Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

 

Noen som har endt kuren, og vet når kroppen blir normal igjen?

 

Nå har ikke jeg begynt kuren enda (pga. lege som har glemt å sende henvisning siden august), men jeg har lest at etter ca. en måned så kan du begynne å drikke alkohol og at jenter kan bli gravide. Det vil da si at stoffet(?) er ute av kroppen etter den måneden, så jeg antar at det gjelder noe likt for resten av det "normale".

 

Anbefaler å søke på google om det.

 

Kanskje dette er relevant: http://www.topix.com/forum/drug/accutane/THONU76EA2HHO73C4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har endt kuren, og vet når kroppen blir normal igjen?

 

Nå har ikke jeg begynt kuren enda (pga. lege som har glemt å sende henvisning siden august), men jeg har lest at etter ca. en måned så kan du begynne å drikke alkohol og at jenter kan bli gravide. Det vil da si at stoffet(?) er ute av kroppen etter den måneden, så jeg antar at det gjelder noe likt for resten av det "normale".

 

Anbefaler å søke på google om det.

 

Kanskje dette er relevant: http://www.topix.com/forum/drug/accutane/THONU76EA2HHO73C4

 

 

http://noir.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aD5nslBfy8SE

Lenke til kommentar

Folk skal være litt forsiktige med å dra til utlandet(varme strøk) som syden, hellas etc.

 

Ja, det fjerner kvisene, varmen og saltvannet, du kommer til å bli helt kvisefri der nede, MEN når du kommer hjem vil utbruddet bli 3 ganger så ille,og det kommer av miljøforandringene.

 

DEtte skjer meg hver eneste gang ...

Lenke til kommentar

Er litt utfor i "gamet", men er ISO det samme som ROA?

Jeg vet ikke hvorfor man ikke bør ta det, ei heller om det faktisk stemmer.

og ekstra vitamin A-tilskudd bør unngås (tran, Sanasol o.l.).

 

Dette sitatet svarer vel litt på disse to:

Accutane (also known as Isotretinoin), or Roaccutane as is also known in parts of the world, was discovered in 1979 when it was first given to patients with severe acne, most of whom reacted with dramatic and permanent clearing of their acne symptoms. It is a vitamin A derivative (13-cis-retinoic acid)

Siden det er en spesiell form for vitamin A som man ønsker kroppen skal ta opp, er det greit om man ikke "propper lagrene fulle" med vanlig A.

Lenke til kommentar

Har endelig, etter å ha ventet siden midten av august, fått svar fra hudlege.

 

I brevet sto det at jeg hadde rett til nødvendig helsehjelp, og at dette ville skje innen mars 2011. Noen som har erfaringer med slikt? Hvor lang tid vil det ta før jeg får en time? (i Stavanger) Er ikek så hypp på å vente i nesten 4 måneder til, i verste fall.

Lenke til kommentar

Poliklinikken i Stavanger har 3 mnd ventetid (minimum), så bare å finne et surt eple og bite i det! :) En annen kjedelig ting med plasser at at legene er der veldig kort tid om gangen, noe som gjør at jeg har på 6 besøk hatt 5 forskjellige leger. Ingen av dem har tatt noe bilder o.l., noe som gjør at det blir veldig vanskelig å se forbedring..

Lenke til kommentar

Poliklinikken i Stavanger har 3 mnd ventetid (minimum), så bare å finne et surt eple og bite i det! :) En annen kjedelig ting med plasser at at legene er der veldig kort tid om gangen, noe som gjør at jeg har på 6 besøk hatt 5 forskjellige leger. Ingen av dem har tatt noe bilder o.l., noe som gjør at det blir veldig vanskelig å se forbedring..

 

Det står Kirurgisk divisjon, Hudavdelingen på brevet. Er dette det samme som poliklinikken? Kunne jeg eventuelt kontakte en privat hudlege, og fikse time der raskere?

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om medisin mot kviser, så er det nok poliklinikken du skal til ja. Ligger ved Prixsen på Bekkefare (400 meter fra SIS) Hvis det er for fjerning av arr eller andre kirurgiske inngrep, så vet jeg ikke. Men de har lasermaskinen der også ;)

 

Privat vil det selvsagt gå raskere, men vil også koste mer! :)

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om medisin mot kviser, så er det nok poliklinikken du skal til ja. Ligger ved Prixsen på Bekkefare (400 meter fra SIS) Hvis det er for fjerning av arr eller andre kirurgiske inngrep, så vet jeg ikke. Men de har lasermaskinen der også ;)

 

Privat vil det selvsagt gå raskere, men vil også koste mer! :)

 

Er for medisin mot kviser, så er nok der da. Men ang. privat hudlege, vet du om det bare er å ta kontakt og møte opp til timen, eller må jeg ha henvisning for privat også?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale en rens under reaccutane/isotretinoin som er mild og ikke ødelegger huden? Eller er det beste og ikke bruke noe?

 

Yepp! Acnicyl er dritbra! Jeg har kun brukt denne, nå i 4 uker, og har sett store forandringer. Dette er en mild og fin "cleanser" eller rensekrem om du vil :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale en rens under reaccutane/isotretinoin som er mild og ikke ødelegger huden? Eller er det beste og ikke bruke noe?

 

Yepp! Acnicyl er dritbra! Jeg har kun brukt denne, nå i 4 uker, og har sett store forandringer. Dette er en mild og fin "cleanser" eller rensekrem om du vil :)

Men har du erfaring med bruk av det under en isotretinoin kur?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Dermalogica "Ultracalming cleanser" under hele min kur, og den er fantastisk.

 

Jeg hadde myk og "fin" (den var jo kviseherpet, men ikke tørr og flakete) hud under hele kuren, mye takket være den rensekremen og en veldig god hudkrem jeg anbefaler alle (La Roche Posay Effaclar H)

Takk for tipset, den må prøves! Jeg bruker La Roche Posay Effaclar H, den funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...