Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Haha, vi prater om isotretinoin her..

Uansett, hvorfor er kremer så farlige? Kilder, takk, om du faktisk ønsker å drive en seriøs diskusjon (noe jeg tviler på).

Derfor de fleste kremer inneholder alkohol (sprit) som også kan hete glyserin som brukes i veldig mangen produkter Medesin,tobak,alkohol,såper,kremer. og det tørker ut huden.

og tretinoin er det engelskenamnet av Iso. så prøv igjen. for og få beste Information om Iso så må man søke på engelsk for og finne sanne kilder. det meste som blir skreve i norske sider er tull. ta og les på baksiden av krempakken så pleier det ofte stå noe som heter glyserin eller det engelske namnet som eg er litt usiker på men er glycerin tror eg. kan hete ron i slutten også.

Breaking the Dry Sensitive Skin Cycle

Dry skin and sensitive skin tend to go together, because as your skin gets drier and retains less moisture, the cellular barrier on the surface of your skin becomes more porous. More environmental irritants and pollutants can enter your skin.

The other paradox is that as we get older, we tend to use more skin care products, and we also tend to use more of the "industrial strength" kind of creams and lotions that are more potent, and that also have more irritating ingredients.

How can we help dry sensitive skin to heal, without further irritating the problem?

Here are some simple tips that are free or very affordable, that will make a measurable difference in your skin! http://www.mysensitiveskincare.com/dry-sensitive-skin.html

Siden kremer inneholder så mye sprit og ekle ting så tørket det ut det Narturlige fettet rundt huden din til slutt så er det ikke noe fett igjen som blir produsert og huden tørker ut da begynner huden og se eldre og eldre ut.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og tretinoin er det engelskenamnet av Iso. så prøv igjen. for og få beste Information om Iso så må man søke på engelsk for og finne sanne kilder.

Herregud, for noe piss.

Tretinoin er ikke det engelske navnet på iso. Det er Isotretinoin, som du finner på engelsk wikipedia.

Å bruke en krem med litt alkohol trenger ikke være så enormt ille som du skal ha det til. Alle kremer er ikke automatisk ille. Man får ikke bestemorhud som 40-åring bare fordi man brukte en krem med alkohol når man var ung for å bli kvitt kviser. Det viktigste er virkestoffet i kremen man bruker.

Det du sier om tetra inneholder også mye feil. Du lenket til lommelegen som din kilde, uten at teksten der støtter noe av det du sier. Det er ikke slik at om man går på antibiotikakur, så er man garantert kvitt kvisene i 1.5 år. Det varierer, og for de aller fleste så kommer kvisene sakte men sikkert tilbake like etter man har sluttet. Eller ikke tilbake i det hele tatt, siden kroppen har stoppet hormongreiene som gir kviser.

Lenke til kommentar

og tretinoin er det engelskenamnet av Iso. så prøv igjen. for og få beste Information om Iso så må man søke på engelsk for og finne sanne kilder.

Herregud, for noe piss.

Tretinoin er ikke det engelske navnet på iso. Det er Isotretinoin, som du finner på engelsk wikipedia.

Å bruke en krem med litt alkohol trenger ikke være så enormt ille som du skal ha det til. Alle kremer er ikke automatisk ille. Man får ikke bestemorhud som 40-åring bare fordi man brukte en krem med alkohol når man var ung for å bli kvitt kviser. Det viktigste er virkestoffet i kremen man bruker.

Det du sier om tetra inneholder også mye feil. Du lenket til lommelegen som din kilde, uten at teksten der støtter noe av det du sier. Det er ikke slik at om man går på antibiotikakur, så er man garantert kvitt kvisene i 1.5 år. Det varierer, og for de aller fleste så kommer kvisene sakte men sikkert tilbake like etter man har sluttet. Eller ikke tilbake i det hele tatt, siden kroppen har stoppet hormongreiene som gir kviser.

akkurat dette du sier nå er full av piss. hvorfor ikke gi meg kilder på dette akkurat som eg gir deg?

og vi snakket ikke akkurat om Tetracyclin nå gjore vi? vi snakket om bestemorhud. ta og spørr på Lommelegen om Tetracyclin så gir han/hun deg samme svar som eg har gitt di andre.

gå og spill WoW du kan snart lvle til 90 nå, best og gjøre seg klar og skaffe di beste våpene og gearen. du er sikkert bedre i WoW en i og snakke piss.

her ser du selv att Iso er det samme som Tretinoin http://www.google.no/search?client=opera&rls=nb&q=Isotretinoin+pills&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest#sclient=psy-ab&hl=no&client=opera&hs=ae7&rls=nb&channel=suggest&source=hp&q=Isotretinoin-cream&pbx=1&oq=Isotretinoin-cream&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=6414l7186l0l7452l6l4l0l0l0l0l0l0ll0l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=aa58841c398d87f3&biw=1886&bih=958

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan det der beviser noen ting. Jeg ser heller ikke hvorfor det er relevant. Det var du som klikket i vinkel fordi en person brukte Iso. Vi påpekte at Iso trolig er piller. Og etter det har du rodd og rodd.

Det jeg nevnte om tetra var pga et innlegg på forrige side du svarte meg, men som jeg helt hadde glemt å svare på.

At du prøver deg med personangrep og drar inn wow ser jeg ikke vitsen med. Betyr det du ikke har noe bedre å komme med?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan det der beviser noen ting. Jeg ser heller ikke hvorfor det er relevant. Det var du som klikket i vinkel fordi en person brukte Iso. Vi påpekte at Iso trolig er piller. Og etter det har du rodd og rodd.

Det jeg nevnte om tetra var pga et innlegg på forrige side du svarte meg, men som jeg helt hadde glemt å svare på.

At du prøver deg med personangrep og drar inn wow ser jeg ikke vitsen med. Betyr det du ikke har noe bedre å komme med?

Eg veit att det eg sier er sant. eg har studert det og har en mor som er fult utdannet i medesin. så eg har mye mer og komme med om du vill diskutere. eg gir meg aldrig når det gjelder diskusjon, verken i virkeligheten eller på nettet. og linken beviser att om du søker på Iso på engelske så dukker det opp Tetrinion. som Betyr att Iso er det samme som Tetrinion bare att tetri er det engelskenamnet. og Iso er ett nytt produkt som blev oppfunnet i 2010, antibiotka blev oppfunnet i 1930 tiden, ville heller stolt på ett produkt som er gammelt og naturlig en noe tull som er oppfunnet i 2010. Gamle produkter og utomlandske produkter er det som er Narturlige produkter som er mindre farlig for kroppen og huden din en hva di produkterne som er produsert etter 1990.

Lenke til kommentar

Eg veit att det eg sier er sant. eg har studert det og har en mor som er fult utdannet i medesin. så eg har mye mer og komme med om du vill diskutere.

Det har du kraftig motbevist med alle dine rare utsagn. Du har ikke noe som helst å komme med, annet enn svada.

Jeg tror lite på du har studert mye. Da hadde du ikke påstått de tingene du gjør. Om moren din sier du har rett, er nok det bare fordi du er sønnen hennes. :thumbup:

eg gir meg aldrig når det gjelder diskusjon, verken i virkeligheten eller på nettet.

Da bør du lære deg å avslutte diskusjoner før du driter deg ut for mye i fremtiden.

og linken beviser att om du søker på Iso på engelske så dukker det opp Tetrinion. som Betyr att Iso er det samme som Tetrinion bare att tetri er det engelskenamnet.

Nei, det beviser det ikke. Isotretinoin er ikke det samme som Tretinoin, her ser du to forskjellige artikler på engelsk Wikipedia. Derimot er det veldig like stoff. Grunnen til at søket ditt viser Tretinoin er at i piller bruker man Iso, i krem Tretinoin. Vanligvis.

Og hele diskusjonen begynte jo når du ble sur fordi han brukte Iso. Vi påpekte det var piller, og du ror og ror. :lol:

og Iso er ett nytt produkt som blev oppfunnet i 2010, antibiotka blev oppfunnet i 1930 tiden, ville heller stolt på ett produkt som er gammelt og naturlig en noe tull som er oppfunnet i 2010.

Retinoic acid, som er A-vitamin og ca. det samme som Iso, har vært brukt mot kviser siden 1930. Iso er (13cis)-retinoic acid og kom i 1982.

Og hvorfor er det tull at det er nyere? Herregud for noe piss. :lol: tetra/antibiotika fungerer bra mot kviser for de aller fleste, men Iso er enda bedre, uansett hva du måtte mene.

Gamle produkter og utomlandske produkter er det som er Narturlige produkter som er mindre farlig for kroppen og huden din en hva di produkterne som er produsert etter 1990.

Mener du utenlandske? Alt av legemidler kommer jo fra utlandet. Er de mer naturlige, mener du?

Ærlig talt, du har ikke peiling. Jeg tror jeg stopper diskusjonen her. Du har selv fått frem hvor lite peiling du har, og at folk ikke bør høre på deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg veit att det eg sier er sant. eg har studert det og har en mor som er fult utdannet i medesin. så eg har mye mer og komme med om du vill diskutere.

Det har du kraftig motbevist med alle dine rare utsagn. Du har ikke noe som helst å komme med, annet enn svada.

Jeg tror lite på du har studert mye. Da hadde du ikke påstått de tingene du gjør. Om moren din sier du har rett, er nok det bare fordi du er sønnen hennes. :thumbup:

eg gir meg aldrig når det gjelder diskusjon, verken i virkeligheten eller på nettet.

Da bør du lære deg å avslutte diskusjoner før du driter deg ut for mye i fremtiden.

og linken beviser att om du søker på Iso på engelske så dukker det opp Tetrinion. som Betyr att Iso er det samme som Tetrinion bare att tetri er det engelskenamnet.

Nei, det beviser det ikke. Isotretinoin er ikke det samme som Tretinoin, her ser du to forskjellige artikler på engelsk Wikipedia. Derimot er det veldig like stoff. Grunnen til at søket ditt viser Tretinoin er at i piller bruker man Iso, i krem Tretinoin. Vanligvis.

Og hele diskusjonen begynte jo når du ble sur fordi han brukte Iso. Vi påpekte det var piller, og du ror og ror. :lol:

og Iso er ett nytt produkt som blev oppfunnet i 2010, antibiotka blev oppfunnet i 1930 tiden, ville heller stolt på ett produkt som er gammelt og naturlig en noe tull som er oppfunnet i 2010.

Retinoic acid, som er A-vitamin og ca. det samme som Iso, har vært brukt mot kviser siden 1930. Iso er (13cis)-retinoic acid og kom i 1982.

Og hvorfor er det tull at det er nyere? Herregud for noe piss. :lol: tetra/antibiotika fungerer bra mot kviser for de aller fleste, men Iso er enda bedre, uansett hva du måtte mene.

Gamle produkter og utomlandske produkter er det som er Narturlige produkter som er mindre farlig for kroppen og huden din en hva di produkterne som er produsert etter 1990.

Mener du utenlandske? Alt av legemidler kommer jo fra utlandet. Er de mer naturlige, mener du?

Ærlig talt, du har ikke peiling. Jeg tror jeg stopper diskusjonen her. Du har selv fått frem hvor lite peiling du har, og at folk ikke bør høre på deg.

For noe tull du skriver. Skaff kilder eller hold kjeft

Her er kilder på att Iso og tetrinoin er det samme bare att Iso er krem og tetri er piller, men det er fortsatt det samme.... http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090525111546AAIkcc0 så istedenfor og fylle forumet med en masse tull hvorfor ikke komme med litt kilder istedenfor og skrive en masse text uten beviser..

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Nå er jeg 1,5/2 måneder i isotretinoin-kuren. Noe tørr hud og tørre lepper, ellers helt fint. Null stress dette her :)

Ta og kast det skrapet i bosset, hvorfor tror du att du får tørr hud og tørre lepper av det? pga krem tørker ut huden din og ødelegger den(...)

Ups, her klikket du fordi han brukte iso piller mens du trodde det var krem. Eid! :!: For som kilden din sa, iso er piller, tretinoin brukes i krem. ;)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Nå er jeg 1,5/2 måneder i isotretinoin-kuren. Noe tørr hud og tørre lepper, ellers helt fint. Null stress dette her :)

Ta og kast det skrapet i bosset, hvorfor tror du att du får tørr hud og tørre lepper av det? pga krem tørker ut huden din og ødelegger den(...)

Ups, her klikket du fordi han brukte iso piller mens du trodde det var krem. Eid! :!: For som kilden din sa, iso er piller, tretinoin brukes i krem. ;)

Ja eg klikket og blev fly forbannet og knekte tastaturet, er du virkelig 20 år?

Du blir Eid som tar så jævli mye feil. Om du ikke vill ha en seriøs diskusjon så pell deg tilbake til WoW.

Det er forskjell på og klikke og gi Tips om hvordan kremer fungerer, og dem tørker ut huden din. Hvorfor tror du han har Tørre lepper og tør hud? Jo fordi kremen tørker huden ut.... Han får jo ikke tørre lepper og tør hud uten en grunn, skaff deg IQ.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Protip: Han får tørr hud pga iso-pillene.

Jeg lurer på hvorfor du må dra opp wow hele tiden? Jeg spiller det ikke.

Uansett, jeg ender diskusjonen her.

Ja du får tørr hud pga kremen Ja, fordi 99,99% av alle norske kremer inneholder (sprit eller Glyserin) som tørker huden ut. og om du vill ende diskusjonen så slutt og siter det eg skriver. sa til deg att eg gir meg ikke på en diskusjon. som om denne diskusjonen skal ende så shhhh.

Lenke til kommentar

Hvor mye er "en del"? Er det litt her og der kan du prøve Basiron som er en krem du får kjøpt reseptfritt på apoteket. (Skummelt å skrive om kremer nå.. :dontgetit: )

Er det litt mer, eller det ikke skulle hjelpe, er det greieste å gå til lege og få resept på noe. Da får du nok noe som passer ditt tilfelle bra.

Lenke til kommentar

Si at det er første gangen og du lurer på hvordan du skal ta dem, så vil nok personen på apoteket forklare det meste. :)

For min del har de pleid å spørre om jeg har brukt det før, svarte nei første gangen og de forklarte alt. Ellers står det du trenger å vite i pakningsvedlegget.

Hvor mange du skal ta om morgen/kveld kommer helt an på hva legen har sagt, så bare følg det.

Jeg husker ikke helt hvordan det er med spising, men det er noe slikt som du sier, ja.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gå til legen, så er det bare å prøve seg frem. Selv bruker jeg Aberela, noe som fungerer utrolig bra, selv om man får ekstremt tørr hud.

Har nå tatt steget ut og kuttet ut melk. Det er utrolig synd, men dersom jeg bruker Aberela rikig, unngår melk og meieriprodukter og tar sol en sjelden gang, slipper jeg unna med et par kviser i uka. Har gått på Iso, men effekten gikk over ca et halvt år etter endt kur.

Postet av anonym: 7e6c7af96fdeaf1a238fd5d7a00a70e7

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...