Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Gå til legen, be han sjekke hvor store/kraftige kvisene dine er, og er dem jævlige nok, så gir han deg en kur.

Mulig du begynner på noe lett;

 

Tetracyclin Alpharma (Antibiotika) 250 MG 100 Tab.

4 av dem hvert døgn ( 2 morgen 2 kveld)

 

Så får du sikkert en salve; Differin 1 Mg / g den smører du på etter at du har tatt tab.

 

Så kan det hende du bør få deg noen balanserendes tabeletter(Melkesyrebakterier) mulig du får IDO-FORM.

De skal da balansere magen, slik at du ikke får for løs, og ikke for hard mage.

 

P.g.a av at antibiotika`en kan gi deg løs mage.

 

Glemte og si at det er ikke sikkert dem gir deg akkurat den kuren, men at dem begynner med noe lite, og visst det ikke funker, så prøver dem ut noe nytt, og slik gjør dem det helt til det blir så sterkt at bakteriene dør/tørker ut.

 

 

Lykke til! :)

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen med positive erfaringer med Basionr? (5% benzoyl)

7539863[/snapback]

Basiron tørker ut kvisene dine, men effekten er helt avhengig av om du får få kviser av og til eller om det dukker opp mange kviser ofte - min erfaring er hvertfall at den gjelder i større grad for førstnevnte. Det er selvsagt verdt å prøve ut, men du må altså se an hudtypen din og vurdere selv. Den er forresten reseptfri.

Lenke til kommentar
Et forslag til denne tråden: Hva om dere setter opp en avstemmning av de 7-8 mest brukte kvisekurene? Også kan folk stemme på de som fungerer best på dem selv.

7542356[/snapback]

 

Da må vi nesten vite hvilke kurer vi skal sette opp som forslag.

7542471[/snapback]

 

ja, det har du selvfølgelig rett det.

 

Noen forslag fra meg:

 

Basiron

Paramedika pakken

Clerasil

Vilantae

Roaccutan

Lenke til kommentar
Hjelper clearasil bra? blir man ikke veldi tørr i tryne av det?  :hmm:

7544436[/snapback]

 

Clearasil ble vertfall ikke anbefalt av apoteket. Har selv brukt basiron, og har hjulpet mot kvisene, men man blir ganske rød i ansiketet av det. Bruker nå ingenting untatt fuktighetskrem siden hormonene endelig har roet seg ned (bortimot kvisefri :D )

Lenke til kommentar

Jeg har selv veldig sensitiv hud og kan derfor ikke bruke annet enn fuktighetskrem. Men jeg ble kvitt kvisene ved å ta tabletter kalt "Ren Hud". Disse får man tak i helsekostbutikkene.

 

Er du jente og bruker sminke, så må du bruke sminke som ikke tetter igjen porene. Hold deg unna foundation, concealer er da å foretrekke.

Lenke til kommentar
jeg bumper skinoren som det beste for min hud

7557608[/snapback]

Funker brukbart her også. Skinoren virker på den måten at den hjelper til å bryte ned døde hudceller slik at de ikke tetter igjen talgåpningene og danner kondemoner(?) som igjen fører til kviser. Syren som er virkemidlet i Skinoren finnes allerede naturlig i huden.

Lenke til kommentar

Har selv vært hos hudlegen og fått utskrevet Roaccutan.

Ikke nok med det, men jeg har også gått på utviddet kur. Resultatet er at jeg ble kvitt ca. 50 % av alle kviser :)

 

Kviser kommer rett og slett av ett eller annet fettstoff som presses gjennom huden, og Roaccutan fjerner virkningen av dette.

 

Krem osv. er bare bullshit, i beste fall kan du håpe på Placebo effekten.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli kvitt kvisene etter jeg har begynt på Ery-max tablettkuren og kuttet ut brus i den siste uken.. Har merka forskjell når jeg bare har drikket vann og litt juice... Så bruker jeg noen ganger Brevoxyl som tørker noen av de kvisene jeg har ut :) Det hjalp skikkelig å kutte ut brus azz :D

7560902[/snapback]

 

Sier du at juice også kan være negativt mot kviser?

 

 

Noen som har prøvd Paramedica.no sin pakke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...