Bruker-161582 Skrevet 15. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2009 Koster Roccutan virkelig så mye:O? btw, hvordan fungerer sinksalve på kviser. Skal det smøres på kvisene. Og hva slags effekt har det? Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Når jeg var på Roa i fjor høst slukte jeg 500 piller. På apoteket får man kjøpt de i 100 pakninger til 800 NOK per stykk. Så for meg kosta kuren 4000 NOK. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, Roa kur er rimelig dyrt, men rimelig verdt det. (Visst du har store problemer med kviser etc.) Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Er det ikke slik at hvis man ordner seg med egenandelskort (husker ikke navnet) så betales alt over en viss sum av staten? Edit: Om ikke så betaler jeg gladerlig 4000-5000NOK for å slippe kviser for evig og alltid. Endret 16. juni 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Du betaler vel 10% eller noe.. Lenke til kommentar
laks1 Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, men det som er viktig med sånn egenandelskort er å ta ut alt i løpet av ett år. Viss du f.eks tar ut 2 pakker roa i 09 og så tar ut 3 til i 2010 må du betale dobbelt så mye i egenandel Det var det hudlegen som gav meg et lite hint om. Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 da var jeg til hudlegen idag, og endte endelig opp med roaccutan, så nå gleder jeg meg som en liten unge da dette har vært en mirakelkur for mange. det som måtte til var å ha prøvd alt annet av medisinering, nok kviser, og nevne at jeg ble mobbet for det bivirkningene var bare tørre hender og tørr leppe, ellers hadde aldri hudlegens pasienter opplevd noe annet vertfall av de 1000folkene han hadde hatt på kuren jeg som bommet litt på prisen. 800kr for 100 tabletter.. 400 tabletter, 3200kr totalt . får dekket 90% av alt over 1500kr, men folk som må gå kuren 2 ganger kommer det på ca 6-7000 kr. så spørs hvor lenge du må gå på kuren. har nesten litt lyst å ta bilder underveis og , er så få folk som orker og vise slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2009 Roccutan er veldig bra ja, går på det nå pga et kraftig kviseutbrudd på ryggen. Er enda kviser der, men ryggen har blitt langt bedre. Har også hjulpet litt i ansiktet, men var ikke særlig plaget der. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 dan882 Ta bilder! Dokumenter virkningen. Ta bilder en gang i uke og legg de ut. Hvis du virkelig sliter med kviser, kan du prøve å bli poster-boy! Gå og snakke om kvise problemer på ungdom skoler og hjelpe andre med å få hjelp! ^^ Oi, nå tok jeg kanskje litt av. Men jo, ta bilder. Greit å ha selv også i fremtiden.. Jeg tenkte jeg skulle ta bilder før lasertimen min mandag 29 juni og litt utover mens endringene skjer.. Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 jeg lurer på noe. til de som har tatt kuren og sier de er kvisefri, har dere heeeelt ren hud, liksom absolutt ingen kviser, eller mener dere kvisefri i forhold til før? forsvinner arrene fort? jeg får så fort nye at jeg vet ikke hvor lang tid det tar ;p Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Noen som har erfaring med B-vitaminsyre? Har hørt det er bra for røde arr. Har en del røde arr på ryggen/bryst jeg prøver å få bort. Går på tetra, og det har hjelpt. Men masse røde prikker på rygg og bryst igjen. Har også differin. Men syntest det aldri blir bra. Noen som har erfaring med B-vitaminsyre? Har hørt det er bra for røde arr. Har en del røde arr på ryggen/bryst jeg prøver å få bort. Går på tetra, og det har hjelpt. Men masse røde prikker på rygg og bryst igjen. Har også differin. Men syntest det aldri blir bra. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Lurer selv på det med A-B-vitaminsyrer og sånne ting... Har gått på roaccutan selv, og ryggen og ansiktet ble bedre, men sluttet, og det kom litt tilbake... Ryggen er bedre enn den var, men i ansiktet er det plutselig skikkelig bra, så helt forferdelig! Det kommer hele tiden. Blir irritert... I tillegg kommer det en gooood del hudorm på nese og i panne.. Nesa er helt dekket med hudorm (komedoner). Tenkt til å dra til legen for hudormen nå og se hvordan det går! Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Slutta å bruke Basiron for kort tid siden da jeg leste dette: Det verste du kan gjøre er å prøve å tørke ut kvisene med anti-kvise-kremer, tannpasta eller andre typiske remedier som egentlig bare gjør vondt verre.[...]Bruker du veldig uttørrende produkter, så sender du signal til hjernen, som desverre også hører etter, at her mangler det fett, så det er bare å pøse på med mer. Men er det sånn det funker? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Det spørs jo veldig på hvilken type kviser du har samt hudtype. Men jo, selvfølgelig. Kroppen prøver alltid å tilpasse seg forholdene.. Men det tar litt tid før kroppen klarer å kompansere for det Basiron/differin gjør, da er du kanskje blitt bedre allerede Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 17. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg smører som regel et tynt lag med (var det kortison det het? det som man tar mens man går på roaccutan?) og så et tynt lag basiron oppå. Det funker faktisk overaskende bra. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg smører som regel et tynt lag med (var det kortison det het? det som man tar mens man går på roaccutan?) Differin? Kortison har andre bruksområder såvidt jeg vet Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Uten at jeg har tid til annet en skumlesing av dette, men hjelper kortison mot kviser? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg smører som regel et tynt lag med (var det kortison det het? det som man tar mens man går på roaccutan?) Differin? Kortison har andre bruksområder såvidt jeg vet Differin var det! : p Glemte navnet ^^ Men i hvertfall, det funker greit for meg. Men kan ikke gjøre det for mye, for huden blir helt uttørka. Uten at jeg har tid til annet en skumlesing av dette, men hjelper kortison mot kviser? Hvis du så det jeg skrev, så ikke tenkt på kortison ^^ Jeg var usikker på hva det var, men i posten under meg fikk jeg nyss om at det var differin. Differin er det jeg mente Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Kortison/Kortisol blir brukt til å holde allergi på avstand. Det finnes også kortisonsprøyter som man insisjerer et par ganger i året for å slippe, å gå på allergipiller. Så vidt jeg vet, vil ikke kortison ha noen nevneverdig effekt på kviser :!: Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2009 Litt vanskelig for meg å få med meg alt når jeg skumleser på jobb! Jobben til differin er jo å tørke ut huden, lage en slags irritasjon. Den skal brukes før du legger deg. Når du står opp igjen, burde du vaske deg med mild såpe/ansikts vask. Og bruke en fuktighetskrem som ikke er fet. (typisk dag krem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå