Wohooo Skrevet 28. november 2010 Rapporter Del Skrevet 28. november 2010 Mamma bestilte en megaflaske til meg over nett (500 ml) og den er det fremdeles en god skvett igjen av (både meg og min mor har brukt den i 6 måneder nå), så jeg syns den har vært drøy. Ja, jeg ser dem selger 500ml på ebay til under 300kr. Fint at den er så billig da, i forhold til mye annet hudpleie. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 28. november 2010 Rapporter Del Skrevet 28. november 2010 Vaske trynet bare med vann om morgen og kveld, Skinoren om morgenen og Epiduo om kvelden, i tillegg til en tetracyclin om dagen har ihvertfall gjort susen for meg. Jeg har ikke hatt en kvise på nesten to måneder nå. Ansiktshuden har blitt litt tørr og stram den siste uka, men det regner jeg med er p.g.a. kulden(Trondheim = 14-15 minus hver dag nå). Noen andre som sliter med dette? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Nummer 8 på Health/Body hacks på Life Hacks, funker dette? Sånn, nå funker den! Lenke til kommentar
Promise Kept Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Nummer 8 på Health/Body hacks på Life Hacks, funker dette? Sånn, nå funker den! Har gjort dette det siste året, og kan ikke si at det fungerte på meg. Det hjelper sikkert litt, men noen store forandringer vil du ikke se. Det tipset med å drikke mye vann fungerer selvsakt, og veier du rundt 70 kg skal du drikke 2,2 L vann om dagen. Gjør huden din frisk og myk, og du får en slags "glow". Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Ansiktshuden har blitt litt tørr og stram den siste uka, men det regner jeg med er p.g.a. kulden(Trondheim = 14-15 minus hver dag nå). Noen andre som sliter med dette? Ja, fy fader! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Anbefaler privat! Har du egen erfaring. Var jeg som spurte om privat tidligere, og har nå bestillt. Eneste forskjellen jeg har forstått er at egenandelen på timene er mer. Første time skal være privat, men kontrollen blir offentlige, altså offenlig egen andel. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Skulle for første gang til legen etter å ha flyttet. De ville ikke ta meg inn siden jeg ikke har fastlege her. Så må vente til det blir ordnet. Dama i skranken var heller ikke veldig behjelpelig. Meg: Hei, skulle gjerne hatt en legetime her jeg Hun: Fødselsdato? Meg: blabla Hun: Du står ikke i listene, har du fastlege her? Jeg: Nei Hun: Da må du gå en annen plass *lukker igjen ruta* Ble litt satt ut egentlig. Greit nok om de har det som regel, men går an å være hyggelig. Er ikke bare-bare å gå til legen, og dette øker bare terskelen enda mer for min del. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Vet ikke om hvor mye de kostet, men var litt penger. Fikk time etter 1 uke, og legen var utrolig hyggelig og kunne masse. Lenke til kommentar
Gjest 3e Skrevet 29. november 2010 Rapporter Del Skrevet 29. november 2010 Kan ikke skjønne at det er så lang ventetid hos offentlig hudlege. 3+ mnd? En uke etter at jeg var hos fastlegen (første fastlege besøk ang. akne) fikk jeg brev i posten om innkalling til hudlege, og der stod det at jeg fikk time nesten nøyaktig 1 mnd etter fastlegebesøket og at jeg var prioritert etter gjeldende regler. Ett par dager etter denne timen hos hudlegen kunne jeg hente Isotretinoin resepten min. Hadde ikke trodd at jeg skulle få det så fort, da jeg har lest at mange har måttet prøve alt mulig før dem får Isotretinoin. Eneste jeg angrer som en idiot på, er at jeg venta nesten 2 år med å ta kontakt. Fant ut med en gang jeg fikk kviser at Roaccutane/Isotretinoin var det eneste som hjelpte med å fjerne kviser for godt, og at det ikke var en enkel prosess å få resept på det. Hadde jeg visst at det skulle gå så greit som det gikk med meg (har alvorlig akne..) så hadde jeg tatt kontakt med lege med en gang. Så mitt råd til alle som sliter; finn telefonnummeret til fastlegen din, ring og bestill time og få hjelp. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg fikk Isotretonoin etter èn uke. Er det mange som venter så lenge på det, altså? Veldig fornøyd med kuren. Var ferdig etter sommerferien, har ikke hatt en eneste kvise siden det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2010 Noen som vil ha garantert resultat? Gå til din fast lege få resept på tetracyclin, dra til apoteket å kjøp pillene, begyn å bruke dem. Og vips minker kvisene. Litt uopplyst sjel du. Tetra er vel det svakeste reseptbelagte middelet du kan få og er absolutt ikke noe som hjelper alle. Mange her har vært igjennom lengre tetra kurer før roa/iso ble prøvd og hjalp. Men for all del, for de med mange små kviser, er tetra tingen! Eneste jeg angrer som en idiot på, er at jeg venta nesten 2 år med å ta kontakt. Fant ut med en gang jeg fikk kviser at Roaccutane/Isotretinoin var det eneste som hjelpte med å fjerne kviser for godt, og at det ikke var en enkel prosess å få resept på det. Hadde jeg visst at det skulle gå så greit som det gikk med meg (har alvorlig akne..) så hadde jeg tatt kontakt med lege med en gang. Kjenner meg igjen, ventet nok alt for lenge noe som gjør at jeg sliter med arr den dag i dag. Ryggen min er veldig belastet mens i ansiktet har jeg noen ekstra smilehull (og dette etter 2(eller tre) laserbehandlinger. Dessverre er ikke kunnskapen eller informasjonen rundt behandling av kviser god nok. Man ser på TV er clearasil og basiron er svaret på alle problemene, men i virkeligheten trengs en legetime og noe reseptbelagt. Jeg mener at kviser burde bli sett på som noe mer alvorlig og helsesøstre/fastleger burde være mer obs på slike problemer. Være mer frempå å foreslå behandling, foreldre burde også tidlig bli informert om at det finnes hjelp samt lære seg forskjellen mellom teen-års kviser og et faktisk problem.. 2 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 3. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2010 Dumt spørsmål, men hvordan ser man forskjell på arr som må laserfjernes, i forholdt til misfaring som mange sier går over etter en stund? Er helt ferdig med iso, men jeg har så mange røde flekker/arr? at det ser ut som om jeg har det ennå. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 4. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2010 hva er det egentlig laserbehandling gjør, og hva skal det brukes på? Lenke til kommentar
Gjest Kjell Skrevet 4. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2010 Har fått dramatisk mindre kviser i det siste, men sliter fortsatt med røde prikker og generell rødhet i huden. Noen tips for å bli kvitt dette? Jeg sliter med akkurat det samme. Har slitt med det lenge, vertfall 2 år. Hadde vært fint med noen tips mot dette. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2010 Dumt spørsmål, men hvordan ser man forskjell på arr som må laserfjernes, i forholdt til misfaring som mange sier går over etter en stund? Er helt ferdig med iso, men jeg har så mange røde flekker/arr? at det ser ut som om jeg har det ennå. Arr som er groper i huden kan fjernes med laser, arr som buler utover kan sprøytes med steroider (hvis jeg ikke husker feil..) Rødhet hjelper ikke laseren ved hudlege kontoret noe mot (ikke etter min erfaring iallefall) Dette tror jeg kun tid vil hjelpe mot, samt bli brunere .. hva er det egentlig laserbehandling gjør, og hva skal det brukes på? Akkurat hva laseren gjør husker jeg ikke, fikk noe ark på det. Men mener at de stimulerer noe greier under huden Hva det skal brukes på står over.. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 6. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2010 188 sider ble litt i meste laget, men har litt kviser over nesa, på panna liksom og rundt nesa. Noenganger kanskje bare 1-2, andre ganger 6+. Varierer veldig, men er fantastisk irriterende og HELE tiden ha en eller annen kvise. Har vært heldig og ikke hatt spesielt med kviser rundt kinn og slikt, men nese og panne blir det ofte. Spørsmålet er egentlig om det er god nok grunn til å få no sterkt av legen? Eller om det kan løses på en enklere måte? Skal nevnes at jeg er 25 år og burde vel være kvitt kviser for godt nå.? Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2010 188 sider ble litt i meste laget, men har litt kviser over nesa, på panna liksom og rundt nesa. Noenganger kanskje bare 1-2, andre ganger 6+. Varierer veldig, men er fantastisk irriterende og HELE tiden ha en eller annen kvise. Har vært heldig og ikke hatt spesielt med kviser rundt kinn og slikt, men nese og panne blir det ofte. Spørsmålet er egentlig om det er god nok grunn til å få no sterkt av legen? Nei. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 6. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2010 188 sider ble litt i meste laget, men har litt kviser over nesa, på panna liksom og rundt nesa. Noenganger kanskje bare 1-2, andre ganger 6+. Varierer veldig, men er fantastisk irriterende og HELE tiden ha en eller annen kvise. Har vært heldig og ikke hatt spesielt med kviser rundt kinn og slikt, men nese og panne blir det ofte. Spørsmålet er egentlig om det er god nok grunn til å få no sterkt av legen? Eller om det kan løses på en enklere måte? Skal nevnes at jeg er 25 år og burde vel være kvitt kviser for godt nå.? Joda, du kan be om tetracyclin. Jeg var vel i samme båt som deg :- ) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Det sterke du evt. ville fått ville ikke være verdt bryet. Men gå gjerne til legen, du kan fortsatt få mye du må ha resept for, uten særlig til bivirkninger. (endret: tetra er ikke særlig "sterkt" i forhold til iso/roa, men veldig bra for veldig mange.) Skrev lenger opp på siden hvordan det gikk når jeg prøvde å bestille legetime forrige gang. Har nå fått bekreftelse på at jeg har byttet fastlege, og prøvde på nytt. Jeg var visst ikke inne i systemet enda, så hun kunne ikke reservere time. Jeg må vente enda lenger. Samme dama som forrige gang. Ikke veldig behjelpelig nå heller, og virket sur når jeg presset på litt. Jeg har aldri fått fortalt legekontoret at det er kviser det dreier seg om. Tenk om det hadde vært et kjønnssykdom eller noe annet, da. Skulle jeg liksom hatt det i flere uker før de gadd å behandle meg? Endret 6. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
discostu Skrevet 7. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2010 188 sider ble litt i meste laget, men har litt kviser over nesa, på panna liksom og rundt nesa. Noenganger kanskje bare 1-2, andre ganger 6+. Varierer veldig, men er fantastisk irriterende og HELE tiden ha en eller annen kvise. Har vært heldig og ikke hatt spesielt med kviser rundt kinn og slikt, men nese og panne blir det ofte. Spørsmålet er egentlig om det er god nok grunn til å få no sterkt av legen? Eller om det kan løses på en enklere måte? Skal nevnes at jeg er 25 år og burde vel være kvitt kviser for godt nå.? Joda, du kan be om tetracyclin. Jeg var vel i samme båt som deg :- ) Og du ble helt bra etter en tetracyclinkur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå