Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok,jeg vet utrolig mye og om kviser, moren min ble innlagt på sjukehuset i en uke p.g.a STORE MENGDER kviser. ... Og jeg spørte om 2 kremer, ikke anbefaling....

Sorry vis du anntok at jeg skulle ha anbefaling..

7224997[/snapback]

Hva er årsaken til kviser?

7232310[/snapback]

ok, dette er plukket ut fra en artikkel på dagbladet.no : -Kviser har ingenting med hva du spiser og drikker å gjøre. Alle får høre at det er en sammenheng mellom sjokolade, brus og potetgull og kviser, men alt dette er feil. Grunnen til kviser er sammensatt, og det er ingenting feil du gjør selv som fører til uren hud, det er primært arvelig, sier overlege Joar Austad ved hudavdelingen på Rikshospitalet til Dagbladet.no.

7232404[/snapback]

Det sier meg ingenting om årsak. Du som kan så mye burde vel vite det?

Lenke til kommentar
En kvise er en betennelse i en talgkjertel i huden. Disse kjertlene produserer nødvendig fett til huden. Av og til hoper talget seg opp i kjertelen, og da kan vi få en kvise. Dette kan skyldes hormoner som gir økt produksjon av fettet (det er derfor jenter oftere får kviser rett før mensen), og det kan skyldes at utførselsgangen er trang. Normale hudbakterier spiller også en rolle for dannelsen av kviser. Noe av behandlingen som finnes går ut på å åpne slike talgkjertler. Hvis de er åpne, får du ikke kviser. Annen behandling er rettet mot bakteriene på huden. Holder det ell`?

7239967[/snapback]

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322416

Lenke til kommentar

Her er noe å tygge på.

 

The root cause of ALL acne, be it teenage acne, acne that flares during women's monthly cycles, or adult acne are all the same...hormonal imbalance and excess of a particular kind of congesting blood and lymph toxins.

 

But the major difference with adult acne is that it isn't so much a surge of hormones overwhelming the liver all at once, but more so it's that the liver's ability to deactivate "used" and excess hormones from the blood and purify the blood of toxins becomes severely compromised...or slowed down.

 

The end result is still the same...the liver gets overwhelmed. Which leads to excess androgenic hormones and congesting blood toxins. Which leads to adult acne.

 

Så slik jeg ser det, kan ikke en kvisekrem gjøre noe godt for leveren min...?

Lenke til kommentar
Her er noe å tygge på.

 

*snip*

 

Så slik jeg ser det, kan ikke en kvisekrem gjøre noe godt for leveren min...?

7253201[/snapback]

Skriv det på norsk at noen skjønner det, ellers kanskje du ikke kan oversette :no: Ellers leste noen opp teksten for deg.. :p Syns det ikke sto no sånn særlig mye i den teksen da... Og en kvisekrem kan få vekk kvisene en å se styg ut..

7253261[/snapback]

Skal du ha mer tekst? Har en hel side..

Poenget er at det sitatet fra lommelegen er en ekstremt liten del av det som egentlig er årsaken.

 

Skriv det på norsk at noen skjønner det

Det du ikke skjønner har du ikke godt av å skjønne ;)

Endret av different
Lenke til kommentar

Vel ingenting hjelper, føler at det er min siste utvei. Har prøvd en del hudprodukter over tid (Sebamed) men det gjør bare at jeg får mere kviser :hrm:

 

Spiser til og med ikke usun mat eller godteri men likavel har jeg kviser.

 

Kanskje jeg skal prøve solarium å se hvordan det går? Blir jo brun i tilleg :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...