Beyma Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Vil også påpeke at man ikke må klemme kviser under roa. Sår gror ekstremt sakte. Jobber i butikk og får ofte papirkutt. Ser ut som en kjøttkake på henda pga sårene. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fikk nettop resept på Roaccutan. Til dere som har gått på det, hvor lang tid tar det før dere ser forbedring? Tok meg rundt 2 måneder før ting ble bedre. Den første måneden var helt jævelig. Aldri vært så ille i trynet før. Etter det så gikk det riktig vei, og i dag har jeg minimalt med kviser. MEN!!! for all del ikke klem elle rør kvisene mens du går på roa. Det kan gi stygge arr. Sjæl så gjorde jeg dette, og endte opp med unødvendig rødhet som jeg endelig 15 måneder etter kurens slutt har klart å få bort takket være emu olje. Emu olje er forøvrig noe jeg varmt vil annbefale hvis du har rødhet/arr i ansiktet. Fungerer ypperlig! Noe spesielt produkt du kan anbefale? Har mest røde merker i ansiktet, ikke så mye kviser. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hva som gjelder hvor mye effekten man får av en tetracyclin- eller roaccutan-kur så er det avhengig av flere variabler, som personer på dette forumet ikke nødvendigvis vet om. Jeg har til gjengjeld å se noen som ikke har hatt god effekt av roaccutan. Vanligvis vil man bli gitt en tetracyclin-kur av sin fastlege først, før man blir henvist til hudlege for roaccutan. Man må også huske at bivirkninger ikke nødvendigvis "popper" opp i det du hiver i deg første tablett. Det er ikke slik at om tetracyclin kan gi kvalme, så får akkurat "du" det! De erfaringer jeg har sett med roaccutan viser at de fleste sliter med bivirkninger i relativt lang tid i etterkant. Skjellett- og muskelplagene kan bli slitsomme om du er avhengig av å trene mye, slik som for en som satser på sport/idrett. Hva som gjelder tetracyclin (Actavis): Kan gi mave- tarmbesvær i form av kvalme og diaré. Tetracyklin kan forstyrre balansen mellom mikroorganismer (for eksempel bakterier og sopp), som vi normalt har på hud og slimhinner. Det kan i sjeldne tilfeller gi soppinfeksjon på tunge, i munn, i endetarm og i skjeden. Allergiske reaksjoner, svie og utslett på områder som utsettes for sollys kan forekomme. Hva som gjelder roaccutan: De fleste rapportene beskriver kjente bivirkninger i hud, muskel og skjelett. Flere rapporter beskriver psykiske bivirkninger og hukommelse - og konsentrasjonsproblemer. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Har vært hos doktoren nå, og fikk utskrevet en resept på Oxytetral-tabletter. Dette er visst en annen form for tetracyclin som virker litt annerledes, og han mente jeg burde skifte til denne etter en så lang periode med tetra, da disse etterhvert kan miste sin effekt. Jeg fikk også skrevet ut resept på basiron wash gel og aberela krem. Noen erfaringer med disse? Ok, ingen stor suksess. Nå har jeg gått på henholdsvis tetracyclin og oxytetral i til sammen ett år uten store resultater. I dag var jeg en ny tur til doktoren, og han skrev ut en resept på doxylin. Erfaringer? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 2 uker på Roa nå, blitt mye bedre allerede. Av bivirkninger har jeg kun veldig tørre lepper. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Fikk nettop resept på Roaccutan. Til dere som har gått på det, hvor lang tid tar det før dere ser forbedring? Tok meg rundt 2 måneder før ting ble bedre. Den første måneden var helt jævelig. Aldri vært så ille i trynet før. Etter det så gikk det riktig vei, og i dag har jeg minimalt med kviser. MEN!!! for all del ikke klem elle rør kvisene mens du går på roa. Det kan gi stygge arr. Sjæl så gjorde jeg dette, og endte opp med unødvendig rødhet som jeg endelig 15 måneder etter kurens slutt har klart å få bort takket være emu olje. Emu olje er forøvrig noe jeg varmt vil annbefale hvis du har rødhet/arr i ansiktet. Fungerer ypperlig! Noe spesielt produkt du kan anbefale? Har mest røde merker i ansiktet, ikke så mye kviser. Emu olje funker fett mot røde merker. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Har søkt litt rundt, men virker som om det er mye forskjellig ute og går på markedet. Hvilken produsent bruker du som du kan anbefale? Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 http://www.uniquelyemu.com/UE1004/Pure-Emu-Oil-4-oz.htm Funket veldig bra for meg. Har prøvd noen andre og, men denne er etter min mening den beste. Bestilte derfra i midten av oktober,og selv med daglig bruk så har jeg enda mer igjen. Det varer lenge før det går tomt. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Olivenolje (extra virgin) funker nok like bra iallefall på meg Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Takk, skal få sjekka det ut! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ferdig med roa til neste fredag. Skal bli godt å få normale lepper og hud. Bare håper at kvisene ikke kommer tilbake. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har dere noen gode tips for at leppene ikke blir fucka opp? Mine er helt jævelige nå, får også sånn rød strek på ovenfor overleppa. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har dere noen gode tips for at leppene ikke blir fucka opp? Mine er helt jævelige nå, får også sånn rød strek på ovenfor overleppa. henta roaccutanen min idag på apoteket. kjøpte avene ansiktskrem, lypsyl og no annet greier de anbefalte når man gikk på kuren. De sa avene produktene var det beste å bruke under roaccutane kuren. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Litt under en mnd til jeg er ferdig med roa! Er storfornøyd! Gleder meg til å slippe konstant tørre lepper ja.... Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Kjøp en tube med hvit vaselin. Lypsyl hjelper ikke en dritt. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har dere noen gode tips for at leppene ikke blir fucka opp? Mine er helt jævelige nå, får også sånn rød strek på ovenfor overleppa. Blistex er mye bedre enn lypsyl. Det selges på dagligvarebutikker. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Kjøp en tube med hvit vaselin. Lypsyl hjelper ikke en dritt. Hva er forskjell på hvit og den gule? 1 Lenke til kommentar
Gjest Crystal Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei allesammen, Kommer med en trist beskjed til dere som er her inne. Min bror, Lil-H, har skrevet mye inne på denne tråden ang roaccutan, kviser og behandling av tørrhet (han anbefaler Spenol og Løveapotekets barnekrem!!). Lil-H tok livet sitt i januar i år og skriver i brevet om angst, depresjon og konsentrasjonsproblemer (noe vi ikke ante selv om han bodde hjemme og vi anså oss som en nær familie). Vi vet selvsagt ikke om det kommer av Roa, men vi tror det kan ha en medvirkende årsak. Dere som bruker dette middelet, snakk med familien deres om bivirkninger, vanlige og sjeldne så de kan være oppmerksomme på endringer. Vi som pårørende visste ingenting om bivirkningene - dessverre - vi ønsker derfor at andre som går på dette legemiddelet skal få 110% oppfølging av hudlege/fastlege, både gutter og jenter. Hudlegen har tatt dette seriøst og raportert inn, men fastlegen avfeide det helt. Jeg håper bare ingen andre ender med store psykiske problemer og selvmord pga disse pillene som skulle gjøre livet så mye enklere... Jeg vet ikke om det er lov til å legge ved link, men jeg gjør det allikevel. Det er ang roaccutan, bivirkninger og hvordan brukerne EGENTLIG skal følges opp. http://www.legemiddelverket.no/upload/74405/Roaccutan%20til%20nett%20siste.pdf Lykke til =) 1 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Kjøp en tube med hvit vaselin. Lypsyl hjelper ikke en dritt. Hva er forskjell på hvit og den gule? Den er mer flytende. Lettere å påføre. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei allesammen, Kommer med en trist beskjed til dere som er her inne. Min bror, Lil-H, har skrevet mye inne på denne tråden ang roaccutan, kviser og behandling av tørrhet (han anbefaler Spenol og Løveapotekets barnekrem!!). Lil-H tok livet sitt i januar i år og skriver i brevet om angst, depresjon og konsentrasjonsproblemer (noe vi ikke ante selv om han bodde hjemme og vi anså oss som en nær familie). Vi vet selvsagt ikke om det kommer av Roa, men vi tror det kan ha en medvirkende årsak. Dere som bruker dette middelet, snakk med familien deres om bivirkninger, vanlige og sjeldne så de kan være oppmerksomme på endringer. Vi som pårørende visste ingenting om bivirkningene - dessverre - vi ønsker derfor at andre som går på dette legemiddelet skal få 110% oppfølging av hudlege/fastlege, både gutter og jenter. Hudlegen har tatt dette seriøst og raportert inn, men fastlegen avfeide det helt. Jeg håper bare ingen andre ender med store psykiske problemer og selvmord pga disse pillene som skulle gjøre livet så mye enklere... Jeg vet ikke om det er lov til å legge ved link, men jeg gjør det allikevel. Det er ang roaccutan, bivirkninger og hvordan brukerne EGENTLIG skal følges opp. http://www.legemiddelverket.no/upload/74405/Roaccutan%20til%20nett%20siste.pdf Lykke til =) Kondolerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå