Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge deler...

 

Jeg vasker trynet morgen og kveld, så smører jeg på fuktighetskrem etterpå. Jeg "må" ha fuktighetskrem hvis ikke blir jeg veldig tørr fort.

Jeg har jo min teori om at fet hud blant annet gjør at kviser kommer, derfor ligger det i vurderingen å handle en krem eller lignende som spesielt er beregnet for fet hud. Hvis noen har en krem eller noe annet mot fet hud å annbefale så fyr løs :)

 

Hvis du får tørr hud av å ikke bruke krem, så er problemet ditt kremen. Ikke huden. Få deg en tynn dags krem, husker ikke hva den jeg bruker heter. Men har vært veldig fornøyd med denne. Hvit boks med rød kork, fåes på apotek 1 :)

Lenke til kommentar

2mnd etter endt kvisekur og ser veldig bra. Null kviser altså :)

 

Får noen her og der etter barbering som sagt. Er veldig fornøyd nå. Verdt den dyre kuren :)

 

Noen her som tror slankepillene 30days vil gi kviser?

 

Ikke gidd 30 days... Kjøp heller noe fra en seriøs treningsshop. Koffeinpiller eller noe.. For uansett så må man trene for å slanke seg. Tror ikke du skal prøve den 30 days, men det gjør du som du vil med.. Det beste hadde vel å legge seg på kcal underskudd, spise sunn mat, mye frukt og drikke masse vann.

Lenke til kommentar

Takk.

Må man til legen for å få tak i dem?

 

For meg funker vademecum veldig bra. Er ferdig med roa, og har gått uten i 1-2 mnd nå, og de kommer noen få små innimellom.. Da tar jeg bare på litt vademecum hvis de ikke er helt gule, og de er så å si borte 1-2 dager etterpå. Men da tar jeg det på morgen og kveld til de forsvinner..

 

Har dette stående selv, tester ut det for tiden :yes:

Bør vel hjelpe? Dreper alle bakterier.

Lenke til kommentar

Takk.

Må man til legen for å få tak i dem?

 

For meg funker vademecum veldig bra. Er ferdig med roa, og har gått uten i 1-2 mnd nå, og de kommer noen få små innimellom.. Da tar jeg bare på litt vademecum hvis de ikke er helt gule, og de er så å si borte 1-2 dager etterpå. Men da tar jeg det på morgen og kveld til de forsvinner..

 

Har dette stående selv, tester ut det for tiden :yes:

Bør vel hjelpe? Dreper alle bakterier.

 

Det er nok individuelt, men det funket bra for meg ;) Men om det konstant popper opp kviser, så tror jeg ikke det er noe mirakelkur akkurat... :p

Lenke til kommentar

Må bare legge ved min positive erfaring med Roaccutan. Gått på det i nøyaktig i 3mnd og det har virket helt fantastisk. Eneste bivirkninger har vært tørre lepper, og litt tørre øyne til tider...

 

Litt dyrt, men men. Definitivt verdt det. Har tatt 2x20mg hver dag. Er noen dager jeg har hoppet over, siden jeg har glemt å ta tablettene.

Før og etter bilde

 

Har lagt ut bilder før også, men dette er nyere etter sydentur, så er litt brunfarge også.. hehe.

Før:

 

21547_1293788699949_1087249466_30924040_3615803_n.jpg21547_1293782299789_1087249466_30923884_5816189_n.jpg

 

 

Etter:

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tok 3x20mg hver dag jeg. Da kjente du bivirkninge godt.

Ja, var ganske ille bivirkninger her. Gikk nesten konstant rundt med røde og irriterte øyne. Huden min var tørr konstant, måtte smøre meg med fuktighetskrem daglig. Leppene mine var også såre og tørre.

 

Så ville aldri gått på det igjen, er glad jeg er ferdig...

Lenke til kommentar

Må bare legge ved min positive erfaring med Roaccutan. Gått på det i nøyaktig i 3mnd og det har virket helt fantastisk. Eneste bivirkninger har vært tørre lepper, og litt tørre øyne til tider...

 

Litt dyrt, men men. Definitivt verdt det. Har tatt 2x20mg hver dag. Er noen dager jeg har hoppet over, siden jeg har glemt å ta tablettene.

Før og etter bilde

 

Har lagt ut bilder før også, men dette er nyere etter sydentur, så er litt brunfarge også.. hehe.

Før:

 

21547_1293788699949_1087249466_30924040_3615803_n.jpg21547_1293782299789_1087249466_30923884_5816189_n.jpg

 

 

Etter:

 

 

 

 

 

 

Heldiggris!

 

Jeg begynte på 4 måned med roa i dag, har ikke hatt noen virkelig stor effekt av det ennå. Har selvfølgelig avtatt, men det har skjedd ganske sakte. Derfor skal jeg begynne på p-piller i tillegg, og gå på det til jeg er ferdig i november for å redusere det kraftig.

Lenke til kommentar

Takk.

Må man til legen for å få tak i dem?

 

For meg funker vademecum veldig bra. Er ferdig med roa, og har gått uten i 1-2 mnd nå, og de kommer noen få små innimellom.. Da tar jeg bare på litt vademecum hvis de ikke er helt gule, og de er så å si borte 1-2 dager etterpå. Men da tar jeg det på morgen og kveld til de forsvinner..

 

Har dette stående selv, tester ut det for tiden :yes:

Bør vel hjelpe? Dreper alle bakterier.

 

Det er nok individuelt, men det funket bra for meg ;) Men om det konstant popper opp kviser, så tror jeg ikke det er noe mirakelkur akkurat... :p

 

Har hatt på dette to ganger om dagen siste dagene, også kuttet ut alt av sukker :D Begynner å roe seg, de største har begynt å tørke ut. Så vil si det hjelper ja :)

Lenke til kommentar

Heldiggris!

 

Jeg begynte på 4 måned med roa i dag, har ikke hatt noen virkelig stor effekt av det ennå. Har selvfølgelig avtatt, men det har skjedd ganske sakte. Derfor skal jeg begynne på p-piller i tillegg, og gå på det til jeg er ferdig i november for å redusere det kraftig.

Hehe. Sånn var jeg i starten også. Gikk hver eneste dag og tenkte "Hvorfor går de ikke bort? :("

 

Men etterhvert begynte det å bli en rutine å ta tablettene sammen med middagen, og tenkte ikke særlig over huden min før jeg en dag strøk meg over ansiktet og kjente.. wtf, det er jo helt glatt hud her. Og det var da jeg virkelig la merke til at tablettene hadde funka knall.

Angrer ikke et sekund på at jeg tok Roaccutan, var en megaselvtillits-knuser å ha masse kviser i ansiktet. Du føler deg så sinnsykt lite fresh, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Også med tanke på at sommeren var på vei snart (jeg begynte i mars), så er det dritkjipt å gå rundt i bar overkropp med masse kviser på overkropp og øvre rygg.

 

 

Jeg var rett og slett "grossed out" av å se meg på ryggen og på brystet.

Endret av James Whistler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...