Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Har hatt en stygg diskusjon med mora mi. Hun sier at det at jeg ikke vil dra å bade på f.eks stranden er noe psykisk jeg sliter med. Jeg sier at ingen andre ville dratt på stranda med så mye kviser på ryggen og så sier hun selvfølgelig at det ville dem.

Det eg vil spørre dåkker om er om dåkker ville dratt på stranda å badet med fullt av kviser på både rygg og bryst? Og synes dåkker at eg heller treng en tur til psykolog en tur til hudlege?(det sier nemlig moren min)

 

Sykt dårlig formulert så eg skjønne vesst dåkker ikkje fatte pointe engang.. Men takker for svar :p

 

Be moren din gå å henge seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sol er bra for huden hvertfall, usikker på hvorfor, men det skal hvertfall være bra for huden..
Sol er ikke bra for huden, men den tørker den ut og kvisene forsvinner pga det

Sol er bra for huden. Sola er vår viktigste d-vitaminkilde, men man skal selvsagt være varsom. Sola tørker også ut kviser.

Lenke til kommentar

Tjohoi!

Er det vanlig å ha hodet (ja, jeg mener hodet, inni ørene, på ørene, rundt ørene i hårfestet, på nakken, delvis ryggen, halsen, brystet, ja jeg har faktisk funnet hudormer på låret..) fullt med hudormer, IKKE kviser? Jeg har kanskje to røde kviser i ansiktet, men det er fullt i hudormer (blackheads, whatev..) Spesielt på haka og på nesa.

 

Flere som har det sånn? Er det noe å gjøre med? Sykt morsomt å klemme, men anbefales det? :p

Lenke til kommentar
Tjohoi!

Er det vanlig å ha hodet (ja, jeg mener hodet, inni ørene, på ørene, rundt ørene i hårfestet, på nakken, delvis ryggen, halsen, brystet, ja jeg har faktisk funnet hudormer på låret..) fullt med hudormer, IKKE kviser? Jeg har kanskje to røde kviser i ansiktet, men det er fullt i hudormer (blackheads, whatev..) Spesielt på haka og på nesa.

 

Flere som har det sånn? Er det noe å gjøre med? Sykt morsomt å klemme, men anbefales det? :p

har noen sånne på nesa jeg også :p vises nesten ikke da, men de virker som om det kommer en slags veske/ (svette) ut i fra nesa. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
huden ser vertfall bedre ut etter sol ( på meg vertfall)

hvis du er bleik og har røde arr, er det stor fargeforskjell( eller hva faen det heter)

når du er brun er rød og brunt liten fargeforskjell, så kvisene blir mindre synlige, og de ser ikke så rød ut som de egentlig er . kvisene tørker også ut.

 

Når du kommer til høsten/vinteren og du blir bleik på ryggen, vil de røde arrene komme tilbake/mer synlig?

Lenke til kommentar
Sol er bra for huden hvertfall, usikker på hvorfor, men det skal hvertfall være bra for huden..
Sol er ikke bra for huden, men den tørker den ut og kvisene forsvinner pga det

Sol er bra for huden. Sola er vår viktigste d-vitaminkilde, men man skal selvsagt være varsom. Sola tørker også ut kviser.

 

Huden aldres 90% pga sola.

Lenke til kommentar
Sol er bra for huden hvertfall, usikker på hvorfor, men det skal hvertfall være bra for huden..
Sol er ikke bra for huden, men den tørker den ut og kvisene forsvinner pga det

Sol er bra for huden. Sola er vår viktigste d-vitaminkilde, men man skal selvsagt være varsom. Sola tørker også ut kviser.

 

Ja, det er sant. Solen bare skyter ut vitamin D og fotonene bærer de.

Lenke til kommentar
Sol er bra for huden hvertfall, usikker på hvorfor, men det skal hvertfall være bra for huden..
Sol er ikke bra for huden, men den tørker den ut og kvisene forsvinner pga det

Sol er bra for huden. Sola er vår viktigste d-vitaminkilde, men man skal selvsagt være varsom. Sola tørker også ut kviser.

 

Huden aldres 90% pga sola.

Kilde?

Lenke til kommentar

I lærhuden (dermis) har du en grunnsubstans av 90% kollagen, 5% elastiske fibrer og væske, ca 5%. Kollagenfibrene der gir dermis styrke, mens elastiske fibrer gir huden elastisitet. Med alderen blir fibrene mindre elastiske og mindre væske i grunnsubstansen, slik at den blir slappere og mer rynkete. Aldersforandringene skyndes fram av langvaris og intens solbestråling - øker nedbrytning av elastiske fibrer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Steffen
Ja, har nå akkurat startet på min andre kur med tetralysal. Er nesten kvitt alle kvisene i ansiktet. Men sliter med noen fælinger på skulderbladene og brystkassen. De vil ikke bort. Har både Differin og Basiron, men de vil ikke bort. De er store og røde og veldig vonde. Er så keen på å få dem bort. Er jo så brun og sixpack og hele pakka. Men det er de jævla kvisene på rygg og bryst. Noen tips? Har tenkt å kjøpe meg en sink krem imorgen.

 

Gå en tur til hudlege, og spør etter Isotretinoin (Roaccutan).

Jeg holder på med kuren nå, har gått noen få uker (kuren varer lenge, gjerne en 4-5 mnd), og kan fortsatt ikke tro hvor bra jeg har blitt:)

Lenke til kommentar
I lærhuden (dermis) har du en grunnsubstans av 90% kollagen, 5% elastiske fibrer og væske, ca 5%. Kollagenfibrene der gir dermis styrke, mens elastiske fibrer gir huden elastisitet. Med alderen blir fibrene mindre elastiske og mindre væske i grunnsubstansen, slik at den blir slappere og mer rynkete. Aldersforandringene skyndes fram av langvaris og intens solbestråling - øker nedbrytning av elastiske fibrer.

 

Tror jeg må være tidenes kilde til "Huden aldres 90% pga sola."

 

Edit: Glem det, trodde du var Henning-.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Olav Sand, Øystein V.Sjaastad, Egil Haug, Jan G. Bjålie, Med. ill. Kari C. Toverud (2006)

Menneskekroppen, Fysiologi og Anatomi

 

Boom, roasted.

 

Jeg backer ikke opp det med 90%, bare det jeg selv sa.

 

Ja, har nå akkurat startet på min andre kur med tetralysal. Er nesten kvitt alle kvisene i ansiktet. Men sliter med noen fælinger på skulderbladene og brystkassen. De vil ikke bort. Har både Differin og Basiron, men de vil ikke bort. De er store og røde og veldig vonde. Er så keen på å få dem bort. Er jo så brun og sixpack og hele pakka. Men det er de jævla kvisene på rygg og bryst. Noen tips? Har tenkt å kjøpe meg en sink krem imorgen.

 

Gå en tur til hudlege, og spør etter Isotretinoin (Roaccutan).

Jeg holder på med kuren nå, har gått noen få uker (kuren varer lenge, gjerne en 4-5 mnd), og kan fortsatt ikke tro hvor bra jeg har blitt:)

 

Hvor mye koster en Roaccutan-kur?

Endret av Chrisbjerk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...