Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel konstatert at kosthold har heller lite å si på akkurat kviser, men man får en friskere og finere hud av et godt kosthold, det er det ingen tvil om.

Min erfaring er at mild og god hudpleie tilpasset ens hud kan hjelpe mye. Men hovedårsaken er vel høy talgproduksjon og hormoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så antibiotika fungerer ikke spesielt bra? Hvordan er dine erfaringer etter kuren, sinder?

Eg tar 1 antibiotika kur hver 1,5 år, 1 antibiotika kur holder seg i 1,5 år uten kviser. seffølgelig om eg spiser mye sukker og annet fett mat så kan det poppe frem, men er sjeldent eg spiser sukker/brus og sånt.

Så for meg så funker det bra. 60 piller hver 1,5 år er ikke så gale for og slippe det.

Lenke til kommentar

Så antibiotika fungerer ikke spesielt bra? Hvordan er dine erfaringer etter kuren, sinder?

Eg tar 1 antibiotika kur hver 1,5 år, 1 antibiotika kur holder seg i 1,5 år uten kviser.

Dette er feil. Kanskje for deg er det slik, men for de fleste kommer kvisene fort tilbake etter en kur. ~2 uker og man har litt kviser igjen. Ikke så ille som når man startet, men med en gang antibiotikaen er ute av kroppen virker det ikke lenger.

Anbefaler Isotretinoin orifarm kur på 3 mnd. Blir helt fin i huden etterpå, så kan du gå til en hudlege som bruker laser på arr etter tidligere kviser, og vips så har du barnerompehud i hele trynet etter 4-5 mnd :) funka på meg, funker på de aller fleste :)

De fleste hudleger vil ikke bruke laser før det har gått 12 mnd etter man sluttet på iso, pga huden allerede har det hardt nok. Dessuten er det veldig få som blir kvisefrie av iso på 3 mnd, de aller fleste går på det i seks måneder.

Lenke til kommentar

Eg tar 1 antibiotika kur hver 1,5 år, 1 antibiotika kur holder seg i 1,5 år uten kviser.

Dette er feil. Kanskje for deg er det slik, men for de fleste kommer kvisene fort tilbake etter en kur. ~2 uker og man har litt kviser igjen. Ikke så ille som når man startet, men med en gang antibiotikaen er ute av kroppen virker det ikke lenger.

Det tar lenger en 2 uker etter en kur før kvisene er tilbake. og det er jo også litt opp til deg selv om du vill ha dem tilbake eller ikke. om du ikke vill ha dem tilbake så ikke spis en masse sukker og mat som gir kviser. Etter en kur med antibiotika så bruker du en stor dose i begynnelsen og slutter gradvis, når du har sluttet helt så kan det henda att du slipper kvisene igjen, visst ikke så begynner du med en kur igjen og prøver igjen og ser om dem forsvinner. kvisene vill jo forsvinne engang pga alderen også.

http://www.lommelegen.no/357153/tetracyclin-mot-kviser

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM
Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal?

Startet med 1 om dagen. Men gikk etterhvert over til 2. Nå er jeg omtrent helt kvisefri. Bare litt på ryggen igjen. Det som har funket for meg er:

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

:)

Hei!

Litt sent nå, men jeg spør allikevel.

Ser at du har fått bra resultater av tetralysal?

Hvordan forhindrer man tilbakefall etter avsluttet kur?

Brukte du noen kremer i tillegg til tetralysal? Altså, under kuren?

Daniel

Lenke til kommentar
Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal?

Startet med 1 om dagen. Men gikk etterhvert over til 2. Nå er jeg omtrent helt kvisefri. Bare litt på ryggen igjen. Det som har funket for meg er:

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

Hei!

Daniel

Visst du går til en Hudlege så vill han skrive ut Tetralysal eller Tetracyclin, så bruker du det i 2-3 måneder og så gir han deg en krem du skal smøre inn deg i ansiktet og andre plasser der du har kviser før du skal legge deg og la det vera på når du sover. den kremen skal du bruke i 6-12 måneder,

En antibiotika kur med Tetralysal er 60 piller for meg, etter eg har spist di 60 pillene så er eg 100% kvisefri i 1.5 år og eg har aldrig brukt sånn ekkel krem fordi den har mangen bivirkninger. Seffølgelig det kan poppe opp en kvise om du spiser usunn mat og mat som kviser elsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

Hei!

Daniel

Visst du går til en Hudlege så vill han skrive ut Tetralysal eller Tetracyclin, så bruker du det i 2-3 måneder og så gir han deg en krem du skal smøre inn deg i ansiktet og andre plasser der du har kviser før du skal legge deg og la det vera på når du sover. den kremen skal du bruke i 6-12 måneder,

En antibiotika kur med Tetralysal er 60 piller for meg, etter eg har spist di 60 pillene så er eg 100% kvisefri i 1.5 år og eg har aldrig brukt sånn ekkel krem fordi den har mangen bivirkninger. Seffølgelig det kan poppe opp en kvise om du spiser usunn mat og mat som kviser elsker.

Går på Tetralysal nå. Skal gå på kuren i 2-3 mnd. Har ikke fått noe krem, men har en krem hjemme som skal tørke ut kviser. Har vel ikke noe å si hvilken type krem det er?

Så du brukte ingen krem når du gikk på tetralysal, og du ble kvitt alle kvisene?

Har gått på i det 3-4 dager nå. Føles ut som det er blitt verre. Det kan jo bare være

i starten og da. Men mister litt motivasjonen når jeg har hørt at det er så mange som får

tilbakefall. Jeg fikk jo tilbud om roaccutan, men takket nei grunnet bivirkningene.

Og det er jo anbefalet å prøve antibiotika først. Roacuttan skal jo være siste utvei.

Daniel

Lenke til kommentar

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

Hei!

Daniel

Går på Tetralysal nå. Skal gå på kuren i 2-3 mnd. Har ikke fått noe krem, men har en krem hjemme som skal tørke ut kviser. Har vel ikke noe å si hvilken type krem det er?

Så du brukte ingen krem når du gikk på tetralysal, og du ble kvitt alle kvisene?

Har gått på i det 3-4 dager nå. Føles ut som det er blitt verre. Det kan jo bare være

i starten og da. Men mister litt motivasjonen når jeg har hørt at det er så mange som får

tilbakefall. Jeg fikk jo tilbud om roaccutan, men takket nei grunnet bivirkningene.

Og det er jo anbefalet å prøve antibiotika først. Roacuttan skal jo være siste utvei.

Daniel

Tetralysal og Tetracyclin imot kviser er veldig veldig effektivt, Gå inn på lommelegen.no og spørr det samme som du spørr meg så får du svar av en skikkelig lege, han vill si det samme som eg sier, Antibiotika er veldig effektivt imot kviser. du merker forskjell etter bare noen dager. men for og slippe og få tilbakefall så må du ikke bare slutte med antibiotikan på engang, du må slutte med den sakte og gradvis, eg tar 2 piller om dagen, når eg har ca 10-20 piller igjen så kommer eg til og ta 1 pille om dagen. da funker det best ifølge lommelegen.no

Skit i hva andre folk sier om Tetracyclin, di som sier att det er tull veit ikke en drit om legemiddler. min Mor er utdannet i Medesin og eg er veldig intresert i medesiner og Legamiddler så eg leser og studerer veldig mye om det. og Antibiotika er veldig effektiv og bra for din hud. Krem og salver og sånt tull er bare sløsing med penger, Di fleste kremene som folk smører i ansiktet sitt inneholder alcohol produkter som ødelegger huden din når du blir eldre, i begynnelsen hjelper det men i slutten så kommer det til og tørke huden din ut og gjøre allt verre, så hold deg unna kremer og sånt tull, det er bare for og tjene penger. folk som produserer kremer blander inn så mye tull i det for og tjene peng, det er det samme som Narkomaner gjør, blander ut pulveret sitt med druesokker for og tjene mere penger på det. samme måte gjør folk som produserer kremer, Naturlige produkter er mye bedre, og det får du ikke tak på i butikker i norge uansett hva folk bak kassen sier eller om det står det på pakken. For og få tak på skikkelig Naturlige kremer som hjelper så må du til utlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Tetralysal

Basiron

Aberela

Head & Shoulders shampoo

Differin

Ansiktsdamp.

Hei!

Daniel

Daniel

Tetralysal og Tetracyclin imot kviser er veldig veldig effektivt, Gå inn på lommelegen.no og spørr det samme som du spørr meg så får du svar av en skikkelig lege, han vill si det samme som eg sier, Antibiotika er veldig effektivt imot kviser. du merker forskjell etter bare noen dager. men for og slippe og få tilbakefall så må du ikke bare slutte med antibiotikan på engang, du må slutte med den sakte og gradvis, eg tar 2 piller om dagen, når eg har ca 10-20 piller igjen så kommer eg til og ta 1 pille om dagen. da funker det best ifølge lommelegen.no

Skit i hva andre folk sier om Tetracyclin, di som sier att det er tull veit ikke en drit om legemiddler. min Mor er utdannet i Medesin og eg er veldig intresert i medesiner og Legamiddler så eg leser og studerer veldig mye om det. og Antibiotika er veldig effektiv og bra for din hud. Krem og salver og sånt tull er bare sløsing med penger, Di fleste kremene som folk smører i ansiktet sitt inneholder alcohol produkter som ødelegger huden din når du blir eldre, i begynnelsen hjelper det men i slutten så kommer det til og tørke huden din ut og gjøre allt verre, så hold deg unna kremer og sånt tull, det er bare for og tjene penger. folk som produserer kremer blander inn så mye tull i det for og tjene peng, det er det samme som Narkomaner gjør, blander ut pulveret sitt med druesokker for og tjene mere penger på det. samme måte gjør folk som produserer kremer, Naturlige produkter er mye bedre, og det får du ikke tak på i butikker i norge uansett hva folk bak kassen sier eller om det står det på pakken. For og få tak på skikkelig Naturlige kremer som hjelper så må du til utlandet.

Takk for svar!

Ja, det jeg er redd for er tilbakefall. Men da skal jeg prøve det tipset med å slutte sakte! Høres fornuftig ut. Hvis lommelegen sier det, så må det jo være riktig.

Skal du da ta den ene pilla på kvelden?

Lenke til kommentar

Kan man få antibiotika-kur hos fastlegen? Jeg tenkte først på hudlegen min, men da må jeg få henvisning fra fastlegen.

Ja, eg får Antibiotika av min Fastlege. Men din Fastlege kommer sikkert gi deg time hos en Hudlege, men er ulikt på hvor streng din lege er.

Nå er jeg 1,5/2 måneder i isotretinoin-kuren. Noe tørr hud og tørre lepper, ellers helt fint. Null stress dette her :)

Ta og kast det skrapet i bosset, hvorfor tror du att du får tørr hud og tørre lepper av det? pga krem tørker ut huden din og ødelegger den, det funker nå i noen år. men vent du når du nermer deg 30-40 så kommer huden din der du bruker denne kremen til og se ut som en 80 åring. Du ser selv hvordan Popstjerner og sånne folk blir når di nermer seg 40 år. mangen ser ut som 80 åringer uten 5 Kilo sminke og Brunkrem.

Lenke til kommentar

Ta og kast det skrapet i bosset, hvorfor tror du att du får tørr hud og tørre lepper av det? pga krem tørker ut huden din og ødelegger den, det funker nå i noen år. men vent du når du nermer deg 30-40 så kommer huden din der du bruker denne kremen til og se ut som en 80 åring. Du ser selv hvordan Popstjerner og sånne folk blir når di nermer seg 40 år. mangen ser ut som 80 åringer uten 5 Kilo sminke og Brunkrem.

Dette oppsummerer fint hvor lite du vet om temaet. For å gi deg en liten heads-up, det "skrapet" er piller, ikke krem. Tørre lepper og tør hud er en uunngåelig effekt av dem.

Lenke til kommentar

Som vanlig: drit i det sinder18 sier, han er på jordet.

Vet du at iso faktisk ikke er en krem, sinder?? Man tar det i pilleform, akkurat som tetra. Så slutt med bullshit, takk!

Iso er det absolutt mest effektive man kan få mot kviser. Bedre enn tetra. Men siden det kan ha fæle bivirkninger prøver man med tetra først.

Lenke til kommentar

Som vanlig: drit i det sinder18 sier, han er på jordet.

Vet du at iso faktisk ikke er en krem, sinder?? Man tar det i pilleform, akkurat som tetra. Så slutt med bullshit, takk!

Iso er det absolutt mest effektive man kan få mot kviser. Bedre enn tetra. Men siden det kan ha fæle bivirkninger prøver man med tetra først.

Iso er noe du kan få i kremform også, Han skrev aldrig noe om att det var piller.

Tretinoin is the acid form of vitamin A and is also known as all-trans retinoic acid or ATRA. It is a drug commonly used to treat acne vulgaris and keratosis pilaris. It is available as a cream or gel (brand names Aberela, Airol, Renova, Atralin, Retin-A, Avita, Refissa, or Stieva-A). It is also used to treat acute promyelocytic leukemia (APL), and is sold for this indication by Roche under the brand name Vesanoid. It is also available as a generic.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tretinoin

Lurer litt på hvem som er på jordet. skaff Fakta før du slenger drit.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...