gaffel1 Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 vært hos en hudpleier ? hudlege ? hvor ille er problemet ? legen vil tilby deg a-vitamin krem,antibiotika,eller roccountante.. Har ikke vært hos hudpleier eller hudlege nei. Det er ikke det verste tilfellet, men har til tider en del urenheter jeg er ganske lei av. Hva bør jeg ta av det legen kan gi med da, hva funker best? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Har ikke vært hos hudpleier eller hudlege nei. Det er ikke det verste tilfellet, men har til tider en del urenheter jeg er ganske lei av. Hva bør jeg ta av det legen kan gi med da, hva funker best? prøv først en a-vitamin krem heter aberela må ha resept kraftig saker, smør på bare litt, evnt ta deg også en tur til en hudpleier få en mapping av hudtypen din samt noen råd.. Nye serien ifra dermalogica clean start er virkelig bra, tar deg 10min hver kveld bare og 5min på morgningen. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Hallo. Jeg er 19 år og slitt med kviser i 3-4 år nå. Har til nå bare brukt diverse ansikts-rens morgen og kveld, uten at det har hjulpet noe særlig. Kjøpte meg clean start pakken av Dermanolica for 1 uke siden. Har merket en nedgang av kviser med ca 30-40% så langt. Vil dette bli bedre? skulle gjerne fjernet enda mer. Fikk nå igår en tube Differin gel 1mg/g av modern (tror den har ligget i skapet 2-3 år). Denne er reseptbelagt, og jeg er litt usikker på hvordan jeg bruker denne ?(annet enn 1-2 ganger daglig og påføring på problemområdet)?Regner med at jeg slutter med Clean start og annen ansiktsvask? Tips til fuktighets/solkremer jeg kan bruke etterpå? Noen her som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Til dere som sliter med kviser, begynn med en Roaccutane-kur, vær så snill. Ikke nøl engang. Da snakker jeg ikke om dere som har to-tre på haka og en på nesa, nei da snakker jeg om dere som har hele forbanna trynet tildekka. Hadde det nærmest selv fra slutten av 13 års alderen til jeg var 17-18 år gammel. I løpet av den tidsperioden, fikk jeg deler av denne ungdomstiden ødelagt pga kviser. Selvtilliten, selvfølelsen ja alt gikk i i knas. I den tiden holdt jeg meg mest for meg selv, droppa fester og være ute med venner, fordi jeg så ut som et virus. Tenker på alle de stygge blikkene og kommentarene jeg fikk fra kjente, men også fra vilt fremmede. Noen vil kanskje si at jeg var en svak person som lot kvisene stå i veien for livet mitt. Men da tror jeg ikke den personen har opplevd hvordan det har vært og hatt mer kviser enn man har hud. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) xxxxx Endret 18. februar 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 ikke hør på tannkrem tipset hehe, få en ny tube hos legen om det funker for deg.. uansett ikke la kviser diktere kvaliteten på livet du lever.. Jeg er nå 19, og har heldigvis bli kvitt kvisehelvete som jeg hadde, takket være Roaccutane. Anbefalte bare andre som har et like stort problem som jeg hadde om å begynne rett på tablett-kur, og ikke nøle. Hvis man har så mye kviser som jeg engang hadde, hjelper ingen verdens kremer. Og ja, jeg prøvde ALT. Lenke til kommentar
tullejente_ Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Sorry for å hente opp gammel tråd, men jeg skal starte med isotretinoin (Roaccutane) i dag, og lurer på litt diverse. For det første fikk jeg beskjed om å ta pillen på kvelden, men jeg har lest at den helst bør tas i forbindelse med måltid. Altså, feks middag? Når bør jeg ta den egentlig.. Og hva bør jeg rense huden med? Bør jo være noe supermildt. OG, kan jeg ta omega 3 og nattlysolje mens jeg går på kuren? Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 Dette innlegget burde kanskje heller vært på "Gledesutbrudd", men... kan virkelig anbefale Tetralysal! Gjorde susen for meg :D Lenke til kommentar
vroomvroom007 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Hei alle sammen! Syntes det var på tide å oppdatere litt på fremgangen min. Jeg postet i tråden i begynnelsen av året, like før jeg begynte på isotretinoin. Det var for meg en tid preget av usikkerhet, og delvis frykt, spesifikt pga de truslene og farene som typisk er koblet sammen med bruken av dette sterke middelet. Og denne frykten ble ikke akkurat dempet av visse brukere på dette forumet, uten at jeg nevner noen navn, som i min mening fikk isotretinoin til å virke som et farligere stoff enn det egentlig er. Og dette gjerne uten at de hadde noen erfaring i det hele tatt med å bruke det. Dét var i begynnelsen av året. Jeg har for en stund siden avsluttet min ca. 6-7 mnd lange kur. Og min personlige mening er at det å dra til legen for å få resept på isotretinoin er noe av det viktigste jeg har gjort i livet mitt, og da føler jeg ikke at jeg overdriver. I det hele tatt. For meg så var akneproblemet mitt noe som jeg så på som et ikke-problem. Det startet vel i ungdomsalderen ganske smått (dog mer enn gjennomsnittet), uten at jeg engang la merke til det. Dog fikk jeg jevnlig kommentarer fra både foreldre, søsken og venner at det kunne være en idé å prøve å gjøre noe med det. Dette var vel i 15-års alderen. Mens noen påsto at jeg måtte vaske meg oftere i ansiktet eller spise mindre sukker, sa den andre sa at jeg burde dra til apoteket og kjøpe en salve. Så det gjorde jeg. Jeg gikk motvillig til apoteket for å kjøpe basiron, og etter noen få uker med udisiplinert bruk så jeg ingen forbedring og ga opp. "Det kommer til å bli bedre av seg selv". Det stemte ikke. Da jeg var rundt 18 år begynte kvisene å definere meg og ble en del av identiteten min. Mens jeg i min egen ignoranse satt på internett og leste self-help artikler om både det ene og det andre, realiserte jeg ikke hvor stor endring det ville ha for meg å få kurert den urene huden min. Kampen mot kvisene begynte enda en gang. Det startet med basiron, som jeg brukte i flere måneder, til jeg endelig dro til legen for å få utskrevet antibiotika og epiduo. Månedene gikk, og kviser forsvant, men jeg var ikke helt fornøyd, og ikke i nærheten av kurert. Så jeg dro nok en gang tilbake til legen, og ble endelig sendt til hudlege for å begynne på isotretinoin. Etter en god stund var tiden endelig inne, og jeg startet på 40 mg om dagen. Til å begynne med var forbedringen.. vel, ikke eksisterende. Faktisk ble kvisene verre den første måneden eller to. Men så ble det veldig sakte litt, og litt bedre. Så her sitter jeg. Nå er jeg 21 og nesten helt kvisefri. Det er dog en liten rød kvise her og der, og en del røde merker og arr både på ansikt, rygg og brystet. Jeg er genetisk disponert til å få kviser, både min far og flere onkler hadde det. Og mange av arrene kommer til å være der for resten av livet. Men å ta isotretinoin er en av de klokeste avgjørelsene jeg har gjort. Å se seg i speilet føles til tider litt urealistisk. Det har økt selvtilliten min ubeskrivelig mye, når jeg er i offentligheten er ikke lenger det eneste jeg tenker "Nå ser han på ansiktet mitt. Hun ser hvor mange kviser jeg har. Alle sammen ser bedre ut enn meg". Jeg er endelig "normal". Om det er noe jeg angrer på, så er det at jeg ikke begynte med iso i en alder av 17. Om jeg hadde begynt enda tidligere ville det muligens påvirket veksten min. Optimalt hadde jeg tatt basiron (og muligens antibiotika i flere omganger) fra jeg var 14-15 også begynt med isotretinoin når jeg var 17. Da ville jeg hatt enda færre arr. Men jeg kan ikke endre fortiden, så jeg er bare glad for at jeg begynte i det hele tatt. Det å tro at kvisene kom til å gi seg etter hvert var en løgn jeg jeg fortalte meg selv ubevisst. Kanskje min fornektelse er det som har reddet meg. Uansett er det viktig at alle dere som leser dette vet at det fins noe dere kan gjøre. Dere må for all del ikke godta å ha uren hud. Og vit at jeg ikke snakker til de som har en eller to kviser her og der, jeg tenker på oss som med et alvorlig akneproblem. Nøl for all del ikke med å ta isotretinoin, bruk en god fettfri fuktighetskrem i ansiktet og kjemp dere gjennom isotretinoinhelvetet. Og ikke minst aknehelvetet. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Spiser du mye pizza? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 har hatt uren hud i flere år, føler det kommer gradvis mer og mer, ser ut som jeg har blitt eksperimentert med, altså at noen har eksperimentert og så har jeg rømt fra det midt i og blir seendes ut som en freak Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvordan få fjernet kviser på en rask og effektiv måte? En god løsning som funker er å kutte drastisk ned på alt av søtsaker eller sukkerinnholdende matvarer. For når kroppen har nok sukker beholdning, så må jo resten av sukkeret komme ut en plass, å det er da i huden. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 En god løsning som funker er å kutte drastisk ned på alt av søtsaker eller sukkerinnholdende matvarer. For når kroppen har nok sukker beholdning, så må jo resten av sukkeret komme ut en plass, å det er da i huden. Og hvis man vil ha noe søtt burde man spise det i moderasjon.. Mørk sjokolade er også veldig godt, samt bra for deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 En god løsning som funker er å kutte drastisk ned på alt av søtsaker eller sukkerinnholdende matvarer. For når kroppen har nok sukker beholdning, så må jo resten av sukkeret komme ut en plass, å det er da i huden. du vet vell at den kommentaren er nesten 10 år gammel? og at brukeren har vært inaktiv de siste 2 årene? Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Nope, la ikke merke til det. Lenke til kommentar
Tvatnelid Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 begynte med Proactive Solution i januar. Jeg leste på pakken at den skulle vare i 60 dager men har en del igjen fremdeles. Men det er jeg veldig formøyd med, og vurderer å prøve Proactive + neste gang. Lenke til kommentar
Sushifire Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Etter å ha slitt med kviser i over ti år så fikset jeg problemet ved å spise bedre og smøre fjeset med fuktighetskrem etter morgen dusjen. Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Isotretinoin.. Det eneste som fjerner kvisene helt til slutt etter behandling! Koster dog 1000 spenn omrøflig esken med 100 kasplær Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet at mange som har hatt store kviseproblemer har fått god hjelp fra produkter fra sør-korea. Dette er ofte folk som har gått på allslags kurer, og det som faktisk hjalp har vært rens, toner, kremer osv fra korea. Hvis dere googler kommer det opp mange anbefalte produkter, ellers er det også en gruppe på facebook som heter "koreansk kosmetikk". Jeg har sett mange før/etter bilder fra den gruppen jeg skulle likt å vise dere, men er ikke helt riktig å poste andres bilder fra facebook her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå