Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Da var det endelig min tur til å få Roaccutan. Har slitt med kviser i ganske nøyaktig to år. Til tider har det vært svært ille. Har fått en del kommentarer på det som har gitt meg flere selvtillitsknekk. Må også nevne at sistnevnte er på bunn for tiden. Har tidligere brukt Skinoren, Differin, Finecea, Basiron, Basiron Wash og aberela, samt diverse kombinasjoner av disse. Har også hatt en runde på tetracyklin. Bortsett fra tetracyklinen har ingenting fungert nevneverdig. Unntaket er sol. Solte meg opp mot 8 timer hver dag i over en måned i Spania, da forsvant vel 90 % av kvisene.

 

Så, har et par spørsmål. Vet vel det meste om bivirkninger og slikt, men det er særlig et problem jeg er redd for. Nå som jeg slutter på kremer som holder kvisene til en viss grad i sjakk, er jeg redd kommer jeg til å få en oppblomstring av kviser, særlig i starten. Hvor lang tid tok det før dere som har brukt Roa merket ”fremgang”? Fikk dere store utbrudd i starten og hvor lenge varte disse utbruddene? Lurer også på hvordan det er å ”poppe” kvisene i perioden på Roa, dette må vel bli relativt problemfylt om huden er fryktelig tørr.

 

Mangler bare blodprøver og svar på disse, så kjører jeg i gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^

Først og fremst, løp og kjøp dennekremen! Bruker du den morgen og kveld (og kanskje oftere i den første perioden) vil du ikke bli tørr i det hele tatt! Jeg har ihvertfall sluppet helt unna det problemet.

 

Andre bivirkninger som er viktige å forbrede seg på er at leppene dine vil dø. Kjøp så mye leppekrem du klarer å bruke, jeg for eksempel bruker denne, som jeg er veldig fornøyd med. Du vil mest sannsynligvis også sprekke opp i munnvikene, der har jeg funnet ut at en altmuligkrem som heter "Bepanthen" fungerer veldig fint. Nesten alle apoteker har gratisprøver av denne, du kommer ikke til å trenge så mye, så her kan du egentlig bare utnytte alle apotekene du har i nærhenten!

 

Angående kvisene er jeg dessverre en ganske ulovende person å spørre. Jeg har enda ikke (godt inne i min 4 måned) merket helt sinnsyke resultater. Det har gått godt ned, men jeg har fremdeles en del. Skal begynne på p-piller i tillegg for å speede ting litt opp. Hudelegen min så det var veldig forskjellig fra person til person, hos noen forsvinner alt etter to uker, mens andre først blir kvisefri noen uker etter avsluttet kur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest eirik__hg

921-1319-large.jpg

 

Rhassoul

Rhasshoul er et vidundermiddel. Mamma selger det på helsekostbuttiken sin. Jeg bruker det siden jeg har problemer med kviser. Den er UTROLIG effektiv og krever ikke resept. Den koster et par hundre kroner, men er definitivt verdt det.

 

Det er lurt å ta varm vann på huden for å åpne porene, og deretter ta på Rhassoul rensekrem som du skal ha i ansiktet i 10 minutter. Etter det skyller du det av med varmt vann og tar på Rhassoul hudkrem som skal tørke inn i huden. Den skal ikke skylles av eller fjernes siden den trekker inn i huden.

 

Husk at du alltid skal ta PAUSER fra hudkrem produkter. Etter å ha brukt en krem i en god stund vil kroppen ha bygget opp et slags forsvar mot den. Du kan si at huden har blitt vandt til det, så bytt gjerne typer krem over tid og ta pauser

 

;)

 

Takk for tipset! Bestilte denne kremen rett etter du postet dette innlegget, og har på 3 uker merket at jeg har fått en ekstrem forbedring.

 

Jeg er 22 år og har alltid hatt en del problemer med kviser. Ikke så mye at roccutan har vært aktuelt, men såpass at det svekker selvtillitten litt. Problemet har gradvis avtatt litt de par siste årene, men med denne kremen har jo huden min gått fra at man ser den er uren på 1-2m avstand, til at jeg nå kun kan se urenheter i speilet på kort avstand, og dette på bare 3 uker. Sykt!

 

Igjen, tusen takk. Utrolig flaks at jeg tilfeldigvis snublet over innlegget ditt. Noen andre som prøvde å bestille den og har prøvd den i noen uker nå?

Lenke til kommentar

^

Hva bruker du?

 

Husker jeg var så misunnelige på alle dem som fikk vanlige kvisemiddler til å fungere. På min 4/5-årige kvisekarriere er det bare "roaccutane"/isotretinoin og p-piller som har fungert. På et tidspunkt begynte jeg å lure på om neste naturlig steg var å syre vekk halve fjeset. :p

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

Husk at Rhassoul kremen skal brukes én gang om morran og én gang om kvelden HVER DAG. Det er viktig å holde rutiner med dette og ikke la være å gjøre det innimellom. Helst skal du også ha skylt huden med varmt vann før du tar det på, slik at porene er åpne og kremen lett kan trenge inn.

 

Dessuten kan det være lurt med en hudrensningskrem før du tar det på. En slik hudrenskrem skal du bare ha på i 10-15 minutter før du skyller det av, og da tar på denne hudkremen.

 

Takk for tipset! Bestilte denne kremen rett etter du postet dette innlegget, og har på 3 uker merket at jeg har fått en ekstrem forbedring.

 

Jeg er 22 år og har alltid hatt en del problemer med kviser. Ikke så mye at roccutan har vært aktuelt, men såpass at det svekker selvtillitten litt. Problemet har gradvis avtatt litt de par siste årene, men med denne kremen har jo huden min gått fra at man ser den er uren på 1-2m avstand, til at jeg nå kun kan se urenheter i speilet på kort avstand, og dette på bare 3 uker. Sykt!

 

Igjen, tusen takk. Utrolig flaks at jeg tilfeldigvis snublet over innlegget ditt. Noen andre som prøvde å bestille den og har prøvd den i noen uker nå?

Godt å høre. Men husk å ta pauser innimellom da. Etter langtidsbruk vil huden etter hvert bygge opp en forsvar mot det kremen inneholder og vil bli resistent. Slik er det med alt. Det er også derfor det er bra å bli mye syk når du er ung slik at når du blir eldre har du et bedre forsvar mot de sykdommene du har fått før. ;)

Lenke til kommentar

Husk at Rhassoul kremen skal brukes én gang om morran og én gang om kvelden HVER DAG. Det er viktig å holde rutiner med dette og ikke la være å gjøre det innimellom. Helst skal du også ha skylt huden med varmt vann før du tar det på, slik at porene er åpne og kremen lett kan trenge inn.

 

Dessuten kan det være lurt med en hudrensningskrem før du tar det på. En slik hudrenskrem skal du bare ha på i 10-15 minutter før du skyller det av, og da tar på denne hudkremen.

 

 

Check på alt det der, men jeg har betalt for kremene så da skal jeg bruke dem opp også. Kanskje resultatet kommer etterhvert.

Lenke til kommentar

^

Hva bruker du?

 

Husker jeg var så misunnelige på alle dem som fikk vanlige kvisemiddler til å fungere. På min 4/5-årige kvisekarriere er det bare "roaccutane"/isotretinoin og p-piller som har fungert. På et tidspunkt begynte jeg å lure på om neste naturlig steg var å syre vekk halve fjeset. :p

 

akkurat nå er det Tetracyclin Acta (?). Er vel egentlig antibiotika. Det hjelper bra..

Før brukte jeg Skinnoren og Differin i 9 måneder. Merket lite forskjell. Burde gått rett på dette med en gang.

Anbefaler å ta en tur til legen og få reseptbelagt opplegg i stedet for semifungerende kvasiopplegg fra helsekostbutikker og sånn først. :whistle:

Lenke til kommentar

Hmm. Det vet jeg ikke noe om.

Og nei, det er nok ikke noe sjakktrekk å gå alt for lenge på antibiotikaen. Men hvis legen skriver ut resept må det da være noenlunde sikkert? Jeg satser hvertfall på det. Ta en samtale med legen din, og finn ut hva som er best for deg, er det jeg vil anbefale! :)

Lenke til kommentar

Tror dere det går greit å blande produkter fra forskjellige produsenter? Eller bør man bruke hele "settet" når man prøver noe nytt?

Nei, som regel skal ikke det å blande forskjellige produkter være et problem, men er et eller flere av produktene begrenset til resept bør du nok sjekke ut dette litt mer.

Har i hvert fall selv blandet kremer/hudrens/osv. fra forskjellige produsenter mange ganger og har ikke fått noen problemer av det. Nå for tiden har jeg alt fra samme produsent da...

 

----------------

 

Vil også bare legge til at om du ønsker å må mindre kviser, hold dere TOTALT unna godteri og spis mye mindre karbohydrater (brød, pasta, poteter osv.). Dere vil mest sansynelig merke at dette hjelper veldig mye, spesielt i kombinasjon med hudpleie som det ellers er snakk om i denne tråden. Karbohydrater gir samme effekt mot huden som sukker. Dette er vitenskapelig bevist, råd fra min mor som er daglig leder på helsekostbutikk og personlig erfaring.

 

De helgene hvor jeg har spist mye godteri merker jeg at det blir større utslag på huden den kommende uka, mens hvis jeg har spist lite/ingenting godteri den helga, vil utslaget neste uke være minimalt. :)

Endret av Vikestart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

^

Hva bruker du?

 

Husker jeg var så misunnelige på alle dem som fikk vanlige kvisemiddler til å fungere. På min 4/5-årige kvisekarriere er det bare "roaccutane"/isotretinoin og p-piller som har fungert. På et tidspunkt begynte jeg å lure på om neste naturlig steg var å syre vekk halve fjeset. :p

 

akkurat nå er det Tetracyclin Acta (?). Er vel egentlig antibiotika. Det hjelper bra..

Før brukte jeg Skinnoren og Differin i 9 måneder. Merket lite forskjell. Burde gått rett på dette med en gang.

Anbefaler å ta en tur til legen og få reseptbelagt opplegg i stedet for semifungerende kvasiopplegg fra helsekostbutikker og sånn først. :whistle:

 

Oh, tetracyclin ja. Brukte det sommeren jeg var på språkreise, samtlige andre ble forkjølet, men ikke jeg! Great succsess! Kvisene endret seg ikke nevneverdig dog. Hudlegen min var også helt på jordet, fikk en annen etter henne, og han var helt sjokkert over hvor lenge jeg hadde gått på tetra. Vet ikke hvor mange måneder som var absolutt max, men jeg hadde ihvertfall passert det med god margin.

 

Og alle kvisejenter der ute; bruk rett sminke! Jeg bruker bare mineransminke (I.D). Skulle ønske jeg hadde den når jeg gikk på ungdomsskolen... Var dritredd for å forverre situasjonen, så jeg turde ikke å sminke meg. Så nok smashing ut på den tiden. :p

Lenke til kommentar

Vil ellers bare foreslå sol. Sett dere på en stol på verandaen når det er en fin solskinnsdag og la sola steke dere litt. Det er utrolig bra for å få bort kviser! :) Kunstig sol (Solarium) skal også virke, men vanlig sol er definitivt best.

 

Ellers finnes det også piller man kan gå på som er bra for uren hud osv. Noe som er lurt å ta er Omega 3 tilskudd, Betakaroten, D-vitaminer og Burdock. Jeg bruker dette ved siden av hudkremen og hudrensen min, og det virker veldig bra.

 

Betakaroten:

solaray-betakaroten-kompleks.jpg

 

Burdock:

Burdock.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...