Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Yay! :) Da går jeg til innkjøp av HS-shampo i morgen :) Er det en spesiell type HS-shampo, eller er det samme hvilken (hvis det i det hele tatt finnes flere varianter)?

Tror de ikke har noen som heter Classic clean i norge. Men finn en uten moisture eller hva det heter.

Jo. Jeg bruker den nå ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok litt tidlig å si ja, men jeg tåler sol veldig godt så jeg regner med at jeg ikke kommer til å merke noe. Men man vet jo aldri.

 

Jeg er heller ikke veldig plaget, men det har vart så lenge nå så jeg tenkte at jeg kunne prøve noen nye medikamenter. Epiduoen har fungert veldig bra (jeg regner med at det er den), men det er jo litt vanskelig å si hvilke av de to som faktisk fungerer. Tror det kommer til å bli skikkelig bra etterhvert! :D

Lenke til kommentar
Yay! :) Da går jeg til innkjøp av HS-shampo i morgen :) Er det en spesiell type HS-shampo, eller er det samme hvilken (hvis det i det hele tatt finnes flere varianter)?

Tror de ikke har noen som heter Classic clean i norge. Men finn en uten moisture eller hva det heter.

Jo. Jeg bruker den nå ;)

Fant den på Kiwi i dag, så den finnes :) Funker den for deg?

Lenke til kommentar
Yay! :) Da går jeg til innkjøp av HS-shampo i morgen :) Er det en spesiell type HS-shampo, eller er det samme hvilken (hvis det i det hele tatt finnes flere varianter)?

Tror de ikke har noen som heter Classic clean i norge. Men finn en uten moisture eller hva det heter.

Jo. Jeg bruker den nå ;)

Fant den på Kiwi i dag, så den finnes :) Funker den for deg?

Bruker den mest pga flass jeg da :p Det fungerer den bra til. Ellers har jeg ikke så mye kviser på ryggen og skuldre å sånn, men det har ikke funka så mye der enda hvertfall.

Men har ikke brukt den så lenge da, så kan hende den fungerer bedre etterhvert

Lenke til kommentar

Skogsilk: Hvis det er roaccutan du skal ha bør du gjøre som jeg gjorde.

 

Jeg fikk ventetid på fire måneder hos hudlegen. Da fikk jeg fastlegen min til å skrive et brev som jeg tok med ned til hudlegen om at det hastet. Da fikk jeg time i løpet av en uke.

 

De tar en blodprøve også får du snakke med legen i et kvarter før de skriver ut resepten. Så det er totalt unødvendig med så lang ventetid for å få fikset en slik plage.

Lenke til kommentar

Nei, fikk tetralsyl utskrevet av hudlegen min igår, spurte hun om det var noen begrensninger på bruk av alkohol. Da svarte hun at jeg ikke skulle drikke så mye at jeg glemte å ta pillen dagen etter:P. Så det er helt trygt å bruke med alkohol. Roccutan derimot kan ikke nytes med alkohol..

Lenke til kommentar
Da har jeg fått epiduo og tetralysal. Jeg skal ta tetralysal 1 gang om dagen. Hvor ofte tok dere andre som har brukt tetracyclin/lysal?

 

hallo . ser du har starter med tetra du også. starter selv får 3 dager siden ,1 pille omdagen her å. hold meg oppdatert hvordan det går med deg. fristet egentlig litt å øke dosen til 2omdagen hehe:p er ikke veldig plaget jeg men sliter med litt rundt hake partiet som faen ikke vil gå bort :s merket noe med sol lys eller noe du? kanskje litt tidlig å si enda.

 

Får lov til å ta to om dagen jeg =). Er litt redd for å bli immun mot antibiotika, er det en stor risiko eller? Fikk utskrevet 100 piller, 2 om dagen i 50 dager :ermm:. Hvor lenge er dere på kuren da?

Lenke til kommentar
Revenge of the Zit

 

Det virker som om Epiduo virker allerede. Tetra har jeg bare brukt i to dager.

 

Går også på tetra og epiduo jeg også =). Skal man smøre epiduoen over hele ansiktet (utenom nesa, osv da, der det ikke forekommer kviser). Eller skal man smøre den rett på kvisene?

Lenke til kommentar

Min resept varer 3 ganger til, men er litt redd for at det blir for lite, smører skulderbladene med Epiduo også, har noen svære kviser der, som har vært der i snart 2 år, og det kommer sakte men sikkert flere :huh:. Hvis ikke denne kuren hjelper meg skal jeg ta den roccutan kuren, noen som har noen ide om hvor mye en slik kur koster? Hørt at den kan koste optill 40.000, men at man får 90% betalt av folketrygden?

Endret av Panny60
Lenke til kommentar
Jeg har også nylig begynt på tetra og epiduo. Krysser fingrene for at det blir slutt på plagen om ikke så alt for lenge :)

 

Da for vi krysse fingrene begge to! Når begynte du på kuren? Jeg startet igår, tok min tredje pille ikveld =). Men er litt redd for at kuren bare funker midlertidig, slik at det noen månder etter kuren vil være like ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...