Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Det er ikke sikkert at han merker spesielt forskjell. Jeg kan pakke innpå med godteri uten å i det heletatt se forskjellen. Har gått på Tetracyclin, men ble ikke kvitt kvisene av det. Har nå startet opp en sink kur, får se om det fungerer :) 50mg/dagen i startperioden :)

 

 

Hvor får du tak i sink-tabletter egentlig og hvor dyrt er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har lite å si.. For de som sliter med høy acne produksjon, har det ikke noe å si. Men for ungdoms kvisene vil det ha en liten betydning.

 

Men du vil få bedre hud, av å spise sunnere. Da snakker jeg om flesibilitet, farge, stramhet o.l. Ikke nødvendigvis mindre kviser ;)

Lenke til kommentar
Når ble det faktisk funnet ut at det du spiser/drikker har noe og si ang kviser? Så vidt det er meg bekjent har det ingenting og si.

Det har ingenting å si på direkte produksjon, men ved å spise sunt og opprettholde en riktig PH-verdi i munnen vil bakteriene bli mindre levedyktige i huden rundt. Så tannhygiene er viktig, og det kommer indirekte av hva man spiser og drikker

Lenke til kommentar
Isotretoin: 120 piller:

Har nå, etter så mange piller fått et oppbluss av mellomstore kviser på rygg og rundt kjever. Kan ikke huske dette skulle være normalt?

 

Noen som vet noe mer hva som kan være årsaken?

 

Husker ikke om jeg fikk litt tilbakefall etter en stund, men tror det ikke er uvanlig at man kan få litt oppbluss av kviser etter en stund og. Når du er helt ferdig med kuren vil det nok se ganske så bra ut, uansett :)

Lenke til kommentar
Isotretoin: 120 piller:

Har nå, etter så mange piller fått et oppbluss av mellomstore kviser på rygg og rundt kjever. Kan ikke huske dette skulle være normalt?

 

Noen som vet noe mer hva som kan være årsaken?

 

Er selv på dag 93 og 280 piller, og har fått et par oppbluss på rygg og i ansikt, senest for halvannen uke siden, så det er nok helt normalt at du også får det. Uansett så er det bare å gi det tid. Det jeg har erfart er at det virker som om det blir bedre, så litt værre, så enda litt bedre, så værre osv helt til du blir helt fin.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også startet Isotretinoin. Er på dag 9 og tar 60 mg om dagen. Største problemet mitt er kviser på øvre rygg, skuldre og bryst. Spesielt kjipt er det at de klør ganske kraftig til tider, spesielt om kvelden.

 

Verste bivirkningen hittill som definitivt kommer av medisinen er ganske ille hodepiner. Huden har også blitt ganske tørr og flassete.

Lenke til kommentar

Når det gjelder acne og betydningen av kosthold så er det mest sannsynlig en klar sammenheng. Noe man vil finne ut dersom man leter litt om dette. Man kan komme langt med å endre kostholdet, noe jeg har opplevd tidligere, men det gjelder da å være meget bevisst på hva man putter i munnen. Omega-6 fettssyrer eg f.eks noe som man ikke bør ha for mye av dersom man lider av akne.

 

Jeg synes i det hele tatt at det er et problem at det finnes for lite forskning på akne.

Lenke til kommentar

umm, jeg har en kvise i venstre øreflipp :blush: , og den er innkapsla. Etter jeg begynte på tetra så har den blitt "betent" den har blitt større, og det er ømt der, tror den vil ut. Men jeg får den ikke ut, siden den er innkapsla, det er liksom ingen utgang :huh: . Noen ideer på hva jeg bør gjøre, har en time hos hudlegen min i slutten av september, har ikke tenkt til å vente så lenge! Noen andre som har fått kviser på øreflippene?

Lenke til kommentar
umm, jeg har en kvise i venstre øreflipp :blush: , og den er innkapsla. Etter jeg begynte på tetra så har den blitt "betent" den har blitt større, og det er ømt der, tror den vil ut. Men jeg får den ikke ut, siden den er innkapsla, det er liksom ingen utgang :huh: . Noen ideer på hva jeg bør gjøre, har en time hos hudlegen min i slutten av september, har ikke tenkt til å vente så lenge! Noen andre som har fått kviser på øreflippene?

Bretter øreflippen. Om den ikke har noen utgang så er den ikke klar til å ta's enda. Om du ikke gidder å vente til den er klar og vil ha den ut kan du bevege på betennelsen, altså legge tommelen bak øreflippen og peke- og langefingeren på fremsiden og presse væsken frem og tilbake litt. Da tar det ikke mange dagene før den er klar til å ta's

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
ikke rør , ikke pill på den i øret. blir bare verre:P forsvinner etter 2 uker hos meg, HVIS de blir ingrodd altså

 

Det er bare det at de har vært der i omtrent et år før jeg begynte på tetrasyl, nå har jeg vel gått ca 2 uker på tetra, (2*300 mg piller) og det er først nå de er ømme og vil ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...