Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?

Potetdamen

Anbefalte innlegg

Her er forumets kvisetråd.

Og jeg tviler på at du brukte den i går og ser forskjell idag, da er det nok mest psykisk. :p

www.hudspesialisten1.tk

Har en veldig bra en. Den heter Benzoyl Peroxide Gel og er dobbelt så sterk som Basiron som du får kjøpt her i Norge.

Og det å bruke dobbel så sterkt frarådes. Faktisk bør man bruke 2,5% om man har mulighet istedet for 5% som Basiron har. (I følge http://www.acne.org/ )

Acne.org sier at 10% bare fører til større irritasjon i huden enn lavere prosent, uten at det hjelper bedre mot kvisene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er forumets kvisetråd.

Og jeg tviler på at du brukte den i går og ser forskjell idag, da er det nok mest psykisk. :p

www.hudspesialisten1.tk

Har en veldig bra en. Den heter Benzoyl Peroxide Gel og er dobbelt så sterk som Basiron som du får kjøpt her i Norge.

Og det å bruke dobbel så sterkt frarådes. Faktisk bør man bruke 2,5% om man har mulighet istedet for 5% som Basiron har. (I følge http://www.acne.org/ )

Acne.org sier at 10% bare fører til større irritasjon i huden enn lavere prosent, uten at det hjelper bedre mot kvisene.

Det er ikke min erfaring. Har selv kjøpt flere kremer derifra, og jeg kjenner flere som også har veldig bra erfaring med de. Kan hende det ikke er så veldig bra for huden, men jeg syntest ivertfall at det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Har akkurat begynt på en tetralysal-kur, og jeg fikk vite at jeg må holde meg unna sola, men vet noen om det går an å bruke selvbruning ved siden av tetralysal? Jeg regner egentlig med at det er UV-strålene som er problemet, og da burde det gå greit...

For all del hør på hva legen sier. Men jeg tar solarium minst 1 gang i måneden, og jeg har gått på tetra kur i snart 1 år, og det er ingen problemer for meg. Men jeg blir ikke fort solbrent eller da.

Lenke til kommentar

For ca 1 år siden så hadde jeg sånn ca 0 kviser, før jeg visste ordet av det så var begge kinnene mine fulle av dem. Faren min var veldig plaget med kviser, så er nok fra han jeg har arvet det.

Tok kontakt med lege, for å få henvisning til hudlege sånn ca 5-6 mnd. etterpå. Måtte vente i 6 måneder for å få time hos hudlegen. Etter 2 min inne hos hudlegen fikk jeg resept på Roa, har gått på det i 3 uker nå sånn ca.

Får helt sinnsykt tørre lepper, ellers så merker jeg ikke så mye av bivirkningene. Bruker Carmex (beste lypsylen :)

Ellers så har jeg brukt Tetracyclin, Brevoxyl og Basiron og x antall renseprodukter fra The Body Shop. Felles for alle disse er at de virket i starten, men hadde ingen virkning når huden ble "vandt" med dem.

Andre som har opplevd at Tetracyclin bare dempet kvisene mens man brukte det? Med engang man ikke tok det så kom det fram igjen.

Har nå nylig byttet til Biotherm produkter, en anelse dyrere, men håper det er verdt pengene.

Foreldrene mine skal betale for laserbehandling når jeg er ferdig med Roa-kuren :) Blir nok et par behandlinger, for jeg mistenker at jeg kommer til å få et par stygge arr, da jeg er en "klemmer".

Just my 2 cents.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

til alle som vurderer Basiron, pass på!

Den fungerer fett til å fjerne kviser med, men det er en ganske stor hake! Man skal ligge med den i anskitet over natta, og om dette kommer på puter og segetøy bli dette bleket beige! måtte kaste noe sengetøy etter jeg hadde brukt den :!:

Lenke til kommentar

Hei! da skal jeg skrive litt om Roaccutan kuren , da jeg bare har 90 av 400 tabletter igjen :woot:

har nesten ingen kviser igjen, får 1-2 i løpet av 2 dager,har ikke hatt levende kviser på ryggen eller brystet på minst 1 uke! men ansiktet er dessverre fullt av arr. venner som vet hvordan jeg så ut for 6 måneder siden kommenterer i "hytt og pine" at jeg har blitt så fin i huden. er så utrolig kjekt å høre!

endelig forbedring siden 9ende klasse. i snart 3 år nå har dette vært et problem. håper jeg bare ikke får et tilbakefall, for endelig har jeg fått noe som virker.

jeg har hatt 4 tetracycal kurer, Clearasil->Vichy->basiron-> Differin-> epiduo og også prøvd sink tabletter. alt av renseprodukter, damping av kviser, solarium og alt annet av kjerringråd, er nå som sagt på roaccutan. prøvd og kutte ut alt driten i 4 måneder. men siden jeg bare spiser protein rik mat, var kanskje derfor jeg fikk enkelte av kvisene?

har prøvd peelinggreier? ansiktsmasker osv. kviser er noe piss.

har brukt over 10.000 bare på kurene , basiron og epiduo for 3 år. sikkert 11-12 tar du med ALT annet jeg har prøvd.

får heldigvis litt igjen på roa kuren da. har sikkert gått 400kr i lypsyler også, Haha!

har forresten ikke noen før bilder, da jeg så så jævlig ut at jeg ikke hadde selvtillit til å ha bilde liggende på mobilen i tilfelle noen kom til å se det. (nærbilde av kviser, mja,)

Lenke til kommentar
Nå skal jeg gi Finacea kremen en siste sjanse før roaccutan, forutsatt at kvisene holder seg på dette nivået. Noen som vet hvordan det er å ta roaccutan i løpet av førstegangstjenesten. Er det gratis?

Tok mesteparten av min roakur under førstegangstjenesten, og det er absolutt å anbefale. Forsvaret/NAV dekker alt ev utgifter når det kommer til medisiner, hudlegetime osv.

I tillegg vil hele tjenesten legges opp til at du skal kunne gjennomføre en roa-kur. De siste øvelsene sov jeg inne, da jeg måtte smøre meg inn med fuktighetskrem osv.

Morro å høre Dan! Hvor mye veier du?

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
Nå skal jeg gi Finacea kremen en siste sjanse før roaccutan, forutsatt at kvisene holder seg på dette nivået. Noen som vet hvordan det er å ta roaccutan i løpet av førstegangstjenesten. Er det gratis?

Tok mesteparten av min roakur under førstegangstjenesten, og det er absolutt å anbefale. Forsvaret/NAV dekker alt ev utgifter når det kommer til medisiner, hudlegetime osv.

I tillegg vil hele tjenesten legges opp til at du skal kunne gjennomføre en roa-kur. De siste øvelsene sov jeg inne, da jeg måtte smøre meg inn med fuktighetskrem osv.

Morro å høre Dan! Hvor mye veier du?

veier 70 kg :) hva da? veide 74 da jeg begynte på kuren.

Lenke til kommentar
Har akkurat begynt på en tetralysal-kur, og jeg fikk vite at jeg må holde meg unna sola, men vet noen om det går an å bruke selvbruning ved siden av tetralysal? Jeg regner egentlig med at det er UV-strålene som er problemet, og da burde det gå greit...

for all del, hold deg unna solen om du ikke bruker solkrem. har et vittig bilde der jeg glemte solkremen en dag da jeg gikk på kuren.

ikke bruk basiron hvis det er sol ute heller !:p

Lenke til kommentar

Ville bare informere de andre her inne at jeg er ferdig med mine 399 roac piller =] Ganske ålreit å ikke måtte konstant gå med lypsyl eller konstant være tørr i trynet.

Er vel ikke så kult å si det til dere som sliter her inne, men I've been there, så jeg har lov.

bIsk0p: måtte vente 2-3mnd+ jeg også.. Norge suger.

EDIT: leif

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...