bIsk0p Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom C-vitaminer og sol, men sol er ikke så dumt. C-vitaminer gjør at du letter blir brun Og solarium er ikke noe mer skadelig enn vanlig sol, er bare mye lettere å overdrive der... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Du har bomma litt der "Lars". UV-strålene i solarium er ikke helt de samme som du får i sola. Men du kan like lett få rynker av vanlig sol. Bare se på skikkelige miami pensjonister! Problemet, som jeg trodde jeg sa i sted, er at folk letter overdriver bruken av solarium. Gjerne ved å ligge lenge uten solkrem, som du nevnte "Lars" Typisk norsk fenomen er jo at sola ikke er fremme så ofte, heller ikke så kraftig. Og derfor vil solarium være stygge-ulfen... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Sol fra solariumVi får i prinsippet de samme UV-strålene fra et solarium som fra solen, men i et solarium er strålingen mer intens. Et solarium kan gi 50 prosent mer UVB-stråling enn solen, og opp til 2-4 ganger så mye UVA-stråling. I tillegg så får hele kroppen sol på en gang i et solarium. kulde Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kan denne HS-såpen brukes i ansiktet også? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Fått ny time hos legen på mandag nå. Skal dit for og få han til og fremskyve timen hos hudlegen. Endelig noe framgang her, da blir det snart og begynne med roa piller Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Kan denne HS-såpen brukes i ansiktet også? Ja, den kan det. Men jeg vart jææææææævlig tørr i noen dager etterpå. Måtte smøre på med fuktighetskrem hver time nesten for at det ikke skulle komme sånn hudflak. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Dere som går på tetra og epiduo, har dere merket noen forskjell? Er litt nysjerrig og utolmodig nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har gått på tetra i ca. en uke nå, etter å ha fått en ganske kraftig utbrudd på ryggen. Er blitt endel bedre på ryggen. Mulig det kan ha noe med at jeg bruker Head and Shoulders også. Den komboen har ihvertfall fungert bra for meg. Tar en tablett om dagen. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hvor lang tid tar det før Basironen begynner å fungere? Har brukt den i 4-5 dager nå, og alt har bare blitt verre. Ble ganske tørr i ansiktet de første gangene jeg tok det på, men nå merker jeg ikke så mye bortsett fra at det svir en del nå og da. Brukte det 2 ganger om dagen, men nå tar jeg 1 gang om dagen og om natten. Håpet på at det skulle gi litt forbedring til 17.mai hvertfall da Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Har en megakvise rett ved venstre øye, etter at jeg begynte på kuren har den blitt mykere, var steinhard før. Så forhåpentligvis virker det! =). Men må nok vente i 2-3 uker før vi ser noen stor forskjell. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Bare husk og ta pillen dagen etter. Jeg glemte det nesten i dag Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Tar en liten pauser fra Basiron ett par dager nå, og begynner med solarium igjen! Fant en boks med delacin eller hva det heter, men det stod at den gikk ut 11/2004. Har det noe å si eller på effekten eller? Bruker den uansett jeg Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Faen assa. Er kvisefri i ansiktet. Men de på ryggen og brystet vil ikke bort. Har blitt litt bedre etter jeg begynte med H&S shampoo. Men har fortsatt en del igjen. Noen tips til å få de bort? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Smør på litt epiduo/differin på ryggen og brystet da? Lenke til kommentar
BlueDevil Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Dere som går på tetra og epiduo, har dere merket noen forskjell? Er litt nysjerrig og utolmodig nå Virker som epiduo kommer til å virke, tetra veit jeg ikke enda, tar sikkert litt tid før man ser virkning, men krysser fingrene Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Var hos legen igjenn i dag. Skulle egentli få han til og sende meg til hudlege med hastebrev. Men fikk tetracyclin piller og en krem ved navn Aberela. Skal bruke det i 2 uker, viss det ikkje blir bedring skal han sende meg til hudlege. så da spørs det da. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg har begynt å merke forskjell, spesielt i fjeset, mange av de bittesmå, røde kvisene jeg hadde har gått vekk. Og en stor en jeg hadde har krympet betraktlig, vet ikke om det er tetraen, eller om det er epiduoen. Men tror begge gjør sin del av kaka! =) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Var hos legen igjenn i dag. Skulle egentli få han til og sende meg til hudlege med hastebrev.Men fikk tetracyclin piller og en krem ved navn Aberela. Skal bruke det i 2 uker, viss det ikkje blir bedring skal han sende meg til hudlege. så da spørs det da. Må bare nevne at allmenlegene ikke har allverdens erfaring med kviser, dette er tross alt en ganske "ny" sykdom. Så det er en fordel å styre legene litt i rettning av hudlege for å få en som faktisk har litt peiling på problemene til å se på det. Det går fort lang tid hvis fastlegene skal få prøve alle metodene de har lest i forskjellige blad de finner på esso. Jeg sier dette pga tiden som brukes på feil behandling, kan gi deg flere arr og arr er det ikke så lett å kvitte seg med. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Var hos legen igjenn i dag. Skulle egentli få han til og sende meg til hudlege med hastebrev.Men fikk tetracyclin piller og en krem ved navn Aberela. Skal bruke det i 2 uker, viss det ikkje blir bedring skal han sende meg til hudlege. så da spørs det da. Må bare nevne at allmenlegene ikke har allverdens erfaring med kviser, dette er tross alt en ganske "ny" sykdom. Så det er en fordel å styre legene litt i rettning av hudlege for å få en som faktisk har litt peiling på problemene til å se på det. Det går fort lang tid hvis fastlegene skal få prøve alle metodene de har lest i forskjellige blad de finner på esso. Jeg sier dette pga tiden som brukes på feil behandling, kan gi deg flere arr og arr er det ikke så lett å kvitte seg med. Ja, han satt og leste i diverse bøker og på nettet når eg var hos han Men han skal få disse 2 ukene sine. Etter det vill eg forlange at han sender meg til hudlege med hastebrev. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Unnagjort 100piller med isotretinoin (roaccutan)! Ryggen er veldig bra, noen små arr her og der, men regner med det bedrer seg Tørr i ansiktet er jeg fortsatt, men som oftest bare om morgenen og etter mye dusjing; så lenge jeg har spenol går det helt fett. Leppene er tørre og sprekkete som aldri før, men det går greit så lenge jeg bruker løveapotekets barnekrem. Nesa er det litt verre med, den er konstant full av "stive" buser, noen blodige, andre ikke. Alt i alt fungerer kuren ypperlig =] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå