Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Hadde mye kviser for endel år siden nå. Sitter igjen masse arr i huden. Noen måter å bli kvitt disse på?

 

Antakeligvis ikke. Du kan selvfølgelig gjøre huden med smidig og myk ved behandling, men arrene blir du nok ikke kvitt. En hudlege kan nok foreslå behandling for bedre hud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg kommer rett fra hudlegen og fikk resept på isotretinoin. Skremmende når man først må ta blodprøve og følge opp dette. Viser bare hvor sterke midler dette er. Satt å kaldsvetta av alt han sa på kontoret :ermm:

 

Man vil få tørre lepper som viser at tabelettene fungerer, noen som ca. vet hvor tidlig i behandlingen man får dette? Lite digg med knusktørre lepper når jeg skal til tannlegen om en liten uke :p

Lenke til kommentar

Jeg kommer rett fra hudlegen og fikk resept på isotretinoin. Skremmende når man først må ta blodprøve og følge opp dette. Viser bare hvor sterke midler dette er. Satt å kaldsvetta av alt han sa på kontoret :ermm:

 

Man vil få tørre lepper som viser at tabelettene fungerer, noen som ca. vet hvor tidlig i behandlingen man får dette? Lite digg med knusktørre lepper når jeg skal til tannlegen om en liten uke :p

Les bivirkningene på pakningen du. Da skal jeg si deg du blir skremt. Selvmordsforsøk var blant bivirkningene.

 

Jeg fikk vel tørre lepper 1 eller 2 uker ut i kuren. Det er ikke bare tørre lepper, det lepper som sprekker om du åpner kjeften. Smiling blir smertefullt. jeg må smøre ca. hver 3. time for at det skal holde seg levbart.

Lenke til kommentar

Jeg kommer rett fra hudlegen og fikk resept på isotretinoin. Skremmende når man først må ta blodprøve og følge opp dette. Viser bare hvor sterke midler dette er. Satt å kaldsvetta av alt han sa på kontoret :ermm:

 

Man vil få tørre lepper som viser at tabelettene fungerer, noen som ca. vet hvor tidlig i behandlingen man får dette? Lite digg med knusktørre lepper når jeg skal til tannlegen om en liten uke :p

Les bivirkningene på pakningen du. Da skal jeg si deg du blir skremt. Selvmordsforsøk var blant bivirkningene.

 

Jeg fikk vel tørre lepper 1 eller 2 uker ut i kuren. Det er ikke bare tørre lepper, det lepper som sprekker om du åpner kjeften. Smiling blir smertefullt. jeg må smøre ca. hver 3. time for at det skal holde seg levbart.

 

I helvette!? Er det virkelig så ille. Nå er jeg voldsomt usikker. Jeg kaldsvetter om jeg begynner å lese på bivirkninger.

 

Jeg fikk høre at dette var eneste utvei ellers ville det bli mye arr. Etter kuren kan jeg begynne med laser.

Lenke til kommentar

I helvette!? Er det virkelig så ille. Nå er jeg voldsomt usikker. Jeg kaldsvetter om jeg begynner å lese på bivirkninger.

 

Jeg fikk høre at dette var eneste utvei ellers ville det bli mye arr. Etter kuren kan jeg begynne med laser.

Er nok ikke så ille som det høres ut som. Jeg har gått på det nå i 2-3 uker, merker ikke annet enn tørr hud og tørre lepper.

Lenke til kommentar

Brukes på kreftpasienter også leser jeg...

 

Skal jeg sette livet mitt på spill eller kan jeg leve med dette. Fack.

Jeg tror ikke det er sånn at man plutselig tar selvmord av det. Der er jo uansett fult mulig å avbryte kuren om du kjenner atferden din forandrer seg for mye eller at du får ubehaglige bivirkninger

Lenke til kommentar

Brukes på kreftpasienter også leser jeg...

 

Skal jeg sette livet mitt på spill eller kan jeg leve med dette. Fack.

Jeg tror ikke det er sånn at man plutselig tar selvmord av det. Der er jo uansett fult mulig å avbryte kuren om du kjenner atferden din forandrer seg for mye eller at du får ubehaglige bivirkninger

 

Tenkte mer på at det er sterke piller som tukler med kroppen min.

Lenke til kommentar

De eneste bivirkningene jeg fikk av isotretinoin var tørr hud. Jeg hadde ganske store psykiske problemer når jeg gikk til hudlegen, disse opplyste jeg selvfølgelig ikke om, men jeg kjente ikke noen forverring under kuren, snarere tvert i mot. Nå har det selvfølgelig sammenheng med at kvisene var årsaken til de psykiske problemene i utgangspunktet.

 

Jeg får for øvrig fortsatt kviser, heldigvis svært få. I noen perioder har jeg en del kviser, i andre perioder er jeg helt fri. Jeg bruker kremen Aberela daglig for å holde kvisene i sjakk. Isotretinoin hjalp utrolig mye, men det fjernet dessverre ikke problemet helt.

 

Postet av anonym: 7e6c7af96fdeaf1a238fd5d7a00a70e7

Lenke til kommentar

Den ene kremen er det samme som Basiron, bare at den er dobbelt så sterk

Nja, mengden benzoyl peroxide spiller ikke så stor rolle så lenge den er over 2.5% har jeg lest flere plasser. Mange som også anbefaler å ikke bruke mer enn 2.5%-5%, da å bruke mer kan irritere huden og faktisk føre til flere kviser. Den du prater om er 10%, basiron er 5%.

 

Uansett, det som virker best er nok den du har på.

Lenke til kommentar

Hva hjelper best av den Basiron gelen som man skal ha på huden noen minutter før den vaskes bort, og den Basiron kremen som man skal ha på hele natta?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Den jeg bruker denne her http://www.hudspesialisten.com/product_info.php?products_id=29

fugerer kjempe bra. Den har jeg på over natten.

 

Jeg har hørt det skal være en Basiron krem som man har på om natta, er det denne kremen du bruker? Men det er jo ikke Basiron. Finnes det en annen slik krem med Basironmerke? Hvordan virker den kremen du bruker? Får den bort kviser og fet hud? Er den fetete å ha på huden, eller trekker den raskt inn i huden? Blir det klissete på putetrekket når man sover med kremen på? Jeg har hørt at kremen kan bleike putevar og hår og sånn, stemmer det?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Lenke til kommentar

Hva hjelper best av den Basiron gelen som man skal ha på huden noen minutter før den vaskes bort, og den Basiron kremen som man skal ha på hele natta?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Den jeg bruker denne her http://www.hudspesialisten.com/product_info.php?products_id=29

fugerer kjempe bra. Den har jeg på over natten.

 

Jeg har hørt det skal være en Basiron krem som man har på om natta, er det denne kremen du bruker? Men det er jo ikke Basiron. Finnes det en annen slik krem med Basironmerke? Hvordan virker den kremen du bruker? Får den bort kviser og fet hud? Er den fetete å ha på huden, eller trekker den raskt inn i huden? Blir det klissete på putetrekket når man sover med kremen på? Jeg har hørt at kremen kan bleike putevar og hår og sånn, stemmer det?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Det er ikke basiron kremen nei. Men det har samme stoffer som i Basiron kremen, bare enda mere %Benzoyl Peroxide. Ja, den fjerne kviser og fett som bare det. Kan bli litt tørr i huden, men det er verdt det.

Lenke til kommentar

Hva hjelper best av den Basiron gelen som man skal ha på huden noen minutter før den vaskes bort, og den Basiron kremen som man skal ha på hele natta?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Den jeg bruker denne her http://www.hudspesialisten.com/product_info.php?products_id=29

fugerer kjempe bra. Den har jeg på over natten.

 

Jeg har hørt det skal være en Basiron krem som man har på om natta, er det denne kremen du bruker? Men det er jo ikke Basiron. Finnes det en annen slik krem med Basironmerke? Hvordan virker den kremen du bruker? Får den bort kviser og fet hud? Er den fetete å ha på huden, eller trekker den raskt inn i huden? Blir det klissete på putetrekket når man sover med kremen på? Jeg har hørt at kremen kan bleike putevar og hår og sånn, stemmer det?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Det er ikke basiron kremen nei. Men det har samme stoffer som i Basiron kremen, bare enda mere %Benzoyl Peroxide. Ja, den fjerne kviser og fett som bare det. Kan bli litt tørr i huden, men det er verdt det.

 

 

Jeg har brukt den Basiron kremen som man har i ansiktet i noen minutter før man vasker bort nå. Når den blir tom nå, bør jeg heller kjøpe den kremen som du bruker da, istedenfor ny basiron krem? Den kremen du bruker, vil den gi mye bedre resultater enn den basironkremen som har på om natta? Eller vil den bli for sterk slik at huden blir bare tørr og ødelagt? Trekker den raskt inn i huden, eller er den veldig fet?

 

Postet av anonym: 395ac188f12994ffa37e4d908b3b3e7f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...