Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Joda, det var bare logikken og de drøye påstandene som ikke helt overbeviste meg.

 

Jeg har ikke kommet med noen ''drøye påstander''.

 

Min far har hatt kreft, det er arvelig, jeg ønsker det ikke, og avhengig av hvilken type hudkreft man får så kan det være livstruende. Jeg mistenker at min far hadde den alvorlige typen da han måtte skjære det bort ganske fort, de mindre farlige typene drøyer legen heller med eller gjør ikke noe med i det hele tatt.

 

Er det virkelig drøyt at jeg ikke ønsker å heve risikoen for at jeg kan få en hudkrefttype som kan spre seg til andre deler av kroppen? Virkelig?

Here we go:

 

]Det er fakta at solarium er flere ganger verre enn å sole seg ute i sola[/b], så nei, det blir aldri aktuelt for meg uansett, da risikoen øker på grunn av det, OG på grunn av at det kan være arvelig, og siden faren min aldri har tatt solarium men kost seg ute i sola om sommeren så blir det aldri noe av det heller.

 

Som du sier: Virkelig?

 

Drøy påstand, som ikke medfører riktighet. + det andre hysteriske rundt kreft og arv. Jeez.

 

Ønsker heller ett par kviser (har ikke problemer med huden altså) enn at de skal måtte kutte i fjeset mitt for å få fjernet kreften.

Pluss så vil huden min se mye bedre og sunnere ut lenger hvis jeg ikke gjør noen av delene.

Jeg kan fremdeles bade ute om sommeren, leve normalt og kanskje bli litt brun når jeg nyter været, men jeg kommer aldri til å strebe etter at jeg skal se ut som en helt annen person bare fordi det er det foretrukne skjønnhetsidealet og fjeset mitt, selv om jeg har kviser eller ei.

 

Nå ser en begynnende brunfarge mye sunnere ut enn en blekhvit hudfarge. Er, for øvrig, enig med at mørkebrune tendenser midt på vintern ikke er noe å etterstrebe. Ser mange rynkete gamle kjerringer som sikkert ikke har vært ute i sol eller i solarium, skulle ikke disse hatt glatt pen hud?

 

 

Bottom line, påstandene dine rundt solariumsbruk er overdrevet.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, gi deg. Dette blir bare dumt.

 

On topic:

Jeg gleder meg til sommeren, da litt sol forhåpentligvis vil hjelpe meg med å dekke over acnearrene mine (aka. 50% av fjeshuden min).

 

Heldigvis har hudkremen min solfaktor, så "slipper" jeg å tenke over det. Jeg har vært kvisefjes en lang periode nå, jeg akter ikke å bli rynkefjes i fremtiden. :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye vil en Roaccutane kur koste? Jeg fant en tråd på ett annet forum hvor det stod at den kostet 2200kr totalt med resept, og at staten betalte 90% av alt over 2000kr.

 

Vil dette si at jeg bare trenger å ha 2200kr, eller må jeg ha 10000kr for så å få tilbakebetalt 7800kr på ett senere tidspunkt?

Lenke til kommentar

Hvor mye vil en Roaccutane kur koste? Jeg fant en tråd på ett annet forum hvor det stod at den kostet 2200kr totalt med resept, og at staten betalte 90% av alt over 2000kr.

 

Vil dette si at jeg bare trenger å ha 2200kr, eller må jeg ha 10000kr for så å få tilbakebetalt 7800kr på ett senere tidspunkt?

Jeg tror statens støtte allerede er trekt fra når du kjøper det på apoteket i dag. Mener at det koster 700 eller 800kr for 100 piller.

Lenke til kommentar

Hvorfor er de pitte(snakker mikroskopiske!) små kvisene jeg får i leppe kanten så j**** vonde?!?! Det var mindre vondt å få en albue rett i nesebeinet slik at det knaste godt enn å trykke de!

 

Hahaha, kjenner til de! Skamvonde :D

 

Jeg forstår det ikke!!

 

 

Ett månedsforbruk (to om dagen) havner på 300 kr om jeg ikke husker feil. Dere gutter har det alt for lett når det kommer til iso. Om du er jente kan du bare få resept for en måned av gangen, og først etter at du har tatt blodprøve. STRESS.

 

Måtte ta blodprøve før roa kur selv, men tror jeg fikk mer enn en mnd resept .. :hmm:

 

 

(Skal sies at det 5-6 år siden..)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Måtte ta blodprøve før roa kur selv, men tror jeg fikk mer enn en mnd resept .. :hmm:

(Skal sies at det 5-6 år siden..)

 

 

Alle må ta en del blodprøver (før du begynner, etter du har begynt og så igjen etter tre måneder (amirite?)), men om du er jente må du ta blodprøve hver måned for å bevise at du ikke er preggers (pluss gå på p-pillen uansett hvor lite action du får deg (kviser = naturens egen fødselsprevensjon)), for jeg tror iso har potensiale til å virkelig ødelegge ungen din. Type at alle som blir gravid under eller noen måneder etter kur må abortere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, ble ferdig med Isotretinoin (Roaccutane) kuren min på slndag og lurte på om jeg kan drikke meg full på fredag og lørdag? Russetider vettu. :new_woot:

 

Har holdt meg unna alkohol siden jeg begynte på kuren for noen mnd siden.

 

Noen synspunkter? Har lest litt på nettet og alle ser ut til å ha en forskjellig mening. :s

 

Postet av anonym: fa07c2e1d1bd75e120fd7080f6227192

 

Postet av anonym: fa07c2e1d1bd75e120fd7080f6227192

Lenke til kommentar

Legen min mente det gikk greit å ta seg et par øl, men hun så helst at jeg holdt meg unna. Nå skal det nevnes at jeg hadde alt for høye leververdier. Du må også huske at det tar også lang tid før alle stoffene er ute av kroppen din.

 

Jeg vil tro at du kan drikke, men det er ikke veldig lurt, særlig ikke å drikke myre. Om jeg var deg ville jeg ringt legen din, bare han kan gi deg et godt svar.

 

Postet av anonym: 7e6c7af96fdeaf1a238fd5d7a00a70e7

Lenke til kommentar
Periodisk faste må jo passe utmerket til inntak virker det som :p

Vet ikke hvordan du har blitt dossert, men jeg skal i hvert fall ta 1 tablett hver morgen og kveld. Den om morgenen er noe herk! Har en ekstra alarm så jeg kan ta tabletten og sove videre, for tar jeg den når jeg står opp rekker jeg ikke frokost før skolen. Så skjønner hva du mener.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...