Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var jeg til hudlegen idag, og endte endelig opp med roaccutan, så nå gleder jeg meg som en liten unge da dette har vært en mirakelkur for mange.

det som måtte til var å ha prøvd alt annet av medisinering, nok kviser, og nevne at jeg ble mobbet for det :(

bivirkningene var bare tørre hender og tørr leppe, ellers hadde aldri hudlegens pasienter opplevd noe annet vertfall av de 1000folkene han hadde hatt på kuren

jeg som bommet litt på prisen. 800kr for 100 tabletter.. 400 tabletter, 3200kr totalt .

får dekket 90% av alt over 1500kr,

men folk som må gå kuren 2 ganger kommer det på ca 6-7000 kr. så spørs hvor lenge du må gå på kuren.

har nesten litt lyst å ta bilder underveis og , er så få folk som orker og vise slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Roccutan er veldig bra ja, går på det nå pga et kraftig kviseutbrudd på ryggen. Er enda kviser der, men ryggen har blitt langt bedre. Har også hjulpet litt i ansiktet, men var ikke særlig plaget der.

Lenke til kommentar

dan882

Ta bilder! Dokumenter virkningen. Ta bilder en gang i uke og legg de ut. Hvis du virkelig sliter med kviser, kan du prøve å bli poster-boy! :D Gå og snakke om kvise problemer på ungdom skoler og hjelpe andre med å få hjelp! ^^

 

 

Oi, nå tok jeg kanskje litt av. Men jo, ta bilder. Greit å ha selv også i fremtiden.. Jeg tenkte jeg skulle ta bilder før lasertimen min mandag 29 juni og litt utover mens endringene skjer..

Lenke til kommentar

jeg lurer på noe. til de som har tatt kuren og sier de er kvisefri, har dere heeeelt ren hud, liksom absolutt ingen kviser, eller mener dere kvisefri i forhold til før? :p

forsvinner arrene fort? jeg får så fort nye at jeg vet ikke hvor lang tid det tar ;p

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med B-vitaminsyre? Har hørt det er bra for røde arr. Har en del røde arr på ryggen/bryst jeg prøver å få bort. Går på tetra, og det har hjelpt. Men masse røde prikker på rygg og bryst igjen. Har også differin. Men syntest det aldri blir bra.

 

Noen som har erfaring med B-vitaminsyre? Har hørt det er bra for røde arr. Har en del røde arr på ryggen/bryst jeg prøver å få bort. Går på tetra, og det har hjelpt. Men masse røde prikker på rygg og bryst igjen. Har også differin. Men syntest det aldri blir bra.

Lenke til kommentar

Lurer selv på det med A-B-vitaminsyrer og sånne ting... Har gått på roaccutan selv, og ryggen og ansiktet ble bedre, men sluttet, og det kom litt tilbake... Ryggen er bedre enn den var, men i ansiktet er det plutselig skikkelig bra, så helt forferdelig! Det kommer hele tiden. Blir irritert... I tillegg kommer det en gooood del hudorm på nese og i panne.. Nesa er helt dekket med hudorm (komedoner). Tenkt til å dra til legen for hudormen nå og se hvordan det går!

Lenke til kommentar

Slutta å bruke Basiron for kort tid siden da jeg leste dette:

Det verste du kan gjøre er å prøve å tørke ut kvisene med anti-kvise-kremer, tannpasta eller andre typiske remedier som egentlig bare gjør vondt verre.

[...]Bruker du veldig uttørrende produkter, så sender du signal til hjernen, som desverre også hører etter, at her mangler det fett, så det er bare å pøse på med mer.

 

Men er det sånn det funker?

Lenke til kommentar
Jeg smører som regel et tynt lag med (var det kortison det het? det som man tar mens man går på roaccutan?)

Differin? Kortison har andre bruksområder såvidt jeg vet

 

Differin var det! : p Glemte navnet ^^

 

Men i hvertfall, det funker greit for meg. Men kan ikke gjøre det for mye, for huden blir helt uttørka.

 

Uten at jeg har tid til annet en skumlesing av dette, men hjelper kortison mot kviser?

 

 

Hvis du så det jeg skrev, så ikke tenkt på kortison ^^ Jeg var usikker på hva det var, men i posten under meg fikk jeg nyss om at det var differin. Differin er det jeg mente ;)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg å få med meg alt når jeg skumleser på jobb! :D

 

Jobben til differin er jo å tørke ut huden, lage en slags irritasjon. Den skal brukes før du legger deg. Når du står opp igjen, burde du vaske deg med mild såpe/ansikts vask. Og bruke en fuktighetskrem som ikke er fet. (typisk dag krem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...