Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står nok isåfall litt om sol osv. i pakningsvedlegget. Men tetracycline er en form for antibiotika. Og går man på antibiotika skal man generelt være forsiktig med sol.

Jeg ville egentlig spurt legen, lest pakningsvedlegget. Evt. smurt meg godt med solkrem.

 

Endret: litt sen

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Har fått tetracyclin av legen (1 kapsel daglig)

 

Men jeg skal på ferie den 11 februar, til gran canaria. Vil det være dumt å begynne å ta kapslene nå? Bør jeg vente til etter ferien?

 

Jeg har selv tetra. To kapsler daglig. Brukt dem "aktivt" i syden, og har ikke merket noe. Bare det å bli kvisefri. Tar også solarium ofte, og merker ingenting der eller. Så jeg vil bare anbefale deg å kjøre på :)

Lenke til kommentar

Har fått tetracyclin av legen (1 kapsel daglig)

 

Men jeg skal på ferie den 11 februar, til gran canaria. Vil det være dumt å begynne å ta kapslene nå? Bør jeg vente til etter ferien?

 

Jeg har selv tetra. To kapsler daglig. Brukt dem "aktivt" i syden, og har ikke merket noe. Bare det å bli kvisefri. Tar også solarium ofte, og merker ingenting der eller. Så jeg vil bare anbefale deg å kjøre på :)

Neeeeeeeei, jeg ville ikke anbefalt han å bare "kjøre på". Det er jo en jævla grunn til at det frarådes av så og si alle leger, at ikke du har merket noe betyr ikke at dette gjelder alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang mulig bi-virkninger som står på pakken er det snakk om at hvis en liten promille del av test-brukerne opplever en bi-virkning, blir dette skrevet ned og advart mot. Som regel er det liten sjanse for at alle reagerer de forskjellige tingene det blir advart mot. Jeg har selv ikke hatt noen problemer ved å bruke ROA/Tetra/Epiduo/Basiron når jeg får sol på kropppen (både ute og solarium)

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med laserbehandling for kvisearr? Jeg begynte på iso/"roa" alt for sent, og er nå dekket (no kidding, det er ille) av arr. Rødheten vil gi seg selvfølgelig, men jeg vil så gjerne få fin hud. Orker ikke å føle at jeg aldri kan gå usminket resten av livet.

 

Legen min anbefalte en hudlege som har en klinikk i Oslo (bor i Bergen, fml). Han het Dr. Jon Langeland og klinikken Hudklinikken.

 

Noen som har fått gjort noe lignende/har erfaringer fra den klinikken eller legen?

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

Jeg har fått laserbehandling fra det offentlige, betaler 300kr per behandling. Det er kun de arrene som går innover den maskinen de har kan gjøre noe med. De som buler utover blir sprøytet med steroider (hvis jeg ikke husker feil). Du får kun dekket (sett bort fra egenandel, dvs vanlig timepris) i ansiktet og hals. Bryst og rygg må du gå til privat for å få gjort noe med. Uansett må du være kvise fri før du kan begynne på noe behandling, hvis det blir brukt laser på en "aktiv" kvise, vil du få infeksjon og enda styggere arr!

Lenke til kommentar

Jeg har fått laserbehandling fra det offentlige, betaler 300kr per behandling. Det er kun de arrene som går innover den maskinen de har kan gjøre noe med. De som buler utover blir sprøytet med steroider (hvis jeg ikke husker feil). Du får kun dekket (sett bort fra egenandel, dvs vanlig timepris) i ansiktet og hals. Bryst og rygg må du gå til privat for å få gjort noe med. Uansett må du være kvise fri før du kan begynne på noe behandling, hvis det blir brukt laser på en "aktiv" kvise, vil du få infeksjon og enda styggere arr!

Hva er det som må til for å få det dekket? Og vet du hvilken type laser du har brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...