Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt om jeg anbefaler at du tar kuren i sommerferien for det står på pakken at når man tar disse tablettene så anbefales det ikke å oppholde seg i solen. Jeg tok den i løpet av sommeren, men så daffet jeg rundt omkring med solfaktor 30 eller noe sånt hele tiden :)

7481798[/snapback]

Det jeg mente, at det er minst sjans for at alle skal se deg om du ser like fæl ut som jeg gjorde. Ikke fordi det er så deilig å sole seg med halvparten så mye hud som resten av familien.

Ta deg en skikkelig spill-sommer kombinert med roaccutan, så skal du se at kvisene går bort.

Har forresten kommet noen tilbake hos meg, men det er sånne som alle har så jeg er egentlig strålende fornøyd med kuren. Alfa og omega!

Edit: Står vel også i instruksjonspapirene (:p) at du skal unngå sol så..

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Han mener vel at kroppen blir resistant.

Som om man tar penicillin over lengre tid, så vil kroppen etter hvert slutte å ta til seg virkemidlene i stoffet, og man må bruke annen medisin for å kurere sykdommen.

Edit: glemte å trykke på legg til knappen.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg vil komme med et tips om tabletter som virker. De virket i alle fall meget godt på meg.

Jeg så ut som om jeg hadde tryna i jordbæråkeren da jeg var yngre. Etter at jeg tok kuren med tablettene så har jeg vært helt fri for kviser.

Tablettene heter Tetracyclin Arko (eller noe lignende). Et annet tips er å kutte ut sukker. Sukker er nemlig ofte en grunn til kviser.

Lenke til kommentar
Et annet tips er å kutte ut sukker. Sukker er nemlig ofte en grunn til kviser.

7495138[/snapback]

Det der er faktisk vitenskaplig bevist at er feil, men mine personlige erfaringer sier noe annet. Det ser det ut som dine gjør og, men som sagt er det vitenskaplig bevist at kviser har ingenting med hva man spiser å gjøre....

Lenke til kommentar
Et annet tips er å kutte ut sukker. Sukker er nemlig ofte en grunn til kviser.

7495138[/snapback]

Det der er faktisk vitenskaplig bevist at er feil, men mine personlige erfaringer sier noe annet. Det ser det ut som dine gjør og, men som sagt er det vitenskaplig bevist at kviser har ingenting med hva man spiser å gjøre....

7497430[/snapback]

Mine personlige erfaring tilsier også dette.

3 kvisemenn mot 1 professor. :!:

Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på vanlige hudpleie produkter du får kjøpt i dagligvare butikken. Jeg er ute etter økologiske produkter mot uren hud og kviser samt fuktighetskrem for annsikt og kropp. Noen som har gode anbefalinger? Både produkter og nettbutikker?

Hyggelig om dere kunne hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Hvorfor må det være økologiske?

7518662[/snapback]

Nå er jeg ingen ekspert i økologi. Men jeg har et inntrykk av at de ikke inneholder kunstige kjemiske stoffer. Bare naturlige ingredienser som er testet skikkelig. Jeg tror også at det ligger mer ideologi fremfor penger og profittt i det økologiske. Håper jeg.

Tror dette faktisk kan være sunt for huden og er villig til å teste :)

Lenke til kommentar

7518662[/snapback]

Nå er jeg ingen ekspert i økologi. Men jeg har et inntrykk av at de ikke inneholder kunstige kjemiske stoffer. Bare naturlige ingredienser som er testet skikkelig. Jeg tror også at det ligger mer ideologi fremfor penger og profittt i det økologiske. Håper jeg.

7518808[/snapback]

Eg er ute etter akkurat det samme, men om det er økologisk eller ikke spiller liten rolle for min del, men jeg er med på tankegangen din.

Lenke til kommentar

Fikk høre et tips av mamma for litt over en måned siden som hun hadde lest i et ukeblad. Det gikk ut på å lage en gjærmaske.

1. Bland litt sukker og litt vann i en liten skål/kopp stor nok til en halv klump ferskgjær. Knus sukkeret med ei skei så det løser seg i vannet og mos den halve gjærklumpen slik at det blir ei litt tjukk suppe.

2. La blandingen stå noen min. og smør den på. Jeg pleier å kombinere påsmøringen med et bad og lar masken ligge i 10-15 min og skyller av.

Har ikke sett noen forsøk som underbygger hvorfor en gjærmaske skulle funke, men på meg merket jeg godt forskjell etter 1-2 uker/10-20 påsmøringer. Jeg har færre kviser, huden er glattere og kvisene er mindre og forsvinner kjappere. I tillegg bruker jeg en krem som heter skinoren som skal hjelpe til med nedbrytingen av døde hudceller slik at de ikke tetter til talgkjertlene. Kremen brukte jeg før og under kuren. Bruker også regelmessig en mild ansiktsvask. Det vi vet er at gjærcellene produserer CO2 og etanol av sukker, og at gjær inneholder følgende: Proteiner, Tiamin, Riboflavin, Kalium, Magnesium, Kalsium, Krom, Selen.

Var litt skeptisk før jeg prøvde det ut men som sagt så funker det og etter et søk på nettet ser jeg at flere anbefaler det: http://www.google.no/search?hl=no&q=gj%C3%...=S%C3%B8k&meta=

Edit: her er også et cosmetisk produkt som benytter seg av et såkalt gjærkompleks (bio yeast complex) http://www.dr-melumad.com/site/index.php?ln=en&main_id=110

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

7518662[/snapback]

7518808[/snapback]

Bare husk at det ikke er sånn at kjemisk = farlig og naturlig = bra. Dette har vært mantraet til veldig mange pushere av naturprodukter og er en sannhet med store modifikasjoner. Noen av de mest giftige og irriterende stoffene som finnes er i naturen. Hvis man f.eks. har ømfintlig hud reagerer man ofte veldig sterkt på såkalte naturprodukter. At naturprodukter er grundig testet er heller ikke alltid tilfelle. Dette er det ikke så mange som vet, men har brent meg på det selv, så tenker at det er greit å si ifra. Pass på at du kjøper fra en seriøs forhandler og gjør litt research på forhånd, så går det nok bra. :)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Jeg har vært plaget med kviser siden jeg var 12.

Det er UTROLIG irriterende, stygt, ekkelt og ikke mindst vondt.

Det er så sykt urettferdig at noen slipper dette.

Og jeg tror ikke noe på at de som har kviser i tenårene, får mye penere hud og rynker senere enn de som ikke har hatt dette, når de blir eldre.

Ser på folk som hadde mye kviser når de var yngre at de fortsatt har stygge kvisearr i annsiktet og dessuten har de rynker de også som alle andre folk på den alderen.

HATER kviser. Hadde gud finst hadde han latt meg slippe dette DRITET.

Vasker huden HVER kveld. Bruker annsiktsmasker, basiron, tankrem og hele pakken for og slippe dette.

Har til og med fått en salve av legen.

Men tror du det hjelper ? N-E-I-D-A !

Neste trinn er vel og bruke flere 1000-lapper på annsiktspesialist.

Huff ...

Men kan anbefale basiron litt da.

Den hjelper faktisk 5% !!

Hilsen en KVISEHATER !! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...