Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hjelper best av den Basiron gelen som man skal ha på huden noen minutter før den vaskes bort, og den Basiron kremen som man skal ha på hele natta?

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Den jeg bruker denne her http://www.hudspesialisten.com/product_info.php?products_id=29

fugerer kjempe bra. Den har jeg på over natten.

Jeg har hørt det skal være en Basiron krem som man har på om natta, er det denne kremen du bruker? Men det er jo ikke Basiron. Finnes det en annen slik krem med Basironmerke? Hvordan virker den kremen du bruker? Får den bort kviser og fet hud? Er den fetete å ha på huden, eller trekker den raskt inn i huden? Blir det klissete på putetrekket når man sover med kremen på? Jeg har hørt at kremen kan bleike putevar og hår og sånn, stemmer det?

Det er ikke basiron kremen nei. Men det har samme stoffer som i Basiron kremen, bare enda mere %Benzoyl Peroxide. Ja, den fjerne kviser og fett som bare det. Kan bli litt tørr i huden, men det er verdt det.

Jeg har brukt den Basiron kremen som man har i ansiktet i noen minutter før man vasker bort nå. Når den blir tom nå, bør jeg heller kjøpe den kremen som du bruker da, istedenfor ny basiron krem? Den kremen du bruker, vil den gi mye bedre resultater enn den basironkremen som har på om natta? Eller vil den bli for sterk slik at huden blir bare tørr og ødelagt? Trekker den raskt inn i huden, eller er den veldig fet?

Ja, jeg tror den vil ha mye mere effekt en den basiron kremen. Det var hvertfall tilfellet mitt. Jeg har prøvd den vanlige Basiron med 2,5% Benzoyl Peroxide og den funket greit, men ikke i nærheten av det jeg har opplevd med den kremen med 10% i.

Lenke til kommentar

Antibiotika Kur funker veldig bra, meste parten av kvisene er vekke etter 2 uker,

gå til din hudlege eller fastlege og spørr etter Antibiotica, eg bruker det selv spiser 2 Tetralysal 300mg 2ganger for dagen, finnes også Tetracyclin som eg tok for ca 1 år siden som funker like bra. 1 antibiotika kur er i ca 4-6 uker og så er kvisene borte i 1,5 år og så må du ta en ny kur til kroppen din har blitt gammel nokk til att den slutter og lage ungdomskviser, men seffølgelig om du spiser mye sucker og feit mat så hjelper ikke antibiotica så veldig bra, men funker og spiste litt godteri iblandt uten att det kommer kviser.

60 piller med Tetralysal eller tetracyclin koster ca 300 kr på apoteket men du trenger resept av legen din for og få det, eller kjøpe fra internett (ulovlig)

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Antibiotika Kur funker veldig bra, meste parten av kvisene er vekke etter 2 uker,

gå til din hudlege eller fastlege og spørr etter Antibiotica, eg bruker det selv spiser 2 Tetralysal 300mg 2ganger for dagen, finnes også Tetracyclin som eg tok for ca 1 år siden som funker like bra. 1 antibiotika kur er i ca 4-6 uker og så er kvisene borte i 1,5 år og så må du ta en ny kur til kroppen din har blitt gammel nokk til att den slutter og lage ungdomskviser, men seffølgelig om du spiser mye sucker og feit mat så hjelper ikke antibiotica så veldig bra, men funker og spiste litt godteri iblandt uten att det kommer kviser.

60 piller med Tetralysal eller tetracyclin koster ca 300 kr på apoteket men du trenger resept av legen din for og få det, eller kjøpe fra internett (ulovlig)

Hvor kan man kjøpe på nettet uten resept fra legen?

Lenke til kommentar

har en link som eg har bestilt ifra på pcen min hjemme ( på jobb nå) så kan sende den når eg kommer hjem i rundt 07:00 imorgen, men fant en som denne http://pharmacy.around-world.biz/buy-Generic%20Sumycin%20%28Tetracycline%29.html har ikke bestilt fra den før men sikkert ikke noe farlig og bestille der ifra, men og få tetracyclin eller tetralysal fra legen er veldig lett. det er ikke noe som kan brukes som Narkotika så da er det lett og få dett utskreve av legen.

Det er ca 300-400 kr dyrere og bestille fra nettet en hos apoteket.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
1 antibiotika kur er i ca 4-6 uker og så er kvisene borte i 1,5 år og så må du ta en ny kur til kroppen din har blitt gammel nokk til att den slutter og lage ungdomskviser, men seffølgelig om du spiser mye sucker og feit mat så hjelper ikke antibiotica så veldig bra, men funker og spiste litt godteri iblandt uten att det kommer kviser.

Noe riktig og mye feil her. Sukker påvirker kviser i liten grad. Slutt å spre slik vranglære, det gjør ikke annet enn å stigmatisere folk med kviser, da folk tror "oi, han spiser sikkert usunt".

Og en antibiotikakur holder ikke kvisene bort i 1,5 år. Dette varierer veldig. Selv gikk jeg nylig på antibiotika i 5-6 måneder. Under kuren var jeg omtrent kvisefri, men noen uker etterpå begynte det å komme tilbake. Ikke så ille som før, da.

Please ikke vær helt idiot. Gå til legen og få resept! Du tukler ikke med reseptbelagte medisiner. Det er uansett veldig lett å få resept på antibiotika om du trenger det.

Å misbruke antibiotika er helt høl i hodet. Overforbruk fører til resistente bakterier der antibiotika ikke lenger vil virke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 antibiotika kur er i ca 4-6 uker og så er kvisene borte i 1,5 år og så må du ta en ny kur til kroppen din har blitt gammel nokk til att den slutter og lage ungdomskviser, men seffølgelig om du spiser mye sucker og feit mat så hjelper ikke antibiotica så veldig bra, men funker og spiste litt godteri iblandt uten att det kommer kviser.

Noe riktig og mye feil her. Sukker påvirker kviser i liten grad. Slutt å spre slik vranglære, det gjør ikke annet enn å stigmatisere folk med kviser, da folk tror "oi, han spiser sikkert usunt".

Og en antibiotikakur holder ikke kvisene bort i 1,5 år. Dette varierer veldig. Selv gikk jeg nylig på antibiotika i 5-6 måneder. Under kuren var jeg omtrent kvisefri, men noen uker etterpå begynte det å komme tilbake. Ikke så ille som før, da.

Please ikke vær helt idiot. Gå til legen og få resept! Du tukler ikke med reseptbelagte medisiner. Det er uansett veldig lett å få resept på antibiotika om du trenger det.

Å misbruke antibiotika er helt høl i hodet. Overforbruk fører til resistente bakterier der antibiotika ikke lenger vil virke.

Antibiotika renser bort infeskioner, en kvise er en infeksion på en måte. Antibiotika hjelpes imot mye annet en bare kviser, eg trenger bare og spise 2 piler om dagen i ca 2-3 uker så er eg uten kviser. Men det er sant alle lege midler fungerer ulike på alle mennesker, men ingen antibiotika kur tar lenger en 2 måneder, så 6 mnd må vera tull les mere om antibiotika det er ett veldig sterkt legemiddel, spis en pille uten att du har spist på en stund så ser du hvor sterkt det virkelig er, om du har fått Tetracyclin eller etralysal 300MG så tar det ikke lenger en 1-2 mnd, for meg 2 uker. det finnes mangen ulike størrelser på antibiotika, 50-10-150mg og mere opp til 300 så kanske du har fått noen 50mg piller.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg ser du sliter med kviser, velkommen i klubben. Har hatt dette problemet i flere år og

ble til slutt dritt lei. Prøvde så mangen forskjellige produkter fra apotek at jeg til

slutt ble så lei av å smøre på ting som ikke hjalp.

Jeg fikk tildelt 3 Aloe Vera produkter: Aloe Gel (innvortes) Aloe Gelè og Aloe Propoliskrem.

Disse tre produktene hjelper huden fra innsiden og ut og utsiden og inn.

Aloe Vera er kjent for å reparere hud og hjelper kroppens selvhelbredende evne.

Aloe vera trenger gjennom alle tre hudlag: ytre lag epidermis, og et indre lag dermis.

Under dermis ligger underhuden, subcutis. Mange av de andre hudproduktene trenger bare gjennom de første lag av huden, Aloe vera trenger gjennom og reparere.

jeg ble så utrolig overrasket både av virkningen på meg og alt Aloe vera har gjort for min

samboer, derfor har jeg selv blitt forhandler av Aloe vera produkter og angrer ikke et sekund på det. Men uansett, hvis du evt kunne tenkt deg og prøvd noen av disse produktene så tar du kontakt på ****. Lykke til uansett ;)

Endret av Hårek
Fjerner reklame
Lenke til kommentar

Har prøvd Acnicyl i tre uker nå, men kan ikke se at det har blitt så mye bedre. Bør jeg få sterkere midler? Har en hudlege jeg kan snakke med.

Acnicyl får du utav din hudlege etter en antibiotka kur. Acnicyl kommer ikke til og fungere så bra utev antibiotika (Teralysal / tetracyclin 300mg) du burde gå på en antibiotka kur i 1-2 mnd før du bruker acnicyl da funker det som best, med Kun acnicyl så kommer det ta laaaaaaaaaaaaaaang tid, + acnicyl har mange bieffekter, les på pakken.

Acnicyl er en respeptfri legemiddel du får kjøpt hos apoteket, alle kan kjøpe det. reseptfrie legemidler er ofte tull bare for og tjene penger, salver du kjøper på matbutiker funker sikkert bedre en acnicyl.

Lenke til kommentar

Glemte og si at selvfølgelig må du spise sunt, det er starten for en renere hud.

Ta kontakt me lege hvis du er itvil, men anbefalere Aloe Vera i tilegg. ;)

Haha, får noe reklamepiss du kommer med i dine to innlegg. Om aloe vera er så bra som du sier mot kviser, anbefaler jeg alle å kjøpe en okey krem en annen plass, da slipper man unna det overprisa skvipet resellers prakker på en.

Og ville vært svært skeptisk til å handle fra en som lirer av seg at det å spise sunt er starten for en renere hud..

Lenke til kommentar
Alle dere som prøver og kvitte dere med kviser, spiser dere sunt? Og hvis dere spiser sunt, hender det at dere kjøper en iste f.eks i kantina på jobben/skolen?

Masse vann, mindre brus og minimalt med meieriprodukter gjør det alltid bedre for meg ihvertfall :thumbup:

Antibiotika Kur funker veldig bra, meste parten av kvisene er vekke etter 2 uker

.. Og så er kuren ferdig, så er alle tilbake på 2 uker ;)

Lenke til kommentar

Utifra det Demantios skriver om vann og brus og kviser; ikke hør på det han sier om antibiotika.

Antibiotika fungerer strålende, og er vel det nest kraftigste hjelpemiddelet, etter isotetrin/roa. Det er sant det han sier om at kviser som regel kommer tilbake etter kuren, men ikke like mye som man hadde før. Og da tar man jo bare en pause, bruker noe kremer imens, og tar en ny kur en liten stund senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...