Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Roaccutan er fullt lovlig i Norge, og ja det er kun hudleger som kan henvise deg, skaffe deg Roaccutan.

 

Det er visstnok en heller lav tilbakefalls prosent, rundt 5% har jeg hørt, uten at jeg kan framlegge dokumentasjon på dette.

 

On-topic så brukte jeg Evolution-X Vitamin B5 Acne Treatment. Tre bokser, så og si alt forsvant, og det er ikke kommet tilbakefall. Du bør bruke 3 bokser sammenhengende (3 måneder) og prisen for hver boks er rundt 250 kroner stykket.

 

Ulempen men denne B5 behandlingen, er at du må få i deg 20 piller om dagen, delt opp i 5 piller 4 ganger for dagen. Hvis du har pilleskrekk, er altså dette ikke noe for deg.

 

Håper det hjalp.. og forresten jeg kjøpte det i Sverige, men det går nok ann å bestille ifra hjemmesiden deres, som jeg linket isted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje posta dette som gjest, men jeg har driti meg så mye ut på nett at det ikke spiller noen rolle. Uansett..

 

Jeg har fått en guinness-verdig kvise, og den har SELVSAGT valgt å bosette seg på venstre skinke. Ergo er det smertefullt å ligge i visse stillinger, ta nøklene opp av baklomma etc.. Og denne er av typen steinhard, særdeles vond og ikke mulig å klemme. Jeg kjenner at det betente området er på innsiden på størrelse med en gjennomsnittlig drue, og det på utsiden er ikke stort bedre.

Er dette en kvise, eller en annen slags verkebyll? Jeg har erfaring med pizzatryne i puberteten, og har sett store kviser før, men dette lukter mutasjon.

Lenke til kommentar
Burde kanskje posta dette som gjest, men jeg har driti meg så mye ut på nett at det ikke spiller noen rolle. Uansett..

 

Jeg har fått en guinness-verdig kvise, og den har SELVSAGT valgt å bosette seg på venstre skinke. Ergo er det smertefullt å ligge i visse stillinger, ta nøklene opp av baklomma etc.. Og denne er av typen steinhard, særdeles vond og ikke mulig å klemme. Jeg kjenner at det betente området er på innsiden på størrelse med en gjennomsnittlig drue, og det på utsiden er ikke stort bedre.

Er dette en kvise, eller en annen slags verkebyll? Jeg har erfaring med pizzatryne i puberteten, og har sett store kviser før, men dette lukter mutasjon.

7310616[/snapback]

Ah, det hørtes digg ut:)

 

Klem ivei på den :love:

Lenke til kommentar
Burde kanskje posta dette som gjest, men jeg har driti meg så mye ut på nett at det ikke spiller noen rolle. Uansett..

 

Jeg har fått en guinness-verdig kvise, og den har SELVSAGT valgt å bosette seg på venstre skinke. Ergo er det smertefullt å ligge i visse stillinger, ta nøklene opp av baklomma etc.. Og denne er av typen steinhard, særdeles vond og ikke mulig å klemme. Jeg kjenner at det betente området er på innsiden på størrelse med en gjennomsnittlig drue, og det på utsiden er ikke stort bedre.

Er dette en kvise, eller en annen slags verkebyll? Jeg har erfaring med pizzatryne i puberteten, og har sett store kviser før, men dette lukter mutasjon.

7310616[/snapback]

Har ikke noe svar til deg, men har hatt sånne på skinka selv, og gud hvor ubehagelig!

Min gikk bort, blei klemt i boxeren whatever etter ett par uker. Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_anne_*
Siden du selv sa du ikke hadde så mange, er ikke dette noe problem.

Ungdom generelt (inkl. meg, jeg vet det  ;) ) tror galaksen spinner rundt dem.

 

Et par-fem kviser legger nesten ingen merke til, medmindre de undersøker ansiktet ditt med lupe.

2393482[/snapback]

 

Dersom du ikke har hatt kviser selv i 12 âr kan du faktisk holde kjeft.

Acne er en hudsykdom. Det er utrolig vanlig at folk sier "jaja,det gâr over, slutt â bry deg sâ mye".

Jeg er 25 og har hatt kviser siden jeg var 13. Jeg har prövd alt fra tannkrem til basiron til averela til mystiske tabletter, og ingenting virker. Og du her under som sier "ikke drikk brus";HAH, morsomt. Jeg drikker aldri brus, spiser masse grönnsaker, og det finns ikke mange som spiser mindre godteri enn meg.

Jeg blir sâ JAVLA FORBANNA pâ folk som ikke vet hva de snakker om.

Galaksen spinner kanskje ikke rundt meg, men det skulle väre fint â kjenne seg bra uten 3 lag sminke.

Lenke til kommentar
Nei,har ikke hele trynet fylt med kviser da  :p

 

Men har lyst til å fjerne de jeg har..

 

edit: leif

2384346[/snapback]

Du skal kutte ut å bruke såpe i ansiktet. Enkelt å greit ! DET FUNKER !! Vask hendene i såpe de er greit (Skulle bare mangle !) skyll hendene godt og vask ansiktet etterpå. Mere såpe enn dette er det ikke nødvendig å bruke i ansiktet.

Spar alle pengene på alle vidundermiddel ! Rapport om resultatet ønskes ! ORN.

Lenke til kommentar

gjest_anne: har du prøvd Roaccutan? (Accutan)

 

Hvis ikke det funker, prøv laserbehandling.

 

For å få Roaccutan, må du gå til hudlegen.

 

Det som skaper kviser er:

 

Hormonal activity, such as menstrual cycles and puberty

Stress, through increased output of hormones from the adrenal (stress) glands.

Hyperactive sebaceous glands, secondary to the three hormone sources above.

Accumulation of dead skin cells.

Bacteria in the pores, to which the body becomes 'allergic'.

Skin irritation or scratching of any sort will activate inflammation.

Use of anabolic steroids.

Any medication containing halogens (iodides, chlorides, bromides), lithium, barbiturates, or androgens.

Exposure to high levels of chlorine compounds, particularly chlorinated dioxins, can cause severe, long-lasting acne, known as Chloracne.

Lenke til kommentar

I sommer var eg helt kvisefri i trynet, men tok ikkje mer enn 2-3 veker før de var tilbake igjen. Faen så irriterende. Kviser kan fullstendig ødelegge et ellers greit utseende...

 

Men er det fremdeles:

"

Drikk mye vann

Tren fast

Spis sunt og unngå snop og brus

Unngå vidunderkurer

"

 

som gjelder?

 

EDIT:

Hvilken fuktighetskrem for ansiktet er forresten å anbefale? Tenker sånn som man kan kline opp i trynet om morran etter man har dusja og kvelden etter man har vaska seg i ansiktet...

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

bevist og bevist :hmm:

men vann renser huden så jeg vil si det funker fett å drikke masse vann mot å drikke brus for å få vekk kvisene. Det er jo ikke store vidunderkuren, men det funker litt på en naturlig måte.

 

Jeg var syk i 2 uker for et halvt år siden, å lå å sippa ei hel mugge med vann hver dag nesten. Før jeg ble syk hadde jeg masse kviser, og siden formen var så dårlig orket jeg ikke å bruke kvisekrem i denne perioden. Men da jeg ble frisk hadde jeg nesten ikke kviser! Huden var skikkelig renset og fin. :love:

 

endel av kvisene vi får kommer foresten av at vi tar oss selv i ansiktet. :p

 

 

________

 

 

Selv bruker jeg bare vanslik vaske skum fra vaseline intensive care. du får fin å glatt hud av det. men mye penere når du ikke har kviser, for jeg synes ikke kvisene blir særlig borte av den :p

 

vurderer sebamed. Eller brevoxyl/basiron, men hørt at disse tørker ut huden, å at du helst bør får det annbefalt av lege... :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...