Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har bomma litt der "Lars". UV-strålene i solarium er ikke helt de samme som du får i sola. Men du kan like lett få rynker av vanlig sol. Bare se på skikkelige miami pensjonister!

 

Problemet, som jeg trodde jeg sa i sted, er at folk letter overdriver bruken av solarium. Gjerne ved å ligge lenge uten solkrem, som du nevnte "Lars"

 

Typisk norsk fenomen er jo at sola ikke er fremme så ofte, heller ikke så kraftig. Og derfor vil solarium være stygge-ulfen...

Lenke til kommentar
Sol fra solarium

Vi får i prinsippet de samme UV-strålene fra et solarium som fra solen, men i et solarium er strålingen mer intens. Et solarium kan gi 50 prosent mer UVB-stråling enn solen, og opp til 2-4 ganger så mye UVA-stråling. I tillegg så får hele kroppen sol på en gang i et solarium.

 

kulde

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har gått på tetra i ca. en uke nå, etter å ha fått en ganske kraftig utbrudd på ryggen.

Er blitt endel bedre på ryggen. Mulig det kan ha noe med at jeg bruker Head and Shoulders også.

 

Den komboen har ihvertfall fungert bra for meg. Tar en tablett om dagen.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tar det før Basironen begynner å fungere? Har brukt den i 4-5 dager nå, og alt har bare blitt verre.

Ble ganske tørr i ansiktet de første gangene jeg tok det på, men nå merker jeg ikke så mye bortsett fra at det svir en del nå og da.

Brukte det 2 ganger om dagen, men nå tar jeg 1 gang om dagen og om natten.

 

Håpet på at det skulle gi litt forbedring til 17.mai hvertfall da :p

Lenke til kommentar

Jeg har begynt å merke forskjell, spesielt i fjeset, mange av de bittesmå, røde kvisene jeg hadde har gått vekk. Og en stor en jeg hadde har krympet betraktlig, vet ikke om det er tetraen, eller om det er epiduoen. Men tror begge gjør sin del av kaka! =)

Lenke til kommentar
Var hos legen igjenn i dag. Skulle egentli få han til og sende meg til hudlege med hastebrev.

Men fikk tetracyclin piller og en krem ved navn Aberela.

Skal bruke det i 2 uker, viss det ikkje blir bedring skal han sende meg til hudlege.

så da spørs det da.

 

Må bare nevne at allmenlegene ikke har allverdens erfaring med kviser, dette er tross alt en ganske "ny" sykdom. Så det er en fordel å styre legene litt i rettning av hudlege for å få en som faktisk har litt peiling på problemene til å se på det. Det går fort lang tid hvis fastlegene skal få prøve alle metodene de har lest i forskjellige blad de finner på esso.

 

Jeg sier dette pga tiden som brukes på feil behandling, kan gi deg flere arr og arr er det ikke så lett å kvitte seg med.

Lenke til kommentar
Var hos legen igjenn i dag. Skulle egentli få han til og sende meg til hudlege med hastebrev.

Men fikk tetracyclin piller og en krem ved navn Aberela.

Skal bruke det i 2 uker, viss det ikkje blir bedring skal han sende meg til hudlege.

så da spørs det da.

 

Må bare nevne at allmenlegene ikke har allverdens erfaring med kviser, dette er tross alt en ganske "ny" sykdom. Så det er en fordel å styre legene litt i rettning av hudlege for å få en som faktisk har litt peiling på problemene til å se på det. Det går fort lang tid hvis fastlegene skal få prøve alle metodene de har lest i forskjellige blad de finner på esso.

 

Jeg sier dette pga tiden som brukes på feil behandling, kan gi deg flere arr og arr er det ikke så lett å kvitte seg med.

 

 

Ja, han satt og leste i diverse bøker og på nettet når eg var hos han :p

Men han skal få disse 2 ukene sine. Etter det vill eg forlange at han sender meg til hudlege med hastebrev.

Lenke til kommentar

Unnagjort 100piller med isotretinoin (roaccutan)! Ryggen er veldig bra, noen små arr her og der, men regner med det bedrer seg :)

Tørr i ansiktet er jeg fortsatt, men som oftest bare om morgenen og etter mye dusjing; så lenge jeg har spenol går det helt fett. Leppene er tørre og sprekkete som aldri før, men det går greit så lenge jeg bruker løveapotekets barnekrem.

Nesa er det litt verre med, den er konstant full av "stive" buser, noen blodige, andre ikke.

 

Alt i alt fungerer kuren ypperlig =]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...