Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kur mot kviser?


Potetdamen

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å fordele den utover dagen.

Så jeg kan fort ta 1 til frokost, og så 2 til middag. Har gått opp til 3piller hver dag, 60mg, og jeg merker ingen bivirkninger av det. Eller, jeg har begynt å få blodige busemenn, men det skjedde forrige gang også, så er sikker når jeg sier det hadde skjedd uansett.

Har forresten tatt 70piller nå, så jeg føler jeg er godt på vei :)

 

Eneste bivirkningen jeg virkelig sliter med er tørre lepper; de er så tørre at det ikke er gøy engang. Jeg går fra saharalepper med sprekker, til glinsende superstarlepper så fort jeg får tatt på meg den kremen/lypsylen jeg bruker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første uken tok jeg 1 pille, de to nesten ukene tok jeg 2 piller, alt etter hudlegens anbefalinger. Etter det sa hun jeg kunne prøve meg frem med 2-3-2-3osv, men siden det fungerer fint med 3piller om dagen fortsetter jeg med det :)

 

Jah, føler meg svært umann når jeg smører på leppene konstant. Smashing ja, du sier noe ;)

Om du ikke har lest de første postene jeg skrev så anbefaler jeg sterkt "Løveapotekets barnekrem". Etter jeg har tatt den på er det som om leppene ikke er ille lenger. Den fungerer strålende. Puts lypsyl to a total shame...

Lenke til kommentar

Faen i helvete. har trodd jeg var ferdig for alltid i et par måneder, men neida. Her kom det et utbrudd. Så sykt irriterende. En ting jeg merker er at jeg har lav PH-verdi i munnen for tida (spyttet smaker litt surt av en eller annen rar grunn) så tror det kan ha en sammenheng med enten det eller pga pollen i lufta :hmm: Er ihvertfall sykt irriterende. Får kjøpe meg et par ansiktmasker og se om det hjelper

Lenke til kommentar

Har akkurat vært å kjøpt Basiron og en fuktighetskrem som skulle passe ypperlig til den :)

Men så leste jeg på pakken til Basiron at den ikke kan brukes ved soling i solarium eller ute i sola.

Betyr det at jeg ikke kan sole meg i det hele tatt mens jeg "går" på det? Eller at jeg ikke kan bruke det mens jeg har det på?

Har begynt med solarium og vil egentlig ikke slutte med det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig plaget av kviser da, så tviler på at jeg kommer til å bruke Basiron hele tiden.

Men hva om jeg tar 15min i solarium en dag, også bruker jeg Basiron om kvelden. Er dette skadelig på noen måte? Eller kan jeg prøve å se hvordan det går?

 

Og en ting til, skal jeg kun ta Basiron på kvisene eller i hele ansiktet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Jeg ser at mange anbefaler Head and Shoulders-shampo for de med mye kviser på ryggen. Hvordan kan en flass-shampo virke mot kviser? Vurderer å prøve det selv.

 

Den inneholder sink, som skal ha god virkning på diverse hudproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg kan nevne at jeg har brukt H&S i flere år, og har ikke merket noe mindre kviser av den grunn..

 

Kanksje litt teit å si det siden den har blitt brukt regelmessig, men hadde f.eks utrolig mange flere kviser på rygg enn i trynet.. Men om den kan hjelpe andre, så good good

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...