Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Slet en del med kviser selv men tok en kur med te tre olje. Jeg hadde veldig store ømme kviser på ryggen og en del i ansiktet.

Sørg for at du får tak i konsentrat. Bland en dråpe te tre olje med en dæsj ren aloe vera og bruk dette som maske etter dusj. Selv blandet jeg det med hudkremen og gikk med det gjennom dagen, selv om det lukter litt. Har ikke hatt noen kviseproblemer etter at jeg brukte te tre olje jevnt i ca. ett år.

 

Krem som benzoperoxid eller hva det nå enn heter, oksiderer og tørker ut huden. I perioden jeg prøvde dette syntes jeg ikke det funket noe heller.

Har aldri testet noen legemidler for dette så jeg kan ikke uttale meg om dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble ferdig med roa-kuren for ca. en mnd siden! Er storfornøyd :)

 

Alle bivirkningene er borte nå (hadde "bare" tørre lepper, generelt tørr hud og ble fortere tørrere i øynene). Fikk spesielt tørr hud på armene, men smurte meg på hele kroppen med fuktighetskrem etter jeg hadde dusjet, så det var i realiteten ikke noe problem. Lypsyl gikk det også en del i. Den vanlige lypsylen anbefales IKKE! Jeg brukte en gul boks som heter "Carmex", funker fjell.

 

Linsebruken merket at jeg gikk på medisin ja, før kunne jeg f.eks gå med samme linser i flere dager om jeg ville uten at jeg merket noe, men under kuren så kunne jeg knapt gå med de i en dag uten at øynene ble irriterte.

 

Har heller ikke fått noen kviser i etterkant, lovende :) Ellers så anbefaler jeg alle i å investere i ordentlig rens, peeler og fuktighetskrem (en for ansiktet og en for resten av kroppen). Kan anbefale Biotherm, men det er ganske dyrt...

Lenke til kommentar

Hva er vandemecum greiene? Sånn tannkremopplegg?

Det er munnskyllevann med høyt innhold av alkohol. Det er for god ånde, desinfisere insektsbitt og sånt.

Og det gnir man i trynet? :p

 

Haha, slapp av. Er ikke noe farlig altså! Det svir litt i starten i øynene bare ;) Er pga alkoholen, det kan brukes til så mye.. Og man kan tross alt bruke det INNI munnen, så det er nok ikke så ille å ha på kvisene heller :)

Lenke til kommentar
Gjest Martin

Jeg ble ferdig med roa-kuren for ca. en mnd siden! Er storfornøyd :)

 

Alle bivirkningene er borte nå (hadde "bare" tørre lepper, generelt tørr hud og ble fortere tørrere i øynene). Fikk spesielt tørr hud på armene, men smurte meg på hele kroppen med fuktighetskrem etter jeg hadde dusjet, så det var i realiteten ikke noe problem. Lypsyl gikk det også en del i. Den vanlige lypsylen anbefales IKKE! Jeg brukte en gul boks som heter "Carmex", funker fjell.

 

Linsebruken merket at jeg gikk på medisin ja, før kunne jeg f.eks gå med samme linser i flere dager om jeg ville uten at jeg merket noe, men under kuren så kunne jeg knapt gå med de i en dag uten at øynene ble irriterte.

 

Har heller ikke fått noen kviser i etterkant, lovende :) Ellers så anbefaler jeg alle i å investere i ordentlig rens, peeler og fuktighetskrem (en for ansiktet og en for resten av kroppen). Kan anbefale Biotherm, men det er ganske dyrt...

 

Hei Jdmik!

 

Fint å høre din erfaring etter roa-kuren. Jeg skal selv ta mine siste tabletter i morgen. Godt fornøyd med kuren, er så og si kvisefri. Har også veldig tørre lepper, men regner med at dette går bort. Når merket du bedring med leppene og huden?

 

Har også litt rød og irritert hud og føler absolutt ikke at jeg kan være ute i sterk sol nå. Hvis du slet med litt av det samme, når forbedret dette seg?

 

Tusen takk for svar!

 

Hilsen Martin

Lenke til kommentar

Til dere som er på Roa. Er selv på det, kommet snart til 3 måneder.

Er så og si kvisefri i ansiktet, men på ryggen hvor det er værst har det ikke blitt noe særlig bedre.

 

Har en del kviser og noen store "blodhull" lignendes greier. Regner med det er arr. Hvor lenge er det til disse går bort? Legen sa at de "arra" kom til å få samme farge som resten av huden.

Det stemmer vell det? Noen som har hatt det samme og kan si meg hvor lang tid det tok?

Lenke til kommentar

Til dere som er på Roa. Er selv på det, kommet snart til 3 måneder.

Er så og si kvisefri i ansiktet, men på ryggen hvor det er værst har det ikke blitt noe særlig bedre.

 

Har en del kviser og noen store "blodhull" lignendes greier. Regner med det er arr. Hvor lenge er det til disse går bort? Legen sa at de "arra" kom til å få samme farge som resten av huden.

Det stemmer vell det? Noen som har hatt det samme og kan si meg hvor lang tid det tok?

 

Arr tar lang tid før de forsvinner. Få farge på huden hjelper, men da kun at du kamuflerer de. Epiduo synes jeg at hjalp veldig godt, synes rødheten ble blekere. Når det gjelder selve utformingen på arrene (inn eller ut) så må disse ha direkte behandling. De som buler, kan sprøytes med steroider som gjør at de mister litt piffen. De som går innover krever laser, de som er slik i ansiktet blir dekket av det offentlige. Jeg har fått steroider i 5 stk på skuldrene, men vet ikke om det var glipp i rutine eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Preben

Slet veldig med kviser fra jeg var 14 år, nå er jeg 19 og kviser er ikke noe veldig stort problem lenger, men arr fra kviser der derimot en plage. Jeg har på en måte helt glatt hud uten kviser som stikker ut osv, men litt sår hud pga arr. Nå fortiden går jeg ikke på noe for dette. Noen som vet om en effektiv metode for å få vekk disse arrene?

Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med roa-kuren for ca. en mnd siden! Er storfornøyd :)

 

Alle bivirkningene er borte nå (hadde "bare" tørre lepper, generelt tørr hud og ble fortere tørrere i øynene). Fikk spesielt tørr hud på armene, men smurte meg på hele kroppen med fuktighetskrem etter jeg hadde dusjet, så det var i realiteten ikke noe problem. Lypsyl gikk det også en del i. Den vanlige lypsylen anbefales IKKE! Jeg brukte en gul boks som heter "Carmex", funker fjell.

 

Linsebruken merket at jeg gikk på medisin ja, før kunne jeg f.eks gå med samme linser i flere dager om jeg ville uten at jeg merket noe, men under kuren så kunne jeg knapt gå med de i en dag uten at øynene ble irriterte.

 

Har heller ikke fått noen kviser i etterkant, lovende :) Ellers så anbefaler jeg alle i å investere i ordentlig rens, peeler og fuktighetskrem (en for ansiktet og en for resten av kroppen). Kan anbefale Biotherm, men det er ganske dyrt...

 

Hei Jdmik!

 

Fint å høre din erfaring etter roa-kuren. Jeg skal selv ta mine siste tabletter i morgen. Godt fornøyd med kuren, er så og si kvisefri. Har også veldig tørre lepper, men regner med at dette går bort. Når merket du bedring med leppene og huden?

 

Har også litt rød og irritert hud og føler absolutt ikke at jeg kan være ute i sterk sol nå. Hvis du slet med litt av det samme, når forbedret dette seg?

 

Tusen takk for svar!

 

Hilsen Martin

 

Jeg merket bedring så og si med en gang! Etter en/to uke® så slapp jeg så og si å smøre kroppen og leppene, men har fortsatt med det likevel. (Kanskje en vane etter 6 mnd. på tablettene :p) Ca 3 uker etter jeg var ferdig så solet jeg meg for første gang på lenge, og det gikk fint :)

 

Jeg tok heldigvis kuren i vinter, så jeg slapp solen for det meste. Men i perioder under kuren hvor jeg ikke smurte kroppen så fikk jeg utslett på armene - skulle neste tro det var psoriasis eller noe, så ille var det - huden var så tørr.

Lenke til kommentar

Hvordan er ROA og trening?

Etter at jeg har begynt på disse pillene, så har jeg fått latterlig dårlig kondis, vekter jeg før fint klarte å løfte, får brystet mitt nå til å sprenges, og resten av kroppen føles stiv og jævelig ut mellom hver pause.

 

Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Kan fastlegen skrive ut resept på Roa eller blir man sendt til hudlege?

 

Hvor lenge varer kviser egentlig? Jeg er nå 19 år og har hatt kviser i 3 år.

Lenke til kommentar

Kan fastlegen skrive ut resept på Roa eller blir man sendt til hudlege?

 

Hvor lenge varer kviser egentlig? Jeg er nå 19 år og har hatt kviser i 3 år.

 

Fastleger kan skrive resept på ROA, men de fleste vil verge seg pga manglende kunnskap og derfor sende deg til hudlegen først.

 

Hvor lenge kviser varer er vanskelig å svare på, men hele livet ut kan det for noen. Hvor alvorlig det er har også noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...