Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Ja, har brukt det tre fire ganger på øret, skal gjøre det ikveld. Følte på den nå, følest ut som om den buler ut litt mer på et sted. Skal la den være i 3-4 dager til og prøve med en nål som du sa =). Takk for tipset.

 

Det å ikke stresse og sove tilstrekkelig tror jeg er viktig for å få fin hud.

 

Ah, jeg har nok syndet her. Dessuten er det lettere sagt enn gjort :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel, da er det bestemt. Jeg går huleboer stil. "The caveman regimen" handler om at huden kan ordne opp i problemene sine selv. Hovedgrunnen til at jeg skal prøve dette, er rett og slett at jeg er litt lei all kvisegreiene og driter mer og mer i det. Har blitt litt careface. Jeg har også smørt huden min inn med alt slags av kjemikalier i omlag 6 år og huden min trenger helt sikkert en pause.

 

 

Ideen går ut på å ikke vaske huden i det hele tatt, ikke engang med vann. Dette skal man følge så godt man klarer i la oss si opp mot 2 uker. Deretter kan man inntrodusere vann for å rense litt, men det må heller ikke brukes for ofte. Nå er det ikke slik at jeg for godt skal slutte med behandling av huden, men jeg skal se hvordan huden klarer seg uten all smørja som er blitt smørt på i løpet av årene. Med andre ord ingenting behandling av huden. Ikke noe vann, solkrem, fuktighetskrem, differin, basiron, cleanser.

 

Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å klare det, men tenker det er verdt et forsøk. Kommer neppe til å endre kostholdet noe spesielt, men unngå hurtigmat og store mengder sjokolade, chips og brus. Vurderer også å ta sink tabletter.

Endret av Vielleicht
Lenke til kommentar

skal man ikke dusje ansiktet engang? :S eller har jeg missforstått :p

 

ikke bruk noe i ansiktet, ikke vaske det i det hele tatt?

 

jeg har begynt på sink tabletter, gått i 14 dager ,ikke merket noe stort. men tror egentlig ikke jeg kommer til å merke noe med mindre jeg blir kvisefri eller de "store" småkvisene forsvinner xP

Lenke til kommentar

brukte tetralysal i fjor og det funka sykt bra. da var jeg helt clean, men så var kuren ferdig og alt gikk til helvete. begynte på tetralysal igjen, men ingen effekt nå så gikk over til tetracyclin og det funker heller ikke? kan jeg ha blitt immun mot medisinene? er da raccutan et alternativ?

Lenke til kommentar
skal man ikke dusje ansiktet engang? :S eller har jeg missforstått :p

 

ikke bruk noe i ansiktet, ikke vaske det i det hele tatt?

 

jeg har begynt på sink tabletter, gått i 14 dager ,ikke merket noe stort. men tror egentlig ikke jeg kommer til å merke noe med mindre jeg blir kvisefri eller de "store" småkvisene forsvinner xP

 

 

Ideen er faktisk at man ikke skal dusje ansiktet heller. Hehe, høres rart ut, men huden min skal få en pause uansett, så det betyr ikke at jeg ikke vil behandle igjen til høsten. Er bare det at jeg begynner å bli lei av behandlingen til tider og heller drite litt i kvisene. Sink må jeg jo selvsagt prøve da, ettersom dette er tablettet og passer godt til"behandlingen" jeg holder på med nå.

 

brukte tetralysal i fjor og det funka sykt bra. da var jeg helt clean, men så var kuren ferdig og alt gikk til helvete. begynte på tetralysal igjen, men ingen effekt nå så gikk over til tetracyclin og det funker heller ikke? kan jeg ha blitt immun mot medisinene? er da raccutan et alternativ?

 

 

Ja, bakteriene kan bli motstandsdyktige etter hva jeg har hørt.

 

Noen her som har dratt nytte av sola i helga da?

 

 

Ja prøver å få litt sol på huden, bare bra det.. Bruker forresten ikke solkrem og har heller ingen planer om det. Eller kanskje jeg må når jeg reiser til Thailand...

Lenke til kommentar

For noen år tilbake hadde jeg ganske mange kviser, og da jeg spurte på apoteket om de hadde en krem som kunne hjelpe fikk jeg til svar at jeg burde gå til hudlege. Jeg fikk Roaccutan, og det ble løsningen på mitt problem. Roaccutan selges ikke lenger, men det er en medisin som skal være tilsvarende god.

 

Jeg vil anbefale alle med mange kviser å stikke til hudlege, så slipper en de stygge arrene som kan komme etter store kviser.

Lenke til kommentar
*snip, caveman-style*

Strengt talt burde du kutte ut alt som har med E-stoffer og kunstige tilsetningsmidler, og bare spise naturlig, økologisk mat hvis du skal opprettholde den "behandlingsmetoden". ;)

 

 

Ja er klar over at dersom vi snakker en virkelig huleboer livstil er det nødvendig og virkelig endre hele kostholdet. Ser likevel ikke ut som jeg har mulighet til det for øyeblikket. Tror faktisk kvisene mine har blitt værre av all behandlingen. Hadde bare littegrann med kviser før. Men som sagt vi får se hvordan det går : ) Spiser ikke veldig usunt, men må nok kutte pepsi-maxen ja, og kanskje noen frossenpizzaer. Da nærmer jeg meg en ok diett. Skal forresten studere huleboerdietten nøye og se om jeg kan klare det. Tror egentlig det meste ville blitt bedre og ikke bare huden.

Endret av Vielleicht
Lenke til kommentar

Så lenge vi ikke snakker resept belagte legemidler, er det lite du kan få kjøpt som virker.

 

Alt av rensevann og annet kvise fjernende kremer og rense midler er stort sett bare vann med noe duppeditter i. Laget kun for å loppe penger av folk med en meget begrenset virkning.

 

Derfor har jeg funnet noe mye billigere som virker. Vask huden med vanlig såpe. Fin en klut og rens utsatte steder med vademecum (ja munnvann). Mentol og sprit funker fint. Den får kviser som finnes til å trekke seg sammen så de blir mindre, og den renser bra opp i huden. Men vær obs, dette kan svi passe bra noen minutter. Men det virker.

Lenke til kommentar
Så lenge vi ikke snakker resept belagte legemidler, er det lite du kan få kjøpt som virker.

 

Alt av rensevann og annet kvise fjernende kremer og rense midler er stort sett bare vann med noe duppeditter i. Laget kun for å loppe penger av folk med en meget begrenset virkning.

 

Derfor har jeg funnet noe mye billigere som virker. Vask huden med vanlig såpe. Fin en klut og rens utsatte steder med vademecum (ja munnvann). Mentol og sprit funker fint. Den får kviser som finnes til å trekke seg sammen så de blir mindre, og den renser bra opp i huden. Men vær obs, dette kan svi passe bra noen minutter. Men det virker.

 

 

Høres ut som dette fører til mye irritasjon. Hva med langtidsvirkninger?

Lenke til kommentar

Står på flaska og at det er utmerket til å rense sår hud osv også.

 

Jeg har brukt dette i åresvis, nå kun på en kvise som dukker opp i ny og ne. Men det virker fint. Folk må jo se hvordan de reagerer, men selv var det bare sviinga en tre minutters tid som var bivirkningen.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jeg bruker fremdeles sink 50mg/dag og det fungerer rimelig bra. Jeg har gått fra nye store kviser og såkaldte "undergroundere" hver morgen til små kviser som kan presses ut på en-to-tre. Det er mye bedre! Skal prøve tipset til L O G I M A N og se om det fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...