotika hjelper GODT mot kvisene siden den dreper bakteriene som gjør porene betente (det "gule").

(Kilde)

 

Camper_killer:

Mindre sukker hjelper mye for noen, og ikke i det hele tatt for andre. For meg gjorde det underverk! Ikke hør på leger som ikke sier det gjør noen forskjell, det er det for mange som har fått gode resultater av å kutte ut sukkeret, til at det ikke har noen betydning!

7568495[/snapback]

 

Ole Fyrand har hatt 15 000 pasienter el no sånt med kviser, så jeg setter min lit til han.

 

*I kilden din står det om biler, og bakterier hakke en dritt å gjøre med kviser siden en kvise egentlig er en mutert hudorm.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Denne er postet av en bruker som i ettertid ønsket å være anonym:

 

 

Svar fra anonym, til trådstarter:

 

Okey, har ikke lest igjennom alt, men fant tråden ved en tilfeldighet, og vil dele mine erfaringer.

 

Jeg brukte masse stæsj som apoteket ga oss, og ikke noe virket, egentlig.

Jeg fikk så noe "kraftige saker", "garantert virker" greier fra apoteket, og det sto at om det ikke virket, så skulle man kontakte lege. Det virket ikke, og vi gikk til en lege. Han har nå satt meg på en antibiotika kur, med differin(?) og skinoren(?) (litt usikker på navnene). Om det virker? Det vet jeg ikke ennå. Legen sa vel at man ikke skal forvente resultater over dagen, slik som mange produkter lover, men at jeg skal bruke det uker/måneder.

Jeg har nå gjort dette i en uke, og pannen er ihvertfall mye bedre. Kvisene har kanskje ikke forsvunnet, men så har det ikke kommet mange nye heller, noe som er poenget

Legen sa BTW at ting som brus osv. ikke har innvirkning, direkte.

Lenke til kommentar

Ang. kostholdets innvirkning på kviser, så er det tydeligvis individuelt, og med mindre man har prøvd å kutte ned på sukkeret, så kan man heller ikke bastant påstå at kosthold er irrelevant og henvise til legers uttalelser.

 

Jeg har ikke trent i jula, og kostholdet har jeg gitt blanke i. Jeg er kvisete som fy. At kostholdet påvirker kviser er for meg et faktum ( også før jeg begynte å trene).

 

Sånn under normale omstendigheter bruker jeg Sebamed daglig uten at det hjelper noe særlig. Trenger sterkere skyts, helst reseptfritt. Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Sånn under normale omstendigheter bruker jeg Sebamed daglig uten at det hjelper noe særlig. Trenger sterkere skyts, helst reseptfritt. Hva anbefales?

7596626[/snapback]

Når du sier Sebamed, er det da en slags ansikts/kroppssåpe? Om du får tørr hud etter en dusj med sebamed så burde du vurdere å kutte den ut. Det som skjer er at den døde huden tetter igjen talkporene slik at det oppstår kviser. En krem mot kviser burde fungere bedre isåfall.

Lenke til kommentar
Antibiotika hjelper GODT mot kvisene siden den dreper bakteriene som gjør porene betente (det "gule").

(Kilde)

 

Camper_killer:

Mindre sukker hjelper mye for noen, og ikke i det hele tatt for andre. For meg gjorde det underverk! Ikke hør på leger som ikke sier det gjør noen forskjell, det er det for mange som har fått gode resultater av å kutte ut sukkeret, til at det ikke har noen betydning!

7568495[/snapback]

flott link da :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg bruker noe som heter Oxytetral 250mg per tabl.

 

Jeg har vel brukt det i knappe 2mnd og jeg kan se forskjell, før kom det stadig nye kviser, gule og fæle, nå er kvisene bare veldig tonet NED. Jeg har fokusert veldig på en kvise jeg har hatt lenge, og den har jeg sett blitt veldig redusert med ukene, så stoffet jeg er på må funke.

 

En liten ting: Jeg drikker Pepsi Maks, er dette like ille som vanlig Pepsi/Coca-Cola i sukkerinnold?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...