darkness| Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Tror det kan hjelpe å bruke en ansiktsrens/maske som åpner porene. Hvis man velger å bruke ansiktsrens/vask/ så bør man tilføre huden fuktighet i etterkant. Bruk en god ansiktskrem Lenke til kommentar
festen Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Tror det kan hjelpe å bruke en ansiktsrens/maske som åpner porene. Hvis man velger å bruke ansiktsrens/vask/ så bør man tilføre huden fuktighet i etterkant. Bruk en god ansiktskrem Det virker som dette er noe som fører til uren hud hos noen som har skikkelige problemer med kviser. Ofte har folk som ikke har slitt skikkkelig med kviser en ganske dårlig forståelse av problemet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Basiron (reseptfritt på apoteket) har jeg opplevd hjelper bra på svarte prikker. Men derimot ikke så bra på de større. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Porer dere snakker om eller? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Tipper det er ormer/black heads, jeg kan sjekke neste gang jeg ser han Lenke til kommentar
Brad Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 benzoyl peroxide gel 10% (sterkere en basiron) funker veldig bra hudormer og kviser generelt. Fåes kjøpt på finn Lenke til kommentar
Eilfel Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Proactiv Helt SUPER! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Hjelper så fint lite å si at noe er supert om dere ikke begrunner det litt! - Supert til hva? - Erfaringer? - Kombinert med...? - Fåes kjøpt? Etc.... Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg bodde i USA når jeg plutselig begynte å få problemer med uren hud, aldri hatt det før. Prøvde Proactiv, men det hjalp ikke en dritt hos meg. Det har siden det (2/3 år siden nå) vært et vedvarende problem, men tror ikke jeg har det så ille som endel av dere, tviler på at jeg hadde fått resept på noe sterke greier fra legen feks.. men av alt jeg har prøvd virker Basiron 5% best på meg. Det er ganske sterkt, merker det svir litt i huden, jeg må ha en god krem etterpå, men det er absolutt det som virker best av det jeg har prøvd. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Både proactiv og basiron har samme virkestoff: Benzoyl Peroxide. Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Jaha, men det må være noe annet + forskjellige mengder? Merker tydelig forskjell, når jeg tar på Basiron merker jeg at huden faktisk begynner å svi. Og det hjelper, i motsetning til Proactiv. Men det man ser ved å lese gjennom tråden er jo at forskjellige ting funker på forskjellige folk.. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Står vel på produktene hvor mange % det inneholder av de forskjellige stoffene. Antageligvis er mengden forskjellig, eller så virker de i kombinasjon med andre stoffer. Forskjell er det nok, ettersom det er jo ikke poeng i å produsere to identiske produkter med forskjellige navn. Hvor får du forresten tak i dette? Apotek? Endret 14. oktober 2010 av Habitats Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 14. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2010 Jepp, kjøpte Basiron på apotek. Tror det finnes 10% også, men tror 5% er sterkt nok for meg hvertfall. Proactiv vet ikke om man kan kjøpe i butikk her til lands? Kjøpte det i USA. 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Tipper det er ormer/black heads, jeg kan sjekke neste gang jeg ser han Hehe, ja.. er vel egentlig ormer det er snakk om. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Står vel på produktene hvor mange % det inneholder av de forskjellige stoffene. Antageligvis er mengden forskjellig, eller så virker de i kombinasjon med andre stoffer. Forskjell er det nok, ettersom det er jo ikke poeng i å produsere to identiske produkter med forskjellige navn. Hvor får du forresten tak i dette? Apotek? I og med at proactive er et sjønnhets produkt, tipper jeg at de er et midlere produkt enn basiron for å unngå irritert hud under behandling .. ProActive fåes kjøpt hos TVShop Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Tror det kan hjelpe å bruke en ansiktsrens/maske som åpner porene. Hvis man velger å bruke ansiktsrens/vask/ så bør man tilføre huden fuktighet i etterkant. Bruk en god ansiktskrem Det virker som dette er noe som fører til uren hud hos noen som har skikkelige problemer med kviser. Ofte har folk som ikke har slitt skikkkelig med kviser en ganske dårlig forståelse av problemet. Det var ikke masse kviser som var problemet her Var porer med talg i. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 Men Basiron fungerer sammen med Tetralysal? Kan man bruke annen fuktighetskrem også? Eventuelt hvordan går man frem? Mener å huske at legen frarådet å bruke noe annet enn Tetralysal, så lenge man gikk på den kuren, men ser ut som om alle andre her har fått annen beskjed... Er ikke til å bli klok på det her. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 15. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Her står det mye om kvisebehandling. Det står også(som legen min også sa) at antibiotika burde kombineres med krem, så synes det er snålt at legen din sa det motsatte. Basiron burde gå finfint sammen med tetralysal. Kremen hindrer at bakteriene blir resistene og hindrer også delvis kvisene i å komme tilbake for fullt når man slutter på pillene. Endret 15. oktober 2010 av Dimitrij 1 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2010 Vel, som jeg har nevnt tidligere; legen min virker noe inkompetent, da også når det gjelder andre ting. Enda til gode at han egentlig har utrettet noe som helst. Kanskje jeg rett og slett burde vurdere en ny en... Takker for link/informasjon. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 Er det meningen at huden skal flasse så innmari med Epiduo? Har nå brukt den hver kveld siden tirsdag og huden i ansiktet flasser noe innmari etter dusj og vask. Vurderer å trappe ned Epiduo litt på grunn av dette. Blir det bedre etterhvert som man bruker den? Jeg bruker ikke noe fuktighetskrem så jeg burde kanskje begynne med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå