Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var til legen igjen i dag. Han sendte mail til en hudlege, men trodde ikke at jeg hadde nok kviser til å få resept på Roacuttan. Problemet er at jeg har gått på andre preparater i 1,5 år uten effekt, og hatt kviser i fem år til sammen.

 

Var hos legen selv igår, og ble henvist til hudlege. Har vært av og på tetra i 2 år. Legen sa at roaccutan kunne være en mulighet.

 

Han sa også at jeg var langt ifra det værste han hadde sett, men i og med at det skapte arr var det viktig å få bort kvisene, og da med roa. Han begrunnet det med at jeg var i slutten av voksestadiet (18 år), og han ville "redde" så mye som mulig av huden, som jeg kommer til å ha resten av livet.

 

Så hvis du har/får arr fra kviser kan det godt hende at du får roa.

Lenke til kommentar

921-1319-large.jpg

 

Rhassoul

Rhasshoul er et vidundermiddel. Mamma selger det på helsekostbuttiken sin. Jeg bruker det siden jeg har problemer med kviser. Den er UTROLIG effektiv og krever ikke resept. Den koster et par hundre kroner, men er definitivt verdt det.

 

Det er lurt å ta varm vann på huden for å åpne porene, og deretter ta på Rhassoul rensekrem som du skal ha i ansiktet i 10 minutter. Etter det skyller du det av med varmt vann og tar på Rhassoul hudkrem som skal tørke inn i huden. Den skal ikke skylles av eller fjernes siden den trekker inn i huden.

 

Husk at du alltid skal ta PAUSER fra hudkrem produkter. Etter å ha brukt en krem i en god stund vil kroppen ha bygget opp et slags forsvar mot den. Du kan si at huden har blitt vandt til det, så bytt gjerne typer krem over tid og ta pauser

 

;)

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

Interessant. Men hvor mye kviser ha(r/dde) du? Tar den knekken på selv cysteakne? (Bare for å vite eventuelt hvor sterk den er.)

Jeg hadde hele fjeset fullt, mest på høyre siden av ansiktet oppover langst kinnet og i panna + på haken og under nesa på overleppa.

 

Jeg vet ikke hva cysteakne er, beklager.

 

Jeg har noen få kviser igjen, men det er ikke mange. Man kan nesten ikke kjenne meg igjen :p

 

Jeg har i hvert fall ingen arr den dag i dag. Ikke et eneste lit arr :)

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar

921-1319-large.jpg

 

Rhassoul

Rhasshoul er et vidundermiddel. Mamma selger det på helsekostbuttiken sin. Jeg bruker det siden jeg har problemer med kviser. Den er UTROLIG effektiv og krever ikke resept. Den koster et par hundre kroner, men er definitivt verdt det.

 

Det er lurt å ta varm vann på huden for å åpne porene, og deretter ta på Rhassoul rensekrem som du skal ha i ansiktet i 10 minutter. Etter det skyller du det av med varmt vann og tar på Rhassoul hudkrem som skal tørke inn i huden. Den skal ikke skylles av eller fjernes siden den trekker inn i huden.

 

Husk at du alltid skal ta PAUSER fra hudkrem produkter. Etter å ha brukt en krem i en god stund vil kroppen ha bygget opp et slags forsvar mot den. Du kan si at huden har blitt vandt til det, så bytt gjerne typer krem over tid og ta pauser

 

;)

 

Hvor får jeg kjøpt dette? Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. Den er veldig spesiell tror jeg. Helsekostbutikken til mamma hadde den egentlig ikke. Den måtte spesialbestilles. Det var egentlig på grunn av at den virka så godt på meg at hun bestemte seg for å ta den inn i butikken.

 

Søk litt rundt på nettet og se om dere finner den ;)

 

Den er fra Alva Naturkosmetikk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hele fjeset fullt, mest på høyre siden av ansiktet oppover langst kinnet og i panna + på haken og under nesa på overleppa.

 

Jeg vet ikke hva cysteakne er, beklager.

 

Jeg har noen få kviser igjen, men det er ikke mange. Man kan nesten ikke kjenne meg igjen :p

 

Jeg har i hvert fall ingen arr den dag i dag. Ikke et eneste lit arr :)

 

Enten så er dette et produkt som helsetilsynet ikke har fått sett på, eller så har du bare slitt med uren hud. At du ikke har arr etter "hele fjeset fult", tyder på at du ikke har noe spesielt høy acne produksjon og derfor ikke noen store kviser (som er de som lager arr)

 

Roa hjelper ikke mot arr, kun tid og laserbehandling gjør.

Jeg har masse arr/blodblemmer på rygg og hudlegen min sier at disse vil farge seg med den naturlige hudfargen min.

 

Det er der tiden kommer inn ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde hele fjeset fullt, mest på høyre siden av ansiktet oppover langst kinnet og i panna + på haken og under nesa på overleppa.

 

Jeg vet ikke hva cysteakne er, beklager.

 

Jeg har noen få kviser igjen, men det er ikke mange. Man kan nesten ikke kjenne meg igjen :p

 

Jeg har i hvert fall ingen arr den dag i dag. Ikke et eneste lit arr :)

 

Enten så er dette et produkt som helsetilsynet ikke har fått sett på, eller så har du bare slitt med uren hud. At du ikke har arr etter "hele fjeset fult", tyder på at du ikke har noe spesielt høy acne produksjon og derfor ikke noen store kviser (som er de som lager arr)

Vet ikke helt hva du mener. Kviser kommer fra uren hud. Jeg har også en del små svarte prikker på nesa. Den kremer hjelper forresten mot det også.

 

Jeg har hatt store kviser, jo, og dype kviser, men jeg har fortsatt ikke fått arr.

 

Forresten, det er ikke store kviser som lager arr, det er dype kviser, men i seg selv lager de som regel ikke arr. Enten er du uheldig, eller så har man klødd og klort på dem.

Lenke til kommentar

Dere sier Vademecum er bra mot kviser, er det denne dere mener? :

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-808253.aspx

Råder deg til å ikke bruker Vadamecum til vanlig. Så sterkt som det er vil det etter hvert tørke ut huden og muligens påføre andre skader. Vadamecum skal egentlig brukes i munnen.

 

Det vil virke på kviser; tørke dem ut. Det gjør sikkert ingenting å bruke det en gang i blandt, men ikke bruk det over lang tid.

Endret av Vikestart
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...