Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo. da har jeg gått på roaccutan kuren i 4 dager sammen med differin.fant ut jeg ikke gidder å ta bilder , kanskje snart så jeg har å sammenligne og ivertfall

dag 1: kraftig hodepine, kvalme.

dag 2: litt tørr hud i kinnene (noe jeg tror kommer fra differinen egentlig) vondt nederst i ryggen. (noen nevnte dehydrering tidligere, så prøvde å drikke mer vann.

dag 3: litt stiv og støl. litt tør i kinnene.

dag 4: ingenting, litt tørr i kinnene.

dag 5: våknet opp med litt tett nese, samt blodige buser :D litt tørr som alltid i kinnene.

Dag 6-9. blødige buser tørr i kinnene.

dag 10- 14 Ekstremt kviseutbrudd på haken. stoooore. kroppen ser ganske bra ut, men kan være fordi jeg har stekt den i solen og er brun som en neger. er hvit i ansiktet pga jeg har smurt meg med 40 under kuren.

det har vært så mange jeg klarer ikke telle dem på første forsøk. prøvde å klemme de osv men når de var så tett så ble det bare helt jævlig. vokste ut stor som fjell dagen etterpå. blir jo HELT FORBANNA EMO av dem. har også store smerter i ryggen av og til når jeg skal bøye meg opp. skulle jogge 6 km igår, måtte jogge med smerter( er veltrent)

hudlegen sa, "du vil føle deg i dårligere form en det du egentlig er", MERKES!

lypsyl er også et must. smører leppen sikkert 30 ganger dagen.

dag 15- 17, de store kvisene har forsvunnet, litt arr her og der. er glad for å bli kvitt alle de rundt munnen. men flasser enda en del. jeg har nesten ikke kviser på ryggen og skuldrene, og ikke fullt så mye på brystet. men det tror jeg saltvann og sola skal ha takk for. 55 tabletter unagjort.

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Er det ikke slik at hvis man ordner seg med egenandelskort (husker ikke navnet) så betales alt over en viss sum av staten?

 

Edit: Om ikke så betaler jeg gladerlig 4000-5000NOK for å slippe kviser for evig og alltid.

 

Så lenge du har egenandelskortet ditt i orden så slipper du 'billig' unna :)

Du slipper ikke kviser for evig og alltid. Jeg er faktisk på min 2. kur.

 

Update: 200piller:

Senket dosering fra 3 til 2piller daglig. Tror rett og slett 3piller samt masse sol kødder for mye med kroppen. Tørrheten i ansiktet er egentlig helt ok, men det er tørre lepper og vanlig og røde busemenn som kødder med meg nå. Så lenge jeg får smurt meg så er kuren egentlig helt okej :)

Drikke også mye vann, noe som både er sunt og hindrer enda tørrere hud.

 

Dette vil si jeg er halveis, og er faktisk veldig spent på hvor lenge denne kuren fungerer. Om den fungerer 2 år som sist, så er det vel egentlig greit, da jeg regner med jeg er kvisefri av normale årsaker når jeg er 24+.

Lenke til kommentar
Gjest skummelt

Hei.

 

Jeg begynte med head and shoulders i forrige uke elns. De første dagene funket det ikke, men etter 3 dager tok jeg den på uten vann eller noe etter jeg hadde dusjet. Jeg lot den tørke inn og vasket ikke den vekk. Det gjorde jeg noen dager på rad. Nå ca. en uke etterpå er huden blitt SYKT tørr. Så tørr at det svir som faen og den ser grusom ut :p

Blir sykt rød hvis jeg klør meg litt. Lurer på om det kan være veldig farlig for huden? Har sluttet med med H&S på kroppen nå da, men huden er jo helt fucka. ER DET FARLIG??

Lenke til kommentar
Gjest skummelt

Har vel det. Jeg brukte tross alt H&S som er en kjent kur mot kviser :p Ser faktisk ut som kvisene har gått litt bort også men huden er jo helt fucka sp vet ikke før den blir normal igjen :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Hallo. da har jeg gått på roaccutan kuren i 4 dager sammen med differin.

dag 1: kraftig hodepine, kvalme.

dag 2: litt tørr hud i kinnene (noe jeg tror kommer fra differinen egentlig) vondt nederst i ryggen. (noen nevnte dehydrering tidligere, så prøvde å drikke mer vann.

dag 3: litt stiv og støl. litt tør i kinnene.

dag 4: ingenting, litt tørr i kinnene.

dag 5: våknet opp med litt tett nese, samt blodige buser :D litt tørr som alltid i kinnene

fant ut jeg ikke gidder å ta bilder , kanskje snart så jeg har å sammenligne og ivertfall

Har du fått beskjed av hudlegen å bruke differing ved siden av? Dette er ikke vanlig, så om du ikke har det så burde du nesten ringe og høre om du skal bruke det eller ikke.

 

Malley: Det er zink i shampoen H&S som forhindrer kviseutbrudd. Man skal bruke H&S som shampoo/såpe, ikke som krem. Dessuten kan den være for sterk for ansiktet. 3 dager er for lite til at du merker resultat. Med de aller fleste kurer/triks må du vente 2 uker til en måned før man merker resultat.

Lenke til kommentar

Finns det en behandling for kviser på rygg og skuldre som funker etter kort tid ? Hater og gå på stranda med ryggen full av kviser så jeg betaler gjerne mye for og få de vekk. Funker laser ?

 

EDIT: Egentlig så har jeg vel mest arr etter kviser som aldri forsvinner. Masse røde merker som ligger under huden.

Endret av OPL
Lenke til kommentar

OPL: Vi har akkuratt samme problem her... Jeg har gått på roaccutan og differin, og det hjalp, men det tok flere uker før det ble ganske bra, men nå er det litt verre etter jeg slutta, men mye bedre enn før.

 

Jeg slenger meg med på spørsmålet ditt; noen som vet hva vi kan gjøre? Helst tips for å få det vekk naturlig, for det er så stress å gå til legen heeele tiden.

Lenke til kommentar

Har akkurat avslått kamerater 2 ganger i dag fra og gå på stranda, og har tenkt litt nå. Har bestemt meg for og bare gi faen i kvisene og dra til stranda. Kan ikke gå en hel sommer og avslå kamerater, da er du dømt til og miste de :/

 

Skulle vært en slags ordning med støtte fra staten til laser behandling, hørt det koster 60k for noen av de nye laserene, det er jo så mange som sliter med dette.

 

Noen som vil sende inn forslag til noen politikere ? :p

Endret av OPL
Lenke til kommentar

På arr er det bare laser og tid som hjelper for å få de bort, men ved å f.eks få farge på huden vil det blir mindre synlig.

 

Hvis det er kviser det er snakk om, finnes det INGEN mirakel kur. Roa og tetra er veldig bra, men det tar flere mnd, og må kanskje brukes flere ganger også. Her er også renhold ganske viktig, unngå fete kremer, ta på huden med skittne fingre (spess ikke klem kviser da..), svetting (via badstue, damping eller trening) er bra for å få ut ting og tang, men en god (ikke fet) krem er bra etterpå for å ikke være så mottagelig for mer urenheter (porene åpner seg og dritt kommer lettere inn.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Har akkurat avslått kamerater 2 ganger i dag fra og gå på stranda, og har tenkt litt nå. Har bestemt meg for og bare gi faen i kvisene og dra til stranda. Kan ikke gå en hel sommer og avslå kamerater, da er du dømt til og miste de :/

 

Skulle vært en slags ordning med støtte fra staten til laser behandling, hørt det koster 60k for noen av de nye laserene, det er jo så mange som sliter med dette.

 

Noen som vil sende inn forslag til noen politikere ? :p

Bestill deg en time hos legen og hør hva han/hun mener. Gå på stranden og kos deg. Det er det du egentlig vil, og du må ikke la kvisene hindre deg i dette. De inviterer deg sjeldnere med for hver gang du avslår. Si til deg selv at du blir med neste gang uansett, evt. spør de om de vil være med.

 

Husk: Kviser går ikke bort raskt, og i hvertfall ikke røde merker/arr. Det må du akseptere. Det som dog skal sies, er at når man slutter å få utbrudd, vil "hissigheten" i rødfargen forsvinne noe og gradvis vil huden lege seg. Arr kan være langt lengre, men tilslutt vil de også bleknes, og blir umerkelige.

 

Etter nesten 3 år på jakt etter "dagskuren" har jeg lært meg at det beste er å finne noe som virkelig fungerer, selv om det betyr at det kan ta lang tid.

 

 

Heisann, jeg har sett så mye reklame overalt for denne "ProActive Solution"

 

Noen som har noen erfaringer med den? Er jo så mye drit man ser på TV-shop...

Har hørt navnet proactive før, men jeg husker ikke om det var positivt eller negativt omtalt. Du kan lese brukertester av det her: http://www.acne.org/rate.php?action=search...;anchor=results

Vanligvis er jeg skeptisk til noe som selges på TV-shop.

 

Selv vil jeg anbefale acne.org sine egne produkter. Bruker moisturizeren og jojoba-oilen selv. Har ikke prøvd de andre produktene, men om de er like gode kvalitetsmessig så er dette også noe man bør vurdere kraftig.

 

OBS: Brukertestene gjelder forøvrig mange andre midler også.

http://www.acne.org/rate.php <- Linky

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Martinsen_*

Jeg anbefaler virkelig Benzoyl Peroxide kremen. Den funker veldig bra på små kviser og er veldig effektiv. Har også prøvd Basiron, men funker ikke like bra. Er ikke helt sikker på hvor du får kjøpt Benzoyl Peroxide. Men har sett det finnes på finn.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...