Gjest Leif Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Har du brukt noen form for medikamenter uten suksess så langt? + Hvis det er sikkelig ille, og du har allerede prøvd diverse reseptbelagte medikamenter så kanskje roaccutan er noe du bør vurdere- Jeg har brukt basiron lenge. Dette holdte kvisene litt i sjakk men bra var det ikke. Nå i det siste har jeg prøvd noen rense midler, men funker ikke noe særlig. I de siste ukene har brukt noe aloe wera gel greier, men det ble ca samme effekt som basiron, kvisene ble holdt litt i sjakk men ikke bra. Jeg har aldri vært hos legen min å fått noen piller eller noe. Men det ender vell med at jeg må bite i det sure eple å besøke legen. Jeg har like mye kviser som "James Whistler" som lenger opp her la ut bilder av seg selv. Jeg har ikke i pannen, men har rundt munnen, haka og kinnene. Jeg er så ufattelig lei, har hatt dem i 3 år. Noen ganger så kan jeg bli litt bedre men tar ikke mange dagene før jeg får et utbrudd igjen, og sånn har det vært nå i 3 år. Men jeg tror som sagt at dette kommer av at jeg har fet hud. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Begynte på "roa" kur idag, etter å ha brukt alt av tetracycliner og annet dræt, som absolutt ikke hjalp. Tok første tablett klokken 12:00 idag, og leppene er allerede såre som fy, så jeg satt meg ned og søkte litt rundt, og kom over det her: http://debatt.sol.no/node/5167201 Er dette preparatet virkelig så jævlig? Blir nesten redd for at psyken skal bli enda verre enn den allerede er.. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 ^ Jeg tror du kan ta det med ro. Hudlegen min (jeg går og på roa) var nøye med å presisere at dette er slike ting som florerer som skremselspropaganda på nettet, det har vært undersøkelser som har motbevist dette. Jeg har gått på det en måned, og har ikke merket noen psykiske bivirkninger ihvertfall. : ) De fysiske er det derimot flust av, og armene mine ser helt for j ut. Husk sterk solkrem hele tiden, det er hva jeg har lært nå. ^^ Ser vi begge to har gått den lange veien igjennom alle de forskjellige tingene de har, uten resultat. Vil anbefale deg å holde motet oppe, dette er faktisk noe som endelig virker. Sliter med leppegreiene jeg og, det er bare å stikke innom apoteket og få med seg noen gode greier med en gang. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det at du har fått tørre lepper allerede tviler jeg sterkt på er Isotretinoin da det tar et par dager før virkestoffet setter seg inn i ditt system. Kan jo også legge til at selve Roaccutan har gått ut av markedet og har blitt erstattet med Isotretinoin. Samme virkemiddel, bare et annet firma som produserer dem nå! Jeg kan jo gi et par tips på hva dere bør handle inn for de som går på Isotretinoin: Fuktighetskrem: La Roche Posay H eller Avene Hydrating Cream Leppomade: Eucerin Acute Lip Balm (Er spesielt utviklet for brukere som går på Isotretinoin/Roaccutan behandling) Repair-krem: Avene Zink Repair Cream (Veldig flott å ha om du skulle få munnsår i vikene eller noe lignende da du går på Ise) Andre ting: Selolje/Omega 3 (For stive og ømme ledd) Det er det dere bør ha når dere går på en sånn kur, men øyedråper kan være smart også da øye blir veldig tørt under en sånn kur. Endret 25. juni 2010 av Raste 1 Lenke til kommentar
Brad Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvor får du kjøpt Avene Zink Repair Cream? Sliter utrolig med sår i munnvikene. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Jeg og! Har bare pøst på med leppepomade, men det er sikkert andre ting som funker og. Leppene mine ser for øvrig også helt forferdelige ut, masse løse hudfliker... Digg <3 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Ja Iso et eller annet heter det, det kan godt hende det ikke ha slått inn enda. Kanskje det bare er hodet mitt som gjør leppene tørre, hvem vet, men de hadde sprukket opp litt når jeg stod opp Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 For meg funker vademecum veldig bra. Er ferdig med roa, og har gått uten i 1-2 mnd nå, og de kommer noen få små innimellom.. Da tar jeg bare på litt vademecum hvis de ikke er helt gule, og de er så å si borte 1-2 dager etterpå. Men da tar jeg det på morgen og kveld til de forsvinner.. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Noen som har testet vademecum enda? Funker fjell på meg i hvertfall... Hadde vært morsomt å høre hvordan det funker på andre. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 ^ Som i ... munnsprayen? Noen andre på roa som har opplevd å få stygge utslett over begge armene forresten? : S Trodde det var soleksem, men nå er det lenge siden jeg var i solen uten faktor 30. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, det kan du si... Men det finnes i glassflasker med et hull på tuppen, slik at du enkelt kan helle ut.. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 ^ Som i ... munnsprayen? Noen andre på roa som har opplevd å få stygge utslett over begge armene forresten? : S Trodde det var soleksem, men nå er det lenge siden jeg var i solen uten faktor 30. Har ikke hatt over armene, men hadde masse på nedre del av armen. Smørte på med Spenol og noe som het hydrosikon eller noe lignendes. Gikk bort etter 3-5 dager. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hydrokortison heter det, Brad Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg vil ikke anbefale dere Vademecum på huden, etter å ha brukt dette nå i to netter så har huden blitt skikkelig fet og oljete, porene har åpnet seg skikkelig og er store. Selv så føler jeg huden er mer jævlig nå, enn før jeg hadde på vademecum. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg vil ikke anbefale dere Vademecum på huden, etter å ha brukt dette nå i to netter så har huden blitt skikkelig fet og oljete, porene har åpnet seg skikkelig og er store. Selv så føler jeg huden er mer jævlig nå, enn før jeg hadde på vademecum. Jeg gjetter på at det tar litt mer enn 2 dager.. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg vil ikke anbefale dere Vademecum på huden, etter å ha brukt dette nå i to netter så har huden blitt skikkelig fet og oljete, porene har åpnet seg skikkelig og er store. Selv så føler jeg huden er mer jævlig nå, enn før jeg hadde på vademecum. Er ikke sånn på meg.. Regner med at det spiller inn hvordan hudtype du har. Min hud blir fet UANSETT, bare det går noen timer.. Men ved å bruke vademecum på kvisene, tørker de ut, men huden rundt blir den samme.. Håper du ikke har "vasket" ansiktet med vademecum? For jeg bare tar litt på fingeren og tar på selve kvisa.. Funker Veldig bra på meg! Er som regel bare et rødt merke dagen etter jeg har brukt det. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 De dagene jeg brukte det tok jeg på en del over alt for å si det slik. Kanskje det er derfor huden var helt jævlig de dagene etter. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 De dagene jeg brukte det tok jeg på en del over alt for å si det slik. Kanskje det er derfor huden var helt jævlig de dagene etter. Er nok derfor Bare sprut litt på et papir, eller på en renvasket finger og gni over kvisa.. Gjør den fuktig. For er ikke meninga å gjøre den rene huden tørr, for jeg tror du stimulerer talgkjertler på denne måten... Så man skal ikke overdrive. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Hva er vandemecum greiene? Sånn tannkremopplegg? ^ Jeg tror du kan ta det med ro. Hudlegen min (jeg går og på roa) var nøye med å presisere at dette er slike ting som florerer som skremselspropaganda på nettet, det har vært undersøkelser som har motbevist dette. Jeg har gått på det en måned, og har ikke merket noen psykiske bivirkninger ihvertfall. : ) Husk at alle reagerer forskjellig på medisiner, så at du ikke har merket noe betyr ikke at andre ikke gjør det. Kilde som viser sammenheng mellom isotretinoin og depresjon: http://pt.wkhealth.com/pt/re/lwwgateway/landingpage.htm;jsessionid=Mq1NvQh2MQqSCGXgfT4GCHZj4Tyz1ndJfPZJQbDlT1Qh052yTlHb!-858535138!181195628!8091!-1?issn=1075-2765&volume=10&issue=2&spage=148 finner flere på wikipedia. Jeg vil ikke avfeie det så lett som du gjør, i hvert fall. En forumbruker tok kanskje selvmord pga roaccutan (i forbindelse med annet) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=261860&st=3300&p=15644617&hl=selvmord&fromsearch=1entry15644617 Jeg tror ikke at folk uten problemer ender opp med selvmord, akkurat. Men mange er deprimerte pga mye kviser og kanskje andre ting, og om risikoen er der er det nok enkelte som bør holde seg unna. Endret 29. juni 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå