Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tetra kan ikke oppnå samme resultatet som Roa.

 

Når det gjelder mine bi-virkninger, så var det stort sett generelt tørr hud (har det fremdeles 3-4 år etter) jeg slet med. Mulig at jeg var deprimert når jeg tenker over det nå, men tør ikke å garantere at det var roa'en (var ganske usosial på den tiden..)

Men nå 3-4 år etter er du fortsatt kvisefri?

 

Kvise fri vil jeg ikke kalle meg, men absolutt MYE bedre! Jeg sliter ikke med store kviser lengre, kun "normale" av og til. Synes kuren absolutt var verd "plagene", skulle bare ønske at jeg startet før slik jeg slapp arrene!

 

Til de som mener at kosthold har noe å si, dere har ikke problemer med kviser som ROA vil rette på! Grunnen til at dere opplever mer kviser når dere spiser dårlig mat, er at dere blir mer fettete i ansiktet noe som tetter porene og gjør at talgen ikke kommer ut på normal måte.

 

Den typen kviser jeg hadde (les: krater) kommer av for høy talgproduksjon og ville ikke vært påvirket av mat eller hygiene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 mdn etter jeg at jer er ferdig med roa.

 

Er helt kvisefri på rygg, bryst og nakke. Det popper opp noen kviser i ansiktet, men de forsvinner med en gang. Får en del kviser på halsen etter barbering. Skjer hver gang :S

 

Kvisene på halsen er trolig irritasjon. Prøv å bruk maskin eller mildere barberings utstyr.

Lenke til kommentar

2 mdn etter jeg at jer er ferdig med roa.

 

Er helt kvisefri på rygg, bryst og nakke. Det popper opp noen kviser i ansiktet, men de forsvinner med en gang. Får en del kviser på halsen etter barbering. Skjer hver gang :S

 

Kvisene på halsen er trolig irritasjon. Prøv å bruk maskin eller mildere barberings utstyr.

Det kommer kviser etter barbering jo. De samme stedene hver gang.

 

Er rimelig fornøyd etter kuren. Fortsetter det slik det er nå må jeg si at roa funker, men jeg skal ta kuren et par mnd til for å være sikker.

Lenke til kommentar

Hvis du sliter med kviser etter barbering prøv å bytte fra høvel til maskin eller vica verca, om man bruker høvel så skift blad ofte! Pleier å skifte kanskje 1 gang i uken...

Hva er da barberings utgiftene dine i året da? :p

 

Skal prøve maskin de neste ukene. Har en god en liggende, men liker høvel best. Old school

Lenke til kommentar

Er 18 år og har gått på tetra kur 3 ganger. To seksmåneders kurer og en 3 måneders. Har fremdeles en del småkviser og noen dype i ansiktet, brystet og ryggen. Ikke allverdens, men nok til å ødelegge en del. Har noen arr, og antar at jeg fremdeles får fra de dype.

 

Er neste steg roa nå, eller? :innocent: Eller kan jeg eventuellt gå til fastlegen og be om roa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...