Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pakninger og priser: Granulat til mikstur: 80 ml kr 91,40. Injeksjonsvæske: 10 × 2 ml (amp.) kr 623,50. 10 × 4 ml (amp.) kr 1170,90. Kapsler: 75 mg: 24 stk. (endose) kr 124,80. 150 mg: 24 stk. (endose) kr 143,70. 40 stk. (endose) kr 221,20. 300 mg: 20 stk. (endose) kr 163,20. 32 stk. (endose) kr 227,10. 100 stk. (endose) kr 641,40.

 

I følge felleskatalogen.

Lenke til kommentar

Clearsil funker fjell på meg, i hvert fall. Har ikke opplevd å få flere kviser enn det jeg hadde før, som jeg har hørt at man får. Jeg har brukt Clearsil i over ett år nå, og har bokstavelig talt ingen kviser. Hender det popper én eller to en gang i måneden, men da på "rare" steder som i midt eller rett under haken etc. :p

Endret av ~Angelica
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare legge ved min positive erfaring med Roaccutan. Gått på det i nøyaktig i 3mnd (i går) og det har virket helt fantastisk. Eneste bivirkninger har vært tørre lepper, og litt tørre øyne til tider. Men jeg går med en leppepomade som heter Mentholatum i lomma hele tiden, og dermed null problem.

 

Litt dyrt, men men. Definitivt verdt det. Har tatt 2x20mg hver dag. Er noen dager jeg har hoppet over, siden jeg har glemt å ta tablettene. Er ikke avsluttet enda, har en del tabletter igjen.

Før og etter bilde

Før:

 

21547_1293788699949_1087249466_30924040_3615803_n.jpg21547_1293782299789_1087249466_30923884_5816189_n.jpg

 

 

Etter:

 

 

 

 

 

Endret av James Whistler
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er plaget med kviser i ansiktet og har vært det i 3 år. Jeg tror dette kommer av at jeg har fet hud blant annet. Jeg vasker fjeset morgen og kveld men etter et par timer har huden blitt fet. Hvis jeg gnir handa mot ansiktet så er jeg oljete i handa etter på :roll:

 

Jeg lurer vell egentlig på om det finnes noen medikamenter man kan ta for å slippe å få så fet hud?

Hvis jeg får redusert min fete hud så tror jeg kvisene kan forsvinne også.

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar

Det er ikke opp til deg selv om du vil prøve roaccutan eller ikke, det er det legen som bestemer. Før du får roaccutan må man som regel ha prøvd ut det meste av kremer og piller. Dessuten er ikke roaccutan noe man skal ta fordi man har fet hud.

Lenke til kommentar

Slik som det er blitt i dag så er legene mye mildere når de skal dele ut roaccutan. Så til en viss grad så kan man selv velge om man vil ha det eller ikke. Sett ut i fra at man har et reelt problem, selvfølgelig.

 

Eventuellt så kan man gå via andre andre kanaler for å skaffe roaccutan.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar
Gjest pimple

Hei!

 

Jeg har et spørsmål angående kviser. Jeg opplever heldigvis kviser utrolig sjeldent, generelt får jeg bare 1 stor kvise i ansiktet gjennomsnittlig 1 gang på 2-3 måneder. Men det har seg slik at hver gang jeg får en popper jeg den bare. Har jo hørt at det ikke er så sunt, og at det kan føre til både infeksjon og arr. Dessuten har jeg et rødt merke på det stedet hvor kvisa pleide å være i over 1 uke etterpå.

 

For 2-3 dager siden utartet det seg en relativt stor kvise på kinnet mitt, og jeg har hittil latt være å poppe den. Jeg slo opp "how to get rid of a pimple quick" på wikihow og fikk tips om å rense huden og smøre med "benzoyl peroxide", dvs. Basiron-krem som jeg har liggende. Jeg gjør dette 2-3 ganger daglig og så langt har kvisa stivnet og blitt grønn. Er dette vanlig, eller har den blitt infektert? Søkte opp "green pimple" på google, og ett av svarene jeg fikk opp er at en kvise blir grønn hvis det er infeksjon på gang. Som sagt, jeg har aldri latt en kvise forbli på ansiktet mitt så lenge, så dette er forsåvidt nytt. Hvis det faktisk er vanlig og slik ting skal være, hva skal jeg gjøre videre? Forsvinner den av seg selv, eller må jeg "plukke" av denne grønne greia når den er "moden"?

 

Ble usedvanlig langt for en liten kvise, men slik er skrivestilen min. Håper noen tar seg tid å lese dette og gi meg et konstruktivt svar. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

 

Satan, forandringer! Har litt mindre enn hva du hadde så legen min mener at jeg ikke trenger roa. Personlig mener jeg at det ødelegger såpass mye at jeg burde uansett få det. Er uansett misfornøyd med legen min pga. flere punkter så skal prøve å skifte fastlege å se om h*n vil sende meg videre.

 

Noen som har tips til å få roa? Har gått på alt annet og de har hjulpet marginalt. Bruker nå epiduo som holder ting nogenlunde i sjakk, men ikke i nærheten av kvisefri.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Sykt irriterende at verken tetracyclin, oxytetral eller doxylin funker på meg. Flere hundre kroner rett i dass. Har også kombinert med basiron wash og abarela uten hell. Jeg har lyst til å begynne på roaccutan, men jeg tror ikke jeg er kvisete nok. Finnes det en mellomting? Kraftigere enn tetracyclin, men lettere å få resept på enn roaccutan?

 

Edit: og en ting til, skal abarela smøres over hele fjeset eller bare rett på kvisene?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...