Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det kan hjelpe å bruke en ansiktsrens/maske som åpner porene. Hvis man velger å bruke ansiktsrens/vask/ så bør man tilføre huden fuktighet i etterkant. Bruk en god ansiktskrem :)

Det virker som dette er noe som fører til uren hud hos noen som har skikkelige problemer med kviser. Ofte har folk som ikke har slitt skikkkelig med kviser en ganske dårlig forståelse av problemet.

Lenke til kommentar

Jeg bodde i USA når jeg plutselig begynte å få problemer med uren hud, aldri hatt det før. Prøvde Proactiv, men det hjalp ikke en dritt hos meg. Det har siden det (2/3 år siden nå) vært et vedvarende problem, men tror ikke jeg har det så ille som endel av dere, tviler på at jeg hadde fått resept på noe sterke greier fra legen feks.. men av alt jeg har prøvd virker Basiron 5% best på meg. Det er ganske sterkt, merker det svir litt i huden, jeg må ha en god krem etterpå, men det er absolutt det som virker best av det jeg har prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha, men det må være noe annet + forskjellige mengder? Merker tydelig forskjell, når jeg tar på Basiron merker jeg at huden faktisk begynner å svi. Og det hjelper, i motsetning til Proactiv. Men det man ser ved å lese gjennom tråden er jo at forskjellige ting funker på forskjellige folk..

Lenke til kommentar

Står vel på produktene hvor mange % det inneholder av de forskjellige stoffene. Antageligvis er mengden forskjellig, eller så virker de i kombinasjon med andre stoffer.

 

Forskjell er det nok, ettersom det er jo ikke poeng i å produsere to identiske produkter med forskjellige navn.

 

Hvor får du forresten tak i dette? Apotek?

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Står vel på produktene hvor mange % det inneholder av de forskjellige stoffene. Antageligvis er mengden forskjellig, eller så virker de i kombinasjon med andre stoffer.

 

Forskjell er det nok, ettersom det er jo ikke poeng i å produsere to identiske produkter med forskjellige navn.

 

Hvor får du forresten tak i dette? Apotek?

 

I og med at proactive er et sjønnhets produkt, tipper jeg at de er et midlere produkt enn basiron for å unngå irritert hud under behandling .. ProActive fåes kjøpt hos TVShop

Lenke til kommentar

Tror det kan hjelpe å bruke en ansiktsrens/maske som åpner porene. Hvis man velger å bruke ansiktsrens/vask/ så bør man tilføre huden fuktighet i etterkant. Bruk en god ansiktskrem :)

Det virker som dette er noe som fører til uren hud hos noen som har skikkelige problemer med kviser. Ofte har folk som ikke har slitt skikkkelig med kviser en ganske dårlig forståelse av problemet.

 

Det var ikke masse kviser som var problemet her :) Var porer med talg i.

Lenke til kommentar

Men Basiron fungerer sammen med Tetralysal? Kan man bruke annen fuktighetskrem også? Eventuelt hvordan går man frem?

 

Mener å huske at legen frarådet å bruke noe annet enn Tetralysal, så lenge man gikk på den kuren, men ser ut som om alle andre her har fått annen beskjed...

 

Er ikke til å bli klok på det her.

Lenke til kommentar
Her står det mye om kvisebehandling. Det står også(som legen min også sa) at antibiotika burde kombineres med krem, så synes det er snålt at legen din sa det motsatte. Basiron burde gå finfint sammen med tetralysal. Kremen hindrer at bakteriene blir resistene og hindrer også delvis kvisene i å komme tilbake for fullt når man slutter på pillene. Endret av Dimitrij
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det meningen at huden skal flasse så innmari med Epiduo? Har nå brukt den hver kveld siden tirsdag og huden i ansiktet flasser noe innmari etter dusj og vask. Vurderer å trappe ned Epiduo litt på grunn av dette. Blir det bedre etterhvert som man bruker den? Jeg bruker ikke noe fuktighetskrem så jeg burde kanskje begynne med det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...