Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niks, har du kilder på dette? Var hos min fastlege og da står det en stjerne ved denne kuren noe som tilsier at dette må man til en hudlege for å skrive ut.

 

Mener jeg leste det på dinside, men søkemonitoren deres er så utrolig rÆva at jeg klarer ikke å finne fram til artikkelen. Tok et søk på google og fant et svar på lommelegen.no som sier at fastleger kan skrive ut resept =)

Lenke til kommentar

Det merkelige er jeg får alltid en-to nye kviser når jeg spiser sjokolade, så jeg stoppet helt opp med dette.

Det har hjulpet til en hvis grad, bruker også rense-krem og fuktighetskrem, men siden huden min er ganske sår så kan også fuktighetskremen gi problemer og skaffe meg irritert hud hvis jeg glemmer å ta en ekstra vask i fjeset etter en stund :(

 

Har en kompis som faktisk har drukke en aloe vera drink og tatt sol i solarium og på en-2 måneder har det utviklet seg fra å være helt jævlig til å bli helt akseptabelt, og det vil fortsette å fjerne kviser en god stund, han skal også ta laser behandlig slik han blir kvitt mye arr, men du verden så dette har hjulpet ham.

Lenke til kommentar

Det er ulike meninger, også blant leger.

 

 

 

One study, published in the May 2008 issue of the Journal of the American Academy of Dermatology, looked at the diets of teenaged boys. The young men who drank the most milk also tended to have the worst acne.

 

This supports the results of previous studies, during which teenage girls were asked to keep food diaries and monitor breakout activity. Again, girls whose diets were rich in dairy products had more severe acne than the rest.

 

Of all dairy products, milk was the worst offender. Chocolate milk, cottage cheese, and sherbet also had a negative effect on the skin. But other dairy products didn't seem to cause breakouts.

 

http://acne.about.com/od/acnetriggers/a/milkandacne.htm

 

A study published in the Journal of the American Academy of Dermatology in February 2005 sparked the controversy of diet and acne once again. Researchers from the Harvard School of Public Health investigated data from more than 47,000 women who completed questionnaires on high school diet in 1998 and physician-diagnosed severe teenage acne in 1989. Results showed that those who drank three or more cups of milk a day were 22 percent more likely to experience severe acne compared with those who drank less than one serving a week. Other milk products such as cottage cheese, cream cheese and instant breakfast were also associated with acne. The link between acne and milk was even stronger with skim milk intake. The author of the study wrote that the hormones and bioactive molecules in cow's milk are likely responsible for exacerbating acne.

 

 

http://www.healthcastle.com/acne_milk_dairy.shtml

 

 

Lenke til kommentar

jeg merker på hva jeg spiser. Potetgull, sur sukkertøy. Da blomstrer det fort. Også når jeg skrur bil. Da olje og dritt havner i porer, blomstrer det etter en dusj. Men det er bare å ikke røre dem, ta deg i ansiktet eller noe. Så forsvinner det etter 1-2 timer. En sånn grov såpe, da du kjenner det er korn i den, skurer huden godt. Andbefaler det. trur det kalles pìling. (OBS! da mener jeg ikke sånn såpe for å skure hendene fri for olje o.l., de er sjeldent tilsatt fuktighetskrem og er ikke gunstig for ansikts vask, spørr legen din.)

Lenke til kommentar

Hva slags bivirkninger fikk dere som gikk/går på Roaccutan/Isotretinoin-kur? Skal nok begynne nå i sommerferien, men de skumle bivirkningene skremmer meg...

 

Dette er vel en propaganda-side: http://isotretinoinsideeffects.com/

 

(Men uansett. Kanskje hardcore tetracyclin-kur er like bra?)

 

Tetra kan ikke oppnå samme resultatet som Roa.

 

Når det gjelder mine bi-virkninger, så var det stort sett generelt tørr hud (har det fremdeles 3-4 år etter) jeg slet med. Mulig at jeg var deprimert når jeg tenker over det nå, men tør ikke å garantere at det var roa'en (var ganske usosial på den tiden..)

Lenke til kommentar

^

Jeg har fått bivirkiningene tørre, flassete lepper og tendens til lett utslett på underarmene.

Førstenevte løses bare ved langvarig/konstant bruk av lepperemedier, mens utslettet forsvant på rekordtid når jeg brukte en hydrokotison-salve (eller et annet, liktklingende navn).

 

Tørrhet i fjeset hadde jeg kun den aller første tiden, bruker en helt fantastisk hudkrem, så den har sikkert mye av æren.

Lenke til kommentar

^

Selvfølgelig!

Navnet er La Roche Posay Effaclar H.

Den skal brukes på hud som er blitt tørr og irritert på grunn av medisinsk aknebehandling. Den har fungert midt i blinken for meg. På grunn av dette har jeg aldri vurdert å prøve noen andre merker, så det kan jo hende det finnes en helt himmelsk krem der ute ett sted, men jeg har aldri følt behov for noe annet.

Lenke til kommentar

Hva slags bivirkninger fikk dere som gikk/går på Roaccutan/Isotretinoin-kur? Skal nok begynne nå i sommerferien, men de skumle bivirkningene skremmer meg...

 

Dette er vel en propaganda-side: http://isotretinoinsideeffects.com/

 

(Men uansett. Kanskje hardcore tetracyclin-kur er like bra?)

 

Tetra kan ikke oppnå samme resultatet som Roa.

 

Når det gjelder mine bi-virkninger, så var det stort sett generelt tørr hud (har det fremdeles 3-4 år etter) jeg slet med. Mulig at jeg var deprimert når jeg tenker over det nå, men tør ikke å garantere at det var roa'en (var ganske usosial på den tiden..)

Men nå 3-4 år etter er du fortsatt kvisefri?

Lenke til kommentar

Gir proteiner mye kviser? Ser at flere mener blandt annet melk ikke er bra for kviser og har lest at noen som bruker proteinpulver har fått mer kviser..

Sliter selv med kviser like under kinnet og litt på haka, har slitt med kviser i noen år og det er periodevis hvor mye kviser jeg har.

Noen forslag til kremer ( ikke tabletter ) som har gitt dere positive resultater?

Endret av MST
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...