Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Det tar deg to sekunder å finne på google.

 

 

Researchers claim to have found a correlation between milk intake and the incidence of acne. It seems milk drinkers develop more severe acne than non-milk drinkers. One study, published in the May 2008 issue of the Journal of the American Academy of Dermatology, looked at the diets of teenaged boys. The young men who drank the most milk also tended to have the worst acne.

 

This supports the results of previous studies, during which teenage girls were asked to keep food diaries and monitor breakout activity. Again, girls whose diets were rich in dairy products had more severe acne than the rest.

 

Of all dairy products, milk was the worst offender. Chocolate milk, cottage cheese, and sherbet also had a negative effect on the skin. But other dairy products didn't seem to cause breakouts.

 

Interestingly, skim milk induced breakouts more often than whole milk, so it seems fat content in milk isn't the culprit. And those who took vitamin D supplements didn't have more breakouts, so vitamin D isn't thought to be the cause either.

 

Fatty foods also didn't trigger breakouts. And the foods that many people associate with causing acne -- chocolate, pizza, soda, and French fries -- didn't seem to increase breakout activity at all.

 

 

 

http://acne.about.com/od/acnetriggers/a/milkandacne.htm

 

Det eneste produktet det er vist en viss sammenheng med er melk og meieriprodukter.

http://www.lommelegen.no/390623/kviser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de siste ukene nå oppdaget at dipp (rømme+dipp pulver) er synonymt med kviser for meg. Kan gå uten noen i en uke, men så fort jeg spiser dipp (spiser gjerne ganske mye når jeg først spiser, og skjer som regel på fredager) får jeg med en gang reaksjoner.

 

Noen andre som har merket noe lignende?

melkeprodukter er negativt.

 

Dette er en myte laget av de som får kviser av alt mulig her i verden. Jeg drikker 2-3l melk daglig og har ikke fått dårligere hud av det.

Lenke til kommentar

Hmm legen sa 1 kapsel tetralysal daglig, men på nettet står det 2 (300mg).

 

Hva tar dere?

 

De første månedene kjørte jeg 2 morgen, og 2 på kvelden. I skikkelige ille perioder så kunne jeg godt ta 6stk hver dag. Men nå, etter 4-5 måneder er jeg så og si helt bra. (bank i bordet). Kjører med 1 pille morgen og kveld nå, for å vedlikeholde.

Lenke til kommentar
Gjest Fredrik

Tydelig at det ikke finnes noe fasitsvar på kviser her ja. Selv har jeg egentlig ikke noe stort problem med kviser, men nå i en alder av 20 år sliter jeg med få, men kraftige kviser. 3-4 ganger i løpet av de siste årene har jeg fått psycho-kvise midt på nesa sånn ca samme sted. Tilfeldig? Den siste jeg hadde varte i 2 uker og ble "tømt" flere ganger før den faktisk ga seg, men nå er det arr der. Antakeligvis ble kvisa betent? Og vil dette arret forsvinne?

 

En kompis av meg fikk noe resept-sprit greier fra apoteket som visstnok demper kviser når du ser at de dukker opp og skulle altså bare tilsettes på selve kvisa. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Har brukt Benzoyl Peroxide Gel 10% i noen uker nå og den fungerer ekstremt bra.

 

Er kanskje i sterkeste laget og gjør huden tørr og rød men bedre det en store stygge kviser.

 

Er vist dobbelt så sterk som Basiron, anbefales på det sterkeste!

 

Fikk kjøpt den på finn.no

Lenke til kommentar

Hvordan er det med styretrening og kviser? Hørt om folk som får utbrudd etter de begynner med styrketrening, men så har jeg også hørt at trening er bra. Noen erfaringer?

Som jeg allerede har skrevet en gang før så er hovedgrunnen til kviser hos en normal tenåring økt produksjon av testosteron, som gjør at talgkjertlene produserer mye mer talg enn vanlig.

 

Når man trener tung styrketrening så sender kroppen ut veksthormoner og testosteron for å bygge muskler. Derfor opplever mange som trener styrke kviseutbrudd. Det er også derfor kviser er en bieffekt av steroider, ettersom testosteron blir injisert i kroppen.

 

Uavhengig av dette så er trening bra for deg, så med mindre du sliter veldig med det burde det ikke stoppe deg fra treningen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...