Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

lactacyd + skinoren  :love:

 

har funket i 3 år for meg, hadde masse kviser før, nå har jeg nesten glemt hvordan det var

7276820[/snapback]

 

Kan jo være du er ferdig med puberteten og det verste hormonene også da :)

7277571[/snapback]

det kan godt hende!

 

men merket i allefall stor forskjell etter få uker etter at jeg begynte med det. Har ikke turd å stoppe enda. Men det skal nevnes at dette kanskje ikke fungerer for alle, ettersom alle ikke har lik type hud.

 

Men i prinsippet bør det fungere:

 

1) Lactacyden renser huden og porene

2) Skinorenen dreper bakterier og holder huden bakteriefri, samtidig som den lukker de små porene

 

Husk rene hender og rent håndkle

 

Edit: Ellers er det merkelig at hver gang jeg skriver et kort innlegg som mangler informasjon, og som gjerne har et smiley eller to, får jeg mye oftere respons enn om jeg skriver et langt utfyllende innlegg slik jeg har gjort tidligere i denne tråden:)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det "sunt" å gå på Skinorenen over så lang tid?

7278062[/snapback]

 

begge foreldrene mine er leger, og jeg har spurt dem om akkurat dette

 

De har forsikret meg om at jeg kan bruke det så mye jeg vil, og at det ikke skader huden.

 

Jeg bruker det om morgen og kveld og de sier jeg kan fortsette med det i 100 år til hvis jeg vil.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
må man få skinoren på resept ell? hva er best  av tetracyclin eller skinoren? Noen som vet?

7278187[/snapback]

 

jeg har prøvd begge, de virker på samme måte, men er ganske forskjellige.

 

Tetracyclin tørker ut huden med sprit og antibiotika, og jeg følte denne passet bedre for kviser som allerede var kommet. Det er jo en slags stift, så det sier seg selv at man ikke kan dynke hele ansiktet med denne to ganger om dagen.

 

Skinoren er mer forebyggende, og du kan smøre inn hele ansiktet med en krem som ikke tørker ut huden (det gjør du med lactacyden først)

Lenke til kommentar
Men er det "sunt" å gå på Skinorenen over så lang tid?

7278062[/snapback]

 

begge foreldrene mine er leger, og jeg har spurt dem om akkurat dette

 

De har forsikret meg om at jeg kan bruke det så mye jeg vil, og at det ikke skader huden.

 

Jeg bruker det om morgen og kveld og de sier jeg kan fortsette med det i 100 år til hvis jeg vil.

7278137[/snapback]

 

Men selv om det ikke er skadelig for huden i den forstand at det ødelegger huden, vil det ikke gjøre huden avhengig av det?

Lenke til kommentar
tetracyclin er tabletter da, men lurer på om man må ha resept på skinoren? Så du har ikke brukt tetracyclin vis du ikke har tatt tabletter ( litt driti ut :p ).

Og ikke kom med at moren og faren din er lege, den unskyldingen er 234 år gammel...

7278411[/snapback]

 

hehe blandet sammen med dalacin (en stift med sprit/antibiotika), tetracyclin kan ikke sammenliknes med skinoren, ettersom det bare er antibiotika som går i blodet, noe du ikke kan bruke over lange perioder, men mer som en behandling du tar i blant

 

vel, nå har jeg ikke brukt at foreldra mine er leger som et argument for noe annet enn at skinoren kan brukes hele livet, så mine andre synspunkter står for seg selv.

 

Det at foreldrene mine er leger bør vel uansett ikke ha så mye å si, ettersom hvem som helst kan finne en lege å snakke med

 

du må ha resept for skinoren

 

 

Men selv om det ikke er skadelig for huden i den forstand at det ødelegger huden, vil det ikke gjøre huden avhengig av det?

De sa at huden ikke vil bli avhengig. Jeg har tenkt det samme. Ettersom man ikke nødvendigvis stoler på ukjente sier over et forum (noe jeg ikke ville gjort) så kan du jo spørre en lege selv (du må uansett kontakte lege for å få resept).

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
Man må bruke tetracylinen i 4- 6 mnd , for ikke å få tilbake fall.. jeg synes det er en lang periode.

7278656[/snapback]

 

jepp. jeg brukte det, ble veldig mye forkjølet og syk pga nedsatt immunforsvar (mange av bakteriene som beskytter kroppen via immunforsvaret ble også "drept" av tetracyclinen)

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Jeg bruker en slik vanlig ansiktstonic med slike små kuler som polerer huden + Oxytetral (antibiotika). Legen sa at man ikke kan bli immun mot denne, men at bakteriene kunne bli vandt med den og at hvis man ikke merket noen effekt på en stund trengte man bare å veksle over til en annen type antibiotika.

 

Ganske greit å bare knaske en tablet morgen og kveld, og være helt kvsiefri :D

Lenke til kommentar

Det er individuelt. Er du veldig plaget med kviser tror jeg du blir henvist til en hudlege som kan sette deg på "Roaccutan"-kur. Mener å huske at det er bare hudleger som kan gi deg denne behandlingen. Finnes en god del andre preparater. Var ganske mye plaget en stund og fikk skinoren, men kan ikke si den var så alt for effektiv. Kanskje du får en antibiotikakur.

Lenke til kommentar

Jeg gikk på Roaccutan i 6mnd, var ferdig tidlig i sommer. Veldig mye av kvisene forsvant, og det som ikke forsvant ble mye svakere. Det har ikke kommet tilbake (bank i bordet) og jeg er storfornøyd. Vær obs på bivirkninger som neseblødning, flaggermuseffekt (lyssky) veldig tørr hud og lepper, bli litt deppa og du må stort sett holde deg unna alkohol.

 

Selv om jeg måtte ofre russetiden var det verdt det.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...