bIsk0p Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Dårlig grunn til å begynne å drikke? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Begynn å drikke du, kanskje du får staten til å sponse en flaske Smirnoff i uka Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Så enda en reklame på vg.no idag om acno. Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det står på Tetracyclin-esken at jeg ikke kan ta dem med melk eller mat. Hvor lenge må jeg vente til jeg kan ta pillen etter jeg har spist/drukket melk? Og hvor lenge må jeg vente etter jeg har tatt pillen til jeg kan spise/drikke melk? Har hørt at melk nøytraliserer pillen, og dermed fjerner virkningen. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Det står på Tetracyclin-esken at jeg ikke kan ta dem med melk eller mat. Hvor lenge må jeg vente til jeg kan ta pillen etter jeg har spist/drukket melk? Og hvor lenge må jeg vente etter jeg har tatt pillen til jeg kan spise/drikke melk? Har hørt at melk nøytraliserer pillen, og dermed fjerner virkningen. Det står på pakningen. Men du skal helst ikke drikke melk før etter en hel time etter du har tatt pillene. Det var det jeg husker i hvertfall. Så når du står opp; ikke drikk melk, spar det til lunsjen på skolen. Lenke til kommentar
Bymann Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Vet ikke om noen har sagt dette enda jeg. orker ikke lese gjennom alle sidene Men vertfall, Roaccutane som jeg går på nå. Den har synket i pris så egenandelen som jeg må betale er på 2000,- nå og det skal vist funke, jeg føler det er verdt pengene vertfall Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Vet ikke om noen har sagt dette enda jeg. orker ikke lese gjennom alle sidene Men vertfall, Roaccutane som jeg går på nå. Den har synket i pris så egenandelen som jeg må betale er på 2000,- nå og det skal vist funke, jeg føler det er verdt pengene vertfall Njaaaaaara Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Gått på roa i en måned idag.. Har ikke blitt noe særlig bedre, men er vannvtittig tørr i ansiktet.. Leppene mine sprekker opp helt. Håper det blir noe mindre kviser snart. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Hva gjør dere andre med tørre lepper? Jeg må pirke på dem konstant for å holde dem glatte! Da blir de bare enda mer såre og fæle, men hvis jeg ikke gjør dem, så "flasser" dem og blir flisete! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg bruker Camex og Mentholatum leppepomade ett bare ganger om dagen. Da holder leppene seg sånn noen lunde myke. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg bruker nå Benzoyl, men ansiktet mitt blir sinnsykt tørt. Hva for fuktighetskrem anbefaler dere å kombinere benzoyl med, helst til en greit studentpris. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Bruk purelan på leppene om dere er tørre. Det funker faktisk fett. Ta det gjerne på over natten også, for det mykgjør leppene såpass at man kan bruke en klut til å "buffe" leppene på morgenen, før man påfører enda mer. Ellers må jeg bare si at dere som går på roaccutane må holde ut. Jeg ble MYE verre den første måneden, og så egentlig ikke særlig til forbedringene før den 3. måneden. Da ble det gradvis bedre, og den siste måneden jeg gikk på tablettene (gikk 4 1/2 mnd) bedret det seg helt eksepsjonelt mye. Jeg er faktisk fortsatt sjokkert over at en medisin kan fungere så bra! Tetracycliner, differin osv funket aldri for min del, så siste utvei var roaccutane. Nå hadde ikke jeg byller osv, men masse småkviser som aldri gikk bort. Tror hudlegene har blitt greiere på å gi ut roaccutane i det siste, da det virker så ufattelig bra. Hadde små "bumper" i huden før, men nå er den helt glatt! Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_* Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Til dere som går på roaccutan. Jeg har både gått på tetracyclin og 2 roaccutan kurer. Og det er roaccutan som funker best. Her er noe jeg har oppdaget. - For meg ble huden sakte bedre under kuren, men først etter kuren begynte det virkelig å bli bra! - Bivirkningene jeg fikk var litt vondt i ryggen, veldig tørre lepper og litt neseblod (vanlige bivirkningeer) - Blå Lypsyl funker veldig bra (jeg har prøvd mange) - Vond rygg pleier å gå over etter et halvt år. Jeg fikk utbrudd 1år etter min første kur, så jeg måtte begynne på min andre roa kur, nå begynner huden å bli veldig bra igjen. Eneste jeg leter etter nå er en fuktighetskrem til ansikt jeg ikke reagerer på, blir faktisk rød og irritert av fuktighetskrem. Noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_* Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Forresten man får ikke feit mat av pizza, potetgull, godteri, brus osv. Under roaccutankur unngå alkohol. Hvis du skal drikke ta tablettene tidlig på morgenen, istedet rett før du skal drikke på kvelden. Men helst unngå å drikke i det hele tatt, men en øl i helgen er greit. Det sa legen min. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Anbefaler alle å prøve epiduo! Snakker om mirakel krem, en kvise forsvinner etter 1-2 dager. Den er veldig sterk, så en god funktighets krem er anbefalt. Gjerne tenke litt over hvor den brukes (unngå veldig tørre plasser, konsentrer deg på problem områder) Lenke til kommentar
Gjest Guest_jepp_* Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Ang Epiduo. Den er veldig sterk, så har du sensitiv hud er kanskje ikke det det beste valget. Huden min tålte det ikke. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Joda, sterk er den. Så ikke alle som kan bruke den hver dag. Men tar du den 2-3 dager på problem områder, er iallefall jeg kvitt problemet. Smører på før du legger deg, så tar du fuktighets krem når du står opp. Burde gå fint. Nesten et skikkelig anti-kvise mirakel kur (sånn sett bort i fra at det kun er når du påfører, ikke forebyggende.) Lenke til kommentar
Brad Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Noen som har erfaringer med kviser ved leppene? De siste dagene har jeg fått noen kviser like utenfor leppene. Det gjør jævelig vondt, mye vondere en vanlig. Og når man våkner om morgenen er leppa svulmet opp der kvisen er. Noen tips mot dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå