Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Maren

Jeg bruker Vichy sin sånn grønn "såpe-greie", den virker vel kanskje litt, men ikke veldig overbevisende.

Har også en sånn liten hvit tube + en grønn stift, men det demper ikke kvisenes fremgang og toner ikke de kvisene som er der så mye ned akkurat.

Den grønne stiften dekker til noe heldigvis da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er på Roa nå, er vell 1 måned ute i kuren nå sånn ca.

Når er det man begynner å merke forskjell? Jeg har ikke merket noe særlig enda.

Har også problemer med veldig tørr hud, huden flaker opp.

Har brukt Spenol, det hjelper og holder huden fuktig. Men det er veldig fettete. Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

sliter selv med ille kviser på ryggen, heldigvis ikke så mye i panna og på haka (men har nok av sorte prikker...)

ryggen er vanskelig å nå for å rense, klemme ut, eller noe slikt. så jeg vet ikke. synes det er utrolig stygt og flaut.

Lenke til kommentar

men rensing da? det er ikke så digg å ha dem der. noen gjør dessuten veldig vondt.

har merka forskjell fra om jeg spiser mye godteri og fet mat, og om jeg ikke spiser noe av det.

men de forsvinner ikke! var den første som fikk kviser, rundt sjette klasse og har det enda (er 20 nå) :(

Lenke til kommentar

Det med fet mat og sånn er overvurdert. I de fleste tilfeller kan man ikke peke på så simple ting.

F. eks. de gangene jeg spiser fastfood er de dagene jeg har dårlig tid. Da er jeg stresset, kanskje glemmer jeg rensingen osv., og det er altså flere årsaker der som kan gjøre at jeg får kviser.

Uansett, av rensing kan du kjøpe en eller annen form for mild såpe på apoteket. Bare be om noe til ansiktet og nevn det er for kviser, så finner de nok en grei en.

De selger også Basiron reseptfritt på apoteket, er en krem man kan smøre på etterpå som funker ok.

Ellers kan du jo gå til legen.

Lenke til kommentar

ja, har noe stæsj, men er dårlig på å rense ryggen. når ikke godt fram og det er ikke så lett å skylle ryggen om man da ikke dusjer hver morgen og kveld (noe jeg ikke gjør pga huden blir altfor tørr og fordi det ikke er bra for kroppen å dusje så ofte)...

men joda, kan se om jeg finner noe krem eller noe og prøve å strekke meg til områdene :)

Lenke til kommentar

Er på Roa nå, er vell 1 måned ute i kuren nå sånn ca.

Når er det man begynner å merke forskjell? Jeg har ikke merket noe særlig enda.

Har også problemer med veldig tørr hud, huden flaker opp.

Har brukt Spenol, det hjelper og holder huden fuktig. Men det er veldig fettete. Noen andre forslag?

Jeg har gått på det siden 22. mars (40mg daglig), og har merket mye forskjell i ansiktet og på ryggen. Har ingen kviser igjen på ryggen, er bare røde arr igjen. I ansiktet har jeg sluttet å få kviser, har helt glatt hud i ansiktet, har bare arr igjen.

Roaccutan er en vidunderkur, men er litt dyrt. Spesielt hvis du går til privatlege, siden jeg ikke orket å gå til fastlege og vente dritlenge.

Eneste bivirkning jeg merker er tørre øyne og tørre lepper, men går med Mentholatum i lomma hele tiden, så er ikke noe prob.

Endret av Zeromac
Lenke til kommentar
Gjest kvisetryne

Tetracylin er svindel... Jeg begynte med Tetracylin i August i fjor, legen sa at dette ville fjerne alle kvisene mine og at jeg kom til å bli kvisefri til jul. Ja særlig. Jeg har like mange kviser som jeg hadde da jeg begynte på kuren, det popper opp nye omtrent hver dag. Og de som har forsvunnet har etterlatt seg stygge arr, hvorfor i helvete har jeg brukt penger på slik svindel som hette her?

Jeg har i tillegg vært masse ute i solen som legen anbefalte meg, spist sunnere og i tillegg brukt masse penger på kremer som Basirion og mye annet crap uten at det hjalp.

Nå nærmer sommeren seg, i fjor lot jeg være å gå ut på byen/stranda på grunn av alle kvisene, det var forferdelig og jeg bestemte meg for å gjøre noe med det og oppsøkte legen som anbefalte Tetracylin. Da satt jeg og gliste og tenkte på hvor gøy neste sommer kom til å bli med en kvisefri hud og fornyet selvtillit. Men neida! Det blir nok innesitting og depresjon i år også.

Jeg skal og begynne på en ny skole til høsten, jeg vil for svarte meg ikke komme på første skoledag og se ut som en halvstekt Grandiosa, for førsteinntrykk er alltid det viktigste. Hvis jeg fortsatt ser ut som jeg gjør nå da så kommer jeg til å drepe meg selv.

Hva skal jeg gjøre? Jeg begynner snart å bli suicidal, jeg trenger noe sterkt og effektivt som fjerner ALLE kvisene, ikke bare ett par stykk. Nye tabletter? Nye kremer?

Lenke til kommentar

Men om du føler deg suicidal vet jeg ikke om roa er å anbefale. :ermm:

Om en ting ikke virker på deg betyr det ikke at det er svindel, selv om jeg skjønner du er frustrert. Men ikke la kvisene gå ut over selvtilliten!! De endrer ikke deg som person, og folk som bryr seg er uansett ikke verdt å spare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...